Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 07:55

MÂNCĂM MULT, FUMĂM PUŢIN

68,3% din cumpărăturile braşovenilor sunt alimente

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 01 noiembrie 2013

Doar 7% din sumele cheltuite în magazinele braşovene se duc pe ţigări, cel mai mic procent din ţară

68,3% din cumpărăturile braşovenilor sunt alimente
68,3% din cheltuielile braşovenilor se duc pe alimente, se arată într-un studiu realizat de compania RetailZoom în cele mai mari zece judeţe. Braşovenii cheltuiesc pe alimente la fel de mult ca şi bucureştenii, dar mai puţin decât locuitorii din Timiş – 70,4%, şi Prahova – 68,9%. La polul opus, locuitorilor din judeţul Sibiu li se alătură cei din Iaşi, în coşul cărora alimentele reprezintă 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, şi cei din Constanţa, cu 67,8%.
Braşovenii alocă cel mai puţin ţigărilor – 7%, lideri la acest capitol fiind sibienii cu 13,9% din cheltuieli îndreptate către tutun. Sibiul este urmat în acest clasament de Ilfov - 11,5%, Prahova - 10,5%, Timiş -10,1%, Constanţa - 10%, Bacău - 9,7% şi Cluj - 9,8%.
Produsele nealimentare au o pondere de 13% în coşul braşovenilor, se mai arată în studiu, sub Iaşi – 15,4% sau Cluj – 13,3%, dar peste Sibiu - 11,9%, Constanţa - 11,8% şi Bucureşti - 11%.
Pentru produsele pentru bebeluşi, de îngrijire a casei şi cosmetice, locuitorii din Iaşi alocă 12% din coşul de cumpărături, fiind urmaţi de cei din Capitală - 11,9%, Braşov - 11,7%, Bacău - 11,5% şi Cluj - 11,4%. La polul opus se află locuitorii judeţului Timiş, în coşul cărora produsele de pe acest segment deţin o pondere de doar 9%. Ponderi sub media la această categorie se înregistrează în Prahova - 10,8%, Sibiu - 10,5%, Constanţa - 10,5% şi Ilfov - 10,1%.
Studiul arată structura cheltuielilor realizate de populaţie în hiper şi supermarketuri. RetailZoom este o companie multinaţională de cercetări de marketing prezentă în peste 15 ţări din Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa. În România este prezentă de doi ani şi realizează retail audit şi analize de preţ şi promovare pentru 270 categorii.
 
Cu ce umplem coşul la supermarket
În ceea ce priveşte cumpărăturile de alimente ale braşovenilor, 21% dintre acestea sunt legume şi fructe, 12,5% lactate, 14,8% carne, 13,1% băuturi răcoritoare, 10,1% alimente proaspete, 11,9% băuturi alcoolice, 7,8% dulciuri şi 3% produse congelate.
 
 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie