Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:46

36, primul „traseu electric”. Primele autobuze pe baterii vor pleca din Tractorul

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 25 februarie 2020

În aprilie vor ajunge la Braşov primele două autobuze electrice. Până atunci, va fi montată staţia de încărcare rapidă de pe strada Independenţei

36, primul „traseu electric”. Primele autobuze pe baterii vor pleca din Tractorul
Foto:  DELEGAŢIA POLONIA. O echipă de la RATBV SA, condusă de directorul George Cornea (foto stânga), a fost zilele trecute în Polonia pentru a vedea linia de fabricaţie pentru Braşov, dar şi pentru a vedea cum circulă troleibuzele fără captatori (în România nu există).
 
Primele două autobuze electrice vor ajunge la Braşov până la finalul lunii aprilie şi vor circula pe linia 36, a anunţat conducerea RATBV. Conform directorului RATBV, George Cornea, pentru ca mijloacele de transport să poată circula, au început deja pregătirile pentru amenajarea staţiilor de încărcare. Prima staţie de încărcare rapidă va fi montată pe strada Independenţei, la capătul liniei 36, având în vedere că acesta va fi primul „traseu electric”. De asemenea, la sediul RATBV se vor amenaja, în primă fază, aproximativ 20 de staţii de încărcare lentă. 
„Încă din luna iulie a anului trecut am depus la Electrica documentaţia pentru obţinerea acordurilor tehnice de racordare, iar în decembrie 2019 şi ianuarie 2020 am obţinut primele aprobări. În primele două luni ale acestui an am derulat procedura pentru lucrările de branşare a staţiei de încărcare de la capătul liniei 36, iar intervenţiile vor începe în scurt timp. De asemenea, sub pasajul de pe strada Independenţei sau în vecinătatea acestuia se va monta şi un transformator, care să asigure puterea necesară staţiei de încărcare”, a explicat Cornea. 
 
Investiţii şi la garajul central 
În ceea ce priveşte staţiile de încărcare lentă de la sediul RATBV, Cornea a precizat că, momentan, infrastructura electrică permite montarea a aproximativ 20 de unităţi. „Pentru montarea mai multor staţii de încărcare lentă, va trebui să realizăm o extindere a reţelei electrice interioare”, a mai spus Cornea. 
Reamintim că în luna iulie a anului trecut, Primăria Braşov a semnat  contractul de achiziţie a 32 de autobuze electrice cu firma SOR din Cehia, care a câştigat licitaţia organizată de municipalitate.  Oferta companiei SOR Libchavy SRO pentru cele 32 de autobuze electrice, 9 staţii cu încărcare rapidă şi 32 de staţii de încărcare lentă pentru autobuze electrice este  de 75.550.720,00 lei fără TVA. Preţul unui autobuz electric este de 535.000 euro fără staţia de încărcare (cu TVA). Pentru achiziţia acestor mijloace de transport, Primăria Braşov a obţinut la finalul anului 2018 o finanţare de la Ministerul Mediului, prin Administraţia Fondului de Mediu. 
 
RATBV se pregăteşte şi să primească primele troleibuze. Vizită la furnizor 
Pe de altă parte, o echipă a RATBV SA a efectuat recent o vizită tehnică la uzina de troleibuze Solaris Bus & Coach SA, din Poznan (Polonia), pentru a se informa în legătură cu unele soluţii tehnice alese de producător la fabricarea celor 26 de troleibuze Solaris Trollino 18 ce vor fi livrate municipiului Braşov. De asemenea, echipa s-a deplasat şi la Gdynia (Polonia), acolo unde operatorul de transport public de persoane din localitate are în exploatare troleibuze Solaris de tipul celor ce vor opera şi în municipiul Braşov, pentru a obţine informaţii detaliate despre exploatarea instalaţiilor şi sistemelor de ghidare pentru decaptare şi recaptare la reţeaua de alimentare, cât şi despre autonomia oferită de acumulatori. Această soluţie tehnică de deplasare pentru troleibuze prin zone fără reţea de contact, utilizând bateriile, reprezintă o premieră pentru un operator de transport public de persoane din România.  
Troleibuzele Solaris Trollino, articulate, cu o lungime de 18 metri, ce vor fi livrate municipiului Braşov, vor fi dotate cu acumulator, astfel că ele vor avea o autonomie de minim 5 km în lipsa contactului cu linia de electricitate. Acest tip de autovehicule complet electrice au o capacitate de 137 de călători, dintre care 40 pe scaune şi vor fi dotate cu sisteme de informare a călătorilor, aer condiţionat, display-uri pentru anunţuri şi reclame, prize USB pentru încărcarea telefoanelor sau altor gadget-uri, sisteme wi-fi etc. 
După ce vor fi livrate, troleibuzele vor fi introduse în circulaţie pe liniile 1, 2, 6 şi 31, asigurând legătura între centrul Braşovului şi cartierele Triaj, Tractorul-Rulmentul, Astra şi Valea Cetăţii. La ora actuală, aceste trasee sunt deservite de autobuze.
 
     
 
    
+6 -3

Comentarii

Liamo

2020-02-25 14:47:48


Foarte bun inceputul de drum ! Felicitari,sunt orase europene mai mari decat Brasov si nu au ajuns la acest nivel de dotare. Dara nu inteleg de ce sunt 3 down votes !

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie