Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 11 aprilie 2018
Direcţia de Drumuri şi Poduri Braşov a primit ordinul de începere a lucrărilor de reparaţii a drumurilor din judeţ, care trebuie să se încheie în maxim trei luni. Contractul ce vizează plombarea craterelor din asfalt are o valoare de peste 2,2 milioane de lei
Prima şosea pe care au intrat, ieri, drumarii este DN 11, spre Hărman, arteră ciuruită de gropi, pe care şoferii le cunosc bine, mai ales că au avut de furcă din cauza acestora. Pentru perioade scurte, circulaţia s-a desfăşurat pe o singură bandă, pentru ca echipa să poată lucra. „Circul în fiecare zi şi este sub orice critică. Două rânduri de jenţi am stricat”, ne-a spus, ieri, un şofer. „S-a stricat de astă toamnă, iarna, când cu zăpezile. S-a circulat foarte prost şi acum stăm, n-avem ce face, trebuie să ducem pasagerii la lucru, acasă, oamenii sunt stresaţi, nervoşi, trăim în România de astăzi, asta este”, ne-a spus şoferul unui autobuz.
„Drumurile din judeţ, în general, au fost bune, dar acum cu iarna, multe s-au mai stricat, în special ăsta de aici. Circul pe el cel puţin o dată pe săptămână sau chiar mai des”, ne-a spus un alt şofer.
Ar trebui să ţină vreun an şi jumătate
Ordinul de începere a lucrărilor de reparaţii a fost dat către Direcţia de Drumuri şi Poduri Braşov în 5 aprilie, dar drumarii au aşteptat să treacă sărbătorile pentru a începe lucrul.
Plombarea găurilor din şosea se face cu mixtură caldă, după ce, în timpul iernii, drumarii braşoveni au încercat să ţină sub control starea drumurilor cu mixtură asfaltică la rece, care însă a sărit rapid din „cratere”. „Plombele de primăvară”, însă, ar trebui să ţină mai mult. „Valoarea contractului, semnat cu SC Active SRL, este de 2,270 milioane lei, cu TVA şi înseamnă lucrări de reparaţii de gropi de 45.000 metri pătraţi, care se vor efectua pe raza întregului judeţ. Lucrarea cu mixtură caldă. Durează, cu siguranţă cel puţin un an jumate”, a precizat Horia Stancu, şeful Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Braşov.
În paralel, o altă echipă a început, ieri dimineaţă, plombarea şi pe DN1, în zona serpentinelor de la Predeal. În zilele următoare, echipele de reparaţii vor ajunge şi pe alte drumuri din judeţ.
„După lucrările de la DN 1 şi DN 11 se va interveni pe DN 13, în zonele Pădurea Bogăţii şi Rupea, pe DN 1, în zonele Ghimbav şi Făgăraş. De asemenea, după ce se vor termina lucrările de pe DN 1, din zona Predealului, echipele de muncitori vor intra pe DN 73 A, în zona Pârâul Rece”, a mai afirmat reprezentantul SDN .
De ce sunt drumurile în stare proastă
Drumarii braşoveni au şi o explicaţie pentru starea proastă a drumurilor. „A fost o iarnă în adevăratul sens al cuvântului, au fost şi schimbările astea meteorologice foarte mari, adică astăzi au fost 15 grade, iar noaptea au fost -5 sau -10, ceea ce pentru drumuri este o mare problemă”, a mai spus Horia Stancu.
SDN Braşov aşteaptă aprobarea conducerii CNAIR, pentru lucrări mai ample pe DN 11
Horia Stancu a mai spus că SDN Braşov are în plan şi executarea unor lucrări mai ample la reţeaua de drumuri naţionale din judeţul nostru, însă totul depinde de conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR): „Sperăm să avem şi nişte programe de investiţii pe drumurile naţionale. Avem pentru DN 11 un astfel de proiect, însă aşteptăm ca acesta să fie aprobat şi de CNAIR. Noi suntem primii care îşi doresc drumuri în condiţii cât mai bune în Braşov, pentru că toate reclamaţiile vin la noi”.
horatiu
2018-04-11 07:43:54
Sa va fie rusine. Drumurile sunt sub orice critica pentru ca va bateti joc de ele si de noi. Vremea? A fost asa cum a fost in toata Europa, insa acolo este asfalt de calitate nu mizerie ce faceti voi. Sunteti niste ... vorba cuiva, hahalere. RUSINE!
Lupu
2018-04-11 07:26:26
D-na Adina CHIRVASĂ mai documenteazate ce inseamna Drum National , Drum Judetean si cine administreaza aceste drumuri.
Cristian
2018-04-11 05:44:05
Ex. de Drumari dece avem drumuri proaste? nu dati vina pe vreme.vina este a voastra:din cauza ca nu se fac reparatii capitale,asfaltul prost,lucrari de calitate slaba,si noi suntem obisnuita sa inghitim toate miciunile si circulam de ani de zile pe drumuri proaste in alte tari nu au aceste probleme fura mai putin.
MUNICIPIUL BRAŞOV, titular al proiectului „Amenajări în vederea autorizării ISU în unităţi de învăţământ - Liceul Andrei Mureşanu -Corp A”, anunţă publicul[...]
2024-04-25 citeste mai multMedicul Dan Grigorescu este primul candidat care a depus miercuri, 24 aprilie,la Biroul Electoral Municipal (organizat la CATTIA Braşov) listele cu semnături ca să devină consilier local. Acesta[...]
2024-04-25 citeste mai multCumpărată cu aproximativ un milion de euro de Primăria Braşov, clădirea de pe strada Constantin Lacea din Braşov (cartierul Şchei) ar urma să fie amenajată ca spaţiu educaţional. Pentru a[...]
2024-04-25 citeste mai multDecizia a fost anunţată după ce Tribunalul Braşov a pus pe rol procesul în care este cercetată pentru fapte de corupţie
2024-04-25 citeste mai multJudecătoria Rupea a respins candidatura lui Mircea Pălăşan, primarul din Buneşti, potrivit portalului instanţei. Decizia nu e definitivă şi poate fi atacată cu apel la Tribunalul Braşov. Iniţial,[...]
2024-04-25 citeste mai mult
geta
2018-04-11 08:06:08
Drumurile sunt asa cum sunt din cauza calitatii foarte proaste a mixturii. Aceasta la trunare trebuie sa aibe in jur de 80 gr. C, dar ea este de multe ori mult mai rece. Curatarea si amorsarea suprafetelor se face mai mult Nu si de aici incepe calvarul. Pe ocolitoarea Brasov nici nu s-au mai chinuit sa aduca mixtura. Se aduna zgura de pe acostament si se umple gaura care este pe podul care traverseaza DN 11 . In afara de DN1, DN11, DN13, DN73A, reteaua de drumuri nationale care apartin de SDN Brasov mai rebuie completata cu DN1A( ocolitoarea Sacele) si DN 73 B . Invitati conducerea SDN Brasov si DRDP Brasov sa faca o vizita de lucru ca sa se poata convinge ca nimeni nu vorbeste vorbe.