Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 10:48

204 km de drumuri judeţene trec în grija comunelor

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 18 februarie 2016

551 km rămân la judeţ, iar CJ vrea ca în 10 - 15 ani întreaga reţea să fie complet reabilitată

204 km de drumuri judeţene trec în grija comunelor

Consilierii judeţeni braşoveni au aprobat în şedinţa de ieri Planul multianual de reabilitare a drumurilor judeţene, care presupune printre altele şi declasarea a aproximativ 200 de km de şosea în drumuri comunale. Consilierul judeţean Mihail Veştea a precizat că această idee a fost luată ca urmare a faptului că nu toate aceste drumuri respectă normativele aferente acestei categorii, respectiv lăţime, terasament sau trafic rutier. „Acum, avem în administrare aproximativ 755 de kilometri de drumuri judeţene, însă nu toate respectă normativele aferente acestei categorii, şi mă refer aici la lăţime, terasament, trafic rutier, etc. Din analizele noastre, doar aproximativ 551 de kilometri respectă toate criteriile pentru fi menţinute în categoria drumurilor judeţene. Restul arterelor rutiere, în lungime totală de  204 kilometri urmează să fie preluate de administraţiile locale”, a explicat Veştea. În total ar urma să fie declasate 36 de drumuri judeţene.
În conformitate cu precizările specialiştilor care au întocmit acest plan de reabilitare a şoselelor din judeţ, în cazul celor aproximativ 200 de kilometri de drum „neconform”, costurile pentru aducerea la parametrii de drum judeţean sunt foarte mari. „Implică inclusiv exproprieri, iar calitatea de administrator al lor incumbă riscuri (despăgubiri în caz de accidente provocate din cauza stării lor). În schimb, pentru reabilitarea loc ca şi drumuri comunale, costurile sunt mai mici”, s-a motivat în expunerea de motive. Reprezentanţii CJ Braşov susţin că primăriile vor putea accesa fonduri europene, prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, precum şi bani de la bugetul de stat, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală sau de la Consiliul Judeţean Braşov pentru a reabilita aceste tronsoane.

Reparaţii în funcţie de priorităţi
Mihai Veştea a mai precizat că obiectivul autorităţilor judeţene este ca în 10-15 ani să reabiliteze în întregime reţeaua rutieră pe care o are în administrare. „Lucrările la toate drumurile, indiferent că este vorba de cele judeţene sau comunale vor trebui să se realizeze conform unei prioritizări. Trebuie să avem un concept unitar şi în ceea ce priveşte reţeaua de drumuri comunale, să îmbunătăţim comunicarea şi să le oferim consultanţă reprezentanţilor primăriilor pentru pregătirea dosarelor de finanţare”, a punctat Veştea. Darea în administrare către comune a acestor şosele nu a fost însă agreată de toţi primarii din judeţ. „Numărul primarilor care se opun acestor transferuri este mic, însă, de multe ori, minoritatea activă şi gălăgioasă se pare că dă tonul”, a susţinut vicepreşedintele CJ Braşov Claudiu Coman.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie