leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6605 RON

1 USD = 3.9612 RON

1 GBP = 5.2134 RON

1 XAU = 152.5446 RON

1 AED = 1.0784 RON

1 AUD = 2.8741 RON

1 BGN = 2.3829 RON

1 BRL = 0.9719 RON

1 CAD = 3.0582 RON

1 CHF = 4.0984 RON

1 CNY = 0.5763 RON

1 CZK = 0.1821 RON

1 DKK = 0.6249 RON

1 EGP = 0.2209 RON

1 HUF = 1.4381 RON

1 INR = 0.0545 RON

1 JPY = 3.5082 RON

1 KRW = 0.3549 RON

1 MDL = 0.2355 RON

1 MXN = 0.2088 RON

1 NOK = 0.4881 RON

1 NZD = 2.6356 RON

1 PLN = 1.0875 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0602 RON

1 SEK = 0.4491 RON

1 TRY = 0.6459 RON

1 UAH = 0.1407 RON

1 XDR = 5.5616 RON

1 ZAR = 0.2770 RON

Editia 6812 - 26 sep 14:32

105 autobuze pe „lista de cumpărături” a RATBV

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 31 mai 2017

Municipiul Braşov va începe negocierile cu BERD pentru contractarea unui împrumut bancar. RATBV cere 25,35 milioane de euro pentru a aduce flota „pe linia de plutire”, dar se pare că nu va primi întreaga sumă

105 autobuze pe „lista de cumpărături” a RATBV

Municipalitatea braşoveană va începe demersurile privind contractarea unui împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în vederea achiziţionării de autobuze noi destinate transportului public local de călători. Suma maximă ce poate fi împrumutată este de 116.610.000 lei (25,35 milioane de euro), însă valoarea exactă a creditului va fi stabilită după ce se va realiza o analiză privind necesarul de autobuze şi se va negocia contractul cu instituţia finanţatoare.
Proiectul de hotărâre privind începerea demersurilor de contractare a împrumutului va fi supus votului Consiliului Local în şedinţa de plen din 31 mai, când va fi stabilită şi componenţa comisei de negociere, din care vor face parte preşedinţii comisiilor nr. 1 (Economică), nr. 5 (Juridică) şi nr. 6 (pentru probleme de gospodărie comunală şi locativă, agricultură, cadastru, fond funciar şi registru agricol, fond forestier, servicii comunitare şi de utilitate publică), precum şi reprezentanţi ai Primăriei Braşov şi ai RATBV.
„În următoarea perioadă se va stabili dacă acest împrumut va fi contractat de municipiul Braşov sau de RATBV, iar împreună cu specialiştii BERD vom stabili de câte autobuze sunt necesare, iar în funcţie de aceste discuţii va rezulta şi suma care va face obiectul împrumutului”, ne-a declarat primarului Braşovului, George Scripcaru.
De asemenea, primarul a afirmat că la începutul acestei săptămâni a avut discuţii cu reprezentanţii Consiliului Judeţean pe tema proiectului Aeroportului Braşov, proiect în care municipalitatea şi-a manifestat intenţia de a se implica financiar, iar în acest scop Primăria ia în calcul contractarea unui credit. „Pentru a vedea ce avem de făcut mai departe, trebuie să aşteptăm finalizarea documentaţiei tehnice, a cărei elaborare a început luni. Din aceste documente vor rezulta sumele necesare lucrărilor, iar în funcţie de aceste date, împreună cu administraţia judeţeană, va trebui să vedem care sunt paşii următori”, a precizat primarul. În aceste condiţii, el a afirmat că acest împrumut de la BERD nu va lua în calcul doar nevoile operatorului de transport public de călători, ci şi necesităţile municipalităţii privind implicarea în proiectul aeroportului.

Flota RATBV e „pe butuci”
În prezent, flota RATBV poate pune simultan în circulaţie 134 de mijloace de transport, din care  22 de autobuze articulate, 77 de autobuze medii, 20 de autobuze mici, 10 troleibuze articulate, 5 troleibuze medii. „Analiza fluxurilor de călători şi a gradului de încărcare a mijloacelor de transport a evidenţiat deficienţe în deservirea cererii de transport actuale, probleme ce pot fi eliminate prin implementarea unei structuri corespunzătoare a parcului auto aflat în exploatare”, se arată în documentaţia aferentă proiectului de hotărâre privind începerea demersurilor în vederea contractării împrumutului.
Potrivit RATBV, flota actuală este învechită, iar dintre cele 235 de vehicule, 15 autobuze au defecţiuni majore şi sunt propuse spre casare. Din cele 220 de vehicule rămase, o medie de 26  de autobuze şi 5 troleibuze sunt permanent imobilizate pentru reparaţii de lungă durată, astfel că mai rămân 189 de vehicule, din care, zilnic se strică, în medie, câte 16.  
„În ceea ce priveşte vechimea şi gradul de uzură al parcului auto, luând în considerare imobilizările şi defecţiunile majore înregistrate până în prezent, se impune ca în perioada imediat următoare să fie înlocuite şi scoase din funcţiune aproximativ 43 de autobuze medii, 14 autobuze articulate, 7 autobuze mici şi 27 de troleibuze, deci, în total, 88 de vehicule. Până la finalul anului 2018 se preconizează că vor fi scoase din funcţiune încă 42 de autobuze medii, 6 autobuze articulate, 8 autobuze mici, în total 56 de vehicule”, se mai arată în documentaţia aferentă proiectului de hotărâre.  
Dintre cele 201 de autobuze existente în flotă, 10 au vechimi cuprinse între 26 şi 30 de ani, iar acestea sunt propuse spre casare în etapa 1, iar în ceea ce priveşte troleibuzele, toate cele 33 au mai mult de 29 de ani.
De asemenea, 70 de autobuze şi troleibuze nu au facilităţi pentru asigurarea accesibilităţii persoanelor cu dizabilităţi.

Câte maşini s-ar cumpăra dacă RATBV ar primi toţi banii din creditul dispus să-l dea BERD
Pentru a putea aduce flota „pe linia de plutire”, RATBV a pregătit o „listă de cumpărături” în valoare totală de 116.610.000 lei (25,35 milioane euro), bani necesari pentru achiziţionarea a 105 autobuze, dintre care  25 de autobuze mici, 45 de autobuze medii şi a 35 de autobuze articulate.

+5 -3

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional