Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 09:17

100 milioane de lei, „creierul” Aeroportului

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 30 martie 2021

Mâine se aprobă în plenul CJ finanţarea pentru dotările şi instalaţiile serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Braşov. Intră aici toate echipamentele meteo, de comunicaţii, procedurile de zbor, inclusiv turnul de control

100 milioane de lei, „creierul” Aeroportului

Având în vedere faptul că lucrările de investiţii efectuate pentru Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav sunt aproape de finalizare, precum şi faptul că pentru operarea acestuia în bune condiţii este nevoie de infrastructură de navigaţie aeriană (echipamente pentru radionavigaţie, meteo, comunicaţie, informaţie, turn de control), de organizarea spaţiului aerian şi de proceduri de zbor instrumentale, Consiliul Judeţean Braşov a stabilit şi  valoarea estimată pentru lucrările şi dotările aferente serviciilor de navigaţie aeriană.
Astfel, în şedinţa de plen a Consiliului Judeţean de miercuri, 31 martie, aleşii vor dezbate indicatorii tehnico-economici pentru dotări şi execuţie lucrări de construcţii şi instalaţii pentru asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană pentru Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav, valoarea totală a investiţiei fiind estimată la suma de 103.365.933 lei, cu tot cu TVA.
În proiectul de hotărâre se mai arată că investiţia va fi finanţată din bugetul local al Consiliului Judeţean Braşov.
„Pentru ca Aeroportul Braşov să fie funcţional, trebuie executate infrastructura de aeroport, cea de navigaţie aeriană, organizarea spaţiului aerian şi procedurile de zbor instrumentale. În momentul de faţă nu există echipamentele necesare asigurării serviciilor de navigaţie, fără de care în spaţiul aerian dedicat Aeroportului Braşov nu se poate opera în baza unor proceduri instrumentale”, se arată în documentaţia aferentă proiectului de hotărâre de Consiliu Judeţean Braşov.  

Ce echipamente vor fi achiziţionate
În proiectul hotărârii este prezentată şi lista echipamentelor ce sunt necesare pentru ca aeroportul să fie funcţional.
Astfel, va fi nevoie de echipamente meteo (Automated Weather Operating System), care măsoară vizibilitatea orizontală/verticală, plafonul nori, nebulozitatea, viteza şi direcţia vântului, dar şi temperatura.
De asemenea, sunt necesare echipamente de comunicaţii (echipamente radio Very High Frequency, echipamente radio de urgenţă VHF, sistem de comunicare si control vocal, voice recorder), care asigură comunicaţiile între turnul de control şi aeronavele aflate în procedura de aterizare/decolare.
Pe lista echipamentelor necesare sunt şi cele pentru informarea aeronautică (ATIS, AIS), care asigură transmiterea informaţiilor aeronautice, actualizate, în vederea planificării, executării zborurilor de la sau către aeroport.
Totodată, va fi nevoie şi de echipamente radionavigaţie (Instrumental Landing System, Distance Measuring Equipment, Doppler VHF Omni Range, specificaţii turn virtual), care comunică cu aeronavele aflate în zbor, furnizează informaţii legate de pantă, direcţie, poziţia aeronavei, raportat la pista aeroportului, informaţii care ajută echipajul să urmărească şi să execute procedurile de zbor pentru aeroport.  
Sistemele de infrastructură (sistemul de reţele LAN/WAN, sistemul Central de Monitorizare CMS) - care asigură furnizarea de suporturi de transmisie pentru semnalele video, vocale şi de date - sunt şi ele pe lista de achiziţii prin acest proiect.
Vor fi achiziţionate şi alte sisteme (sistem Master Clock, sistemul Crash Fire Rescue), care facilitează sincronizarea orară a tuturor sistemelor şi dispozitivelor şi respectiv, oferă un mijloc principal şi, acolo unde este necesar, un alt mijloc eficient de comunicare direct.  
Tot în acest proiect sunt incluse şi echipamentele pentru turnul control (echipamente care asigură spaţiul necesar pentru centralizarea, stocarea datelor necesare personalului de dirijare, local sau la distanţă), în funcţie de soluţia identificată (turn fizic, turn virtual sau remote tower). Prin acest proiect vor fi realizate procedurile de zbor şi va fi definit spaţiul aerian.

CITEŞTE ŞI: „Europe, here I come!”. Max, mascota vie a Aeroportului, şi-a „programat” primul zbor de la Braşov în Marea Britanie

Comentarii

'Lazar'

2021-03-30 08:01:42


'Speram sa fie ales turnul virtual.Daca se alege turnul fizic constructia ei cu toate aprobarile o sa dureze cel putin 3 ani iar aeroportul va deveni muzeu.'

'rammstein'

2021-03-30 07:56:22


'sugestiva imaginea cu javra !!..mai lipsesc covrigii!!!..'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie