leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6639 RON

1 USD = 4.1179 RON

1 GBP = 5.2762 RON

1 XAU = 160.9705 RON

1 AED = 1.1211 RON

1 AUD = 2.9872 RON

1 BGN = 2.3847 RON

1 BRL = 1.0882 RON

1 CAD = 3.1283 RON

1 CHF = 4.0856 RON

1 CNY = 0.5923 RON

1 CZK = 0.1794 RON

1 DKK = 0.6250 RON

1 EGP = 0.2299 RON

1 HUF = 1.4490 RON

1 INR = 0.0573 RON

1 JPY = 3.6344 RON

1 KRW = 0.3638 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2028 RON

1 NOK = 0.4854 RON

1 NZD = 2.8012 RON

1 PLN = 1.0838 RON

1 RSD = 0.0395 RON

1 RUB = 0.0623 RON

1 SEK = 0.4544 RON

1 TRY = 0.7682 RON

1 UAH = 0.1479 RON

1 XDR = 5.6911 RON

1 ZAR = 0.2896 RON

Editia 6849 - 16 noi 21:15

2.800 de magazine în Braşov. S-au cumpărat anul trecut bunuri de larg consum de 750 de milioane de euro

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 07 sepembrie 2018

2.800 de magazine în Braşov. S-au cumpărat anul trecut bunuri de larg consum de 750 de milioane de euro

În România există circa 102.500 de magazine, unităţi HoReCa şi drogherii care vând bunuri de larg consum (FMCG). Cele mai multe unităţi, circa 8.500, sunt în Bucureşti, la Braşov fiind prezente aproximativ 2.800 de magazine.
Când vine vorba despre vânzările magazinelor, judeţele bogate cântăresc greu în totalul vânzărilor de 20 miliarde de euro, arată datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung. Magazinele din Braşov au vândut bunuri de aproximativ 750 de milioane de euro, potrivit acestui document.
Harta a retailului local este o replică relativ fidelă a hărţii economice dat fiind că în România, ca oriunde altundeva, evoluţia comerţului este direct proporţională cu cea a puterii de cumpărare.
În ultimii ani, marcaţi de creşterea economiei şi a consumului privat, salariile au crescut şi ele, iar românii s-au reorientat când vine vorba de bunuri de larg consum fie către produse mai scumpe, fie către achiziţii mai frecvente sau mai mari în volum. Totuşi, aceste evoluţii nu sunt unitare, existând în continuare discrepanţe majore de dezvoltare între judeţe şi regiuni dat fiind că şi investiţiile nou venite s-au îndreptat către Bucureşti şi alte câteva judeţe din ţară, în special din zona Transilvaniei şi din vestul ţării. Astfel, judeţele „periferice” precum Teleorman, Vaslui sau Ialomiţa sunt codaşe la investiţii, la creşteri salariale şi implicit la bunăstare. Iar toate acestea sunt vizibile pe harta comerţului.
Compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung a realizat la finalul anului trecut un nou studiu de piaţă complet care a analizat tot universul de comerţ şi HoReCa din România.
Mai exact, a fost făcută o analiză în volum şi valoare a acestei pieţe pe toate categoriile de magazine unde se vând produse FMCG. Au fost analizate spre exemplu farmaciile şi drogheriile, însă în calculul valoric nu s-a ţinut cont de vânzările de medicamente, ci doar de produsele de îngrijire.
La fel, în cazul hipermarketurilor sau supermarketurilor, nu s-au analizat şi vânzările de mobilă sau electro-IT. Datele companiei de cercetare de piaţă au arătat că există 102.500 de unităţi care vând produse FMCG, iar vânzările anuale totale sunt de 20,7 mld. euro.
Din totalul unităţilor, cele mai multe sunt magazine alimentare (tip grocery) ñ 40.800, urmate de unităţile HoReCa (30.500), de cele de proximitate (22.000) şi de farmacii şi drogherii (peste 9.000).
Datele companiei de cercetare arată că numărul total de unităţi a scăzut în perioada 2013-2017 cu circa 20.000 de unităţi, trendul descendent fiind regăsit pe toate segmentele. Mai exact, rămân în piaţă unităţile puternice, care reuşesc să câştige cotă de piaţă. Acest trend este ilustrativ în special în comerţul tradiţional unde an de an dispar câteva mii de magazine dat fiind că se extind jucătorii internaţionali care au forţă financiară pe măsură. Trendul descendent va continua, spun analiştii din comerţ, după modelul din vest. România nu va copia perfect însă pieţele din Occident deoarece piaţa locală are cea mai mare pondere a populaţiei în rural, peste 50%, mai mare şi ca Bulgaria. Aici, magazinele mici, birturile locale şi alimentarele vor trece testul timpului. Cel puţin în viitorul apropiat.

Foto: Victor CRISTESCU

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional