Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:22

624 de milioane de euro pentru reconstruirea traseului CFR Caţa - Apaţa

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 octombrie 2017

Traseul actual al căii ferate va fi modificat şi vor fi construite trei tunele în lungime de peste 12 km

624 de milioane de euro pentru reconstruirea traseului CFR Caţa - Apaţa

Aproape 28 de km de cale ferată între localităţile Caţa şi Apaţa, parte din sectorul Braşov – Sighişoara de pe Coridorul IV feroviar, au fost scoase la licitaţie pentru modernizare pentru circulaţia cu viteză maximă de 160 km/h de către CFR SA.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (623,24 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat.
Subsecţiunea 2. Apaţa CapY- Cap X Caţa (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 de km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din staţii, terasamente şi consolidări, poduri, podeţe, tuneluri, drumuri, energoalimentare şi telecomunicaţii feroviare, precum şi lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare şi centralizare electronică.
Secţiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Transilvania, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa - Ormeniş - Augustin - Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate „coteşte” spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă: Tunel Homord – 5 km, Tunel Mureni – 700 metri, Tunel Ormeniş – 6,9 km.
Pentru celelalte două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, CFR a lansat licitaţia pentru lucrări încă din decembrie 2016, cu o valoare estimată de circa 3,1 miliarde de lei. Procedura s-a prelungit în urma unor contestaţii, iar depunerea ofertelor a avut loc în cele din urmă pe 23 august. Pentru cele două loturi s-au înscris în cursa 5 asocieri, iar în prezent licitaţia este în etapa de evaluare a ofertelor.

+0 -0

Comentarii

Lazar

2017-10-03 06:57:23


Evaluati,evaluati dar cand veti mai construii ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie