leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7326 RON

1 USD = 4.2139 RON

1 GBP = 5.2538 RON

1 XAU = 192.5382 RON

1 AED = 1.1472 RON

1 AUD = 2.9632 RON

1 BGN = 2.4197 RON

1 BRL = 1.1197 RON

1 CAD = 3.2277 RON

1 CHF = 4.2744 RON

1 CNY = 0.6125 RON

1 CZK = 0.1849 RON

1 DKK = 0.6338 RON

1 EGP = 0.2533 RON

1 HUF = 1.4491 RON

1 INR = 0.0611 RON

1 JPY = 3.9104 RON

1 KRW = 0.3576 RON

1 MDL = 0.2390 RON

1 MXN = 0.2205 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8398 RON

1 PLN = 1.1102 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0670 RON

1 SEK = 0.4503 RON

1 TRY = 0.7394 RON

1 UAH = 0.1616 RON

1 XDR = 5.8248 RON

1 ZAR = 0.3007 RON

Editia 7008 - 18 iul 01:26

624 de milioane de euro pentru reconstruirea traseului CFR Caţa - Apaţa

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 octombrie 2017

Traseul actual al căii ferate va fi modificat şi vor fi construite trei tunele în lungime de peste 12 km

624 de milioane de euro pentru reconstruirea traseului CFR Caţa - Apaţa

Aproape 28 de km de cale ferată între localităţile Caţa şi Apaţa, parte din sectorul Braşov – Sighişoara de pe Coridorul IV feroviar, au fost scoase la licitaţie pentru modernizare pentru circulaţia cu viteză maximă de 160 km/h de către CFR SA.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (623,24 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat.
Subsecţiunea 2. Apaţa CapY- Cap X Caţa (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 de km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din staţii, terasamente şi consolidări, poduri, podeţe, tuneluri, drumuri, energoalimentare şi telecomunicaţii feroviare, precum şi lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare şi centralizare electronică.
Secţiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Transilvania, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa - Ormeniş - Augustin - Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate „coteşte” spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă: Tunel Homord – 5 km, Tunel Mureni – 700 metri, Tunel Ormeniş – 6,9 km.
Pentru celelalte două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, CFR a lansat licitaţia pentru lucrări încă din decembrie 2016, cu o valoare estimată de circa 3,1 miliarde de lei. Procedura s-a prelungit în urma unor contestaţii, iar depunerea ofertelor a avut loc în cele din urmă pe 23 august. Pentru cele două loturi s-au înscris în cursa 5 asocieri, iar în prezent licitaţia este în etapa de evaluare a ofertelor.

+0 -0

Comentarii

Lazar

2017-10-03 06:57:23


Evaluati,evaluati dar cand veti mai construii ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie