Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 18:24

7 din 10 oameni de afaceri din Braşov văd o creştere a business-urilor cu 10% în 2016

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 25 martie 2016

În general, locuitorii din zona Braşovului sunt mai optimişti cu privire la evoluţia economiei decât media la nivel naţional.

Oamenii de afaceri din Braşov şi din judeţele învecinate au aşteptări pozitive cu privire la evoluţia cifrei de afaceri şi a profitului în acest an, 71% dintre ei estimând o creştere de peste 10% a businessului, în timp ce mai mult de jumătate mizează pe avansul de două cifre a profitului. În acelaşi timp, 66% dintre aceştia se aşteaptă la o creştere a numărului de angajaţi.
Datele arată că, în general, locuitorii din zona Braşovului sunt mai optimişti cu privire la evoluţia economiei decât media la nivel naţional, 69% dintre respondenţi fiind încrezători şi foarte încrezători, faţă de 61% dintre respondenţii la nivel naţional, arată concluziile barometrului „Business-2more-Business” publicat ieri de EY România şi Doingbusiness.ro.
Analiza are la bază răspunsurile primite de la 147 de antreprenorii şi oamenii de afaceri din Braşov. Barometrul şi-a propus să afle răspunsul oamenilor de afaceri din 10 oraşe mari din România în legătură cu nivelul de încredere în evoluţia pozitivă a economiei.
Datele arată şi că respondenţii din Braşov sunt mai încrezători în creşterea industriei în care operează în următoarele şase luni faţă de media naţională (80% sunt încrezători şi foarte încrezători, faţă de 59% dintre oamenii de afaceri din întreaga ţară).

Oportunităţi importante de dezvoltare
„Piaţa locală din regiunea Braşovului prezintă oportunităţi importante de dezvoltare – dovadă şi sentimentul pozitiv sporit al oamenilor de afaceri din această regiune. În acelaşi timp, liderii de business de aici par mai puţin afectaţi de obstacolele resimţite în dezvoltarea afacerilor la nivel naţional, ceea ce accentuează sentimentul de încredere în economia locală. Judeţul Braşov înregistrează de altfel o performanţă economică peste media naţională. Conform estimărilor Comisiei Naţionale de Prognoză, valoarea PIB ar urma să crească la Braşov de la 24,3 miliarde de lei, cât este estimat în 2015, cu circa 25%, până la 29,4 miliarde de lei în 2018”, precizează Bogdan Ion, country managing partner EY România.
Spre deosebire de antreprenorii şi managerii din alte oraşe, cei din Braşov percep într-o măsură mai mică anumite obstacole în dezvoltarea afacerilor. Astfel, 42% se plâng de nivelul fiscalizării (faţă de 49% la nivel naţional), 39% de birocraţie (faţă de 54% la nivel naţional), 35% de incertitudine (faţă de 53% la nivel naţional), iar 29% acuză lipsa de stabilitate politică şi viziune a politicilor publice (faţă de 51% la nivel naţional).
Stabilitatea fiscal, cerută de mediul de afaceri
Referindu-se la măsurile care ar avea cel mai mare impact în următorii trei ani pentru a îmbunătăţi dezvoltarea pe termen lung a antreprenoriatului în România, respondenţii din regiunea Braşovului indică în primul rând asigurarea stabilităţii mediului de reglementare şi fiscalizare (68%), simplificarea taxării şi reglementărilor (54%) şi adaptarea la noile schimbări tehnologice (33%).
Pe de altă parte, chiar dacă cei mai mulţi oameni de afaceri la nivel local (55%) sunt de părere că diversificarea portofoliului le-ar putea creşte vânzările, ponderea este semnificativ mai mică faţă de media naţională (73%). Alte acţiuni indicate de respondenţii din Braşov pentru creşterea vânzărilor sunt creşterea investiţiilor în marketing şi comunicare (44%) şi extinderea vânzărilor către noi pieţe locale sau internaţionale (50%).

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie