Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 17:08

A treia licitaţie pentru construirea podului de la Voila, anulată

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 10 martie 2020

Nici un constructor nu s-a arătat de contractul de 19.720.088 lei

A treia licitaţie pentru construirea podului de la Voila, anulată
Lansată în 19 decembrie 2019, cea de-a treia licitaţie pentru construirea podului de la Voila, de peste râul Olt (amplasat între localităţile Voila şi Cincşor), a fost anulată de Consiliul Judeţean Braşov. Ca şi în cazul procedurilor anterioare, motivul a fost acelaşi: nu a fost depusă nici o ofertă. Această licitaţie, cu o valoare estimată a contractului de 19.720.088 lei cu tot cu TVA, a fost lansată în 19 decembrie, iar termenul de depunere a ofertelor a fost 6 martie 2020. 
Prima licitaţie pentru construirea podului a fost lansată în 25 septembrie 2019 (cu termen de depunere a ofertelor 28 octombrie 2019), iar a doua demarată în 5 noiembrie (cu termen de depunere a ofertelor 25 noiembrie), ambele având aceeaşi valoare estimată a contractului, respectiv  19.720.088 lei cu tot cu TVA. De altfel, după prima anulare a licitaţiei, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că „structurile metalice necesare construirii noului pod sunt scumpe, iar un potenţial ofertant ne-a transmis o clarificare prin care dorea să afle dacă se face plata în avans pentru aceste componente”. 
Pentru acest proiect, administraţia judeţeană a obţinut o finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, în valoare de 14.716.520 lei, contribuţia judeţului Braşov fiind de 1.311.340 lei.
 
Podul, necesar şi transportului tehnicii militare la baza NATO de la Cincu 
Noul pod va avea o lungime de 93,95 m şi o lăţime totală de 13,50 m, iar deschiderea principală a podului va avea 70,96 m. Podul va avea o durată de viaţă de 100 de ani.
Pe lângă construcţia propriu-zisă, în proiect mai sunt prevăzute lucrări de albiei râului, dar şi mutarea reţelelor. Lucrările prevăzute în acest contract vor dura cel mult 30 de luni de la data deschiderii şantierului.
Potrivit documentaţiei aferente licitaţiei, actualul pod va fi demolat, astfel că traficul rutier să fie deviat prin Dridif, iar Oltul va fi traversat pe barajul hidrocentralei din zonă sau prin localităţile Făgăraş, Şoarş, Rodbav, Cincu.
Podul ce urmează a fi demolat a fost construit în anul 1956, durata normală de funcţionare fiind de 30 – 50 ani.  Iniţial, podul era mai lung, pentru că pe unul dintre maluri era continuat cu un viaduct, umplut ulterior cu pământ, după ce albia râului a fost regularizată, odată cu amenajarea hidrocentralei din zonă. În urma expertizelor tehnice, s-au constatat probleme majore, astfel că podul nu mai poate fi reparat.
DJ 105 este unul extrem de important, având în vedere că asigură transportul echipamentelor speciale folosite la baza militară de la Cincu, unde se desfăşoară numeroase aplicaţii NATO.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie