Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 12:20

Accizele, un nou caz „taxa auto”?

Autor:

Publicat la 20 decembrie 2014

Cetăţenii şi-ar putea cere banii în instanţe, iar statul riscă sancţiuni europene

Accizele, un nou caz „taxa auto”?

Decizia Ministerului de Finanţe de a menţine cursul de schimb artificial de 4,73 lei/euro, anul viitor, în loc de 4,5 lei/euro cât ar fi fost conform Codului Fiscal, riscă să declanşeze o procedură de încălcarea tratatului de aderare din partea Comisiei Europene, dar şi acţiuni în justiţie ale cetăţenilor, consideră specialiştii în taxare citaţi de Capitaş. „Apreciem că astfel de prevederi (menţinerea cursului de 4,73 lei/euro) nu sunt în linie cu directivele europene în materie de accize, situaţie în care România riscă deschiderea unei proceduri de infringement de către Comisia Europeană”, afirmă Alexandru Cristea, TZ&A Tax.
Într-o postare pe blogul său, fostul preşedinte al Fiscului, Sebastian Bodu, prezintă argumentele pe baza cărora Comisia Europeană ar putea declanşa procedura şi precizează că a transmis materialul spre analiză forului european. În acelaşi timp, el susţine că, dată fiind încălcarea directivelor comunitare, cetăţenii se pot adresa justiţiei, la fel cum s-a întâmplat, începând din 2007, în cazul taxei auto (taxa de primă înmatriculare, devenită timbru de mediu).
„Directivele europene, chiar dacă nu se aplică direct, precum regulamentele, ci necesită a fi transpuse astfel încât să se atingă rezultatul lor, sunt obligatorii în ceea ce priveşte persoanele. În acest sens, Curtea Europeana de Justitie a precizat că în special atunci când autorităţile comunitare, prin directivă, au impus statelor membre obligaţia de a urma o anumită cale de conduită, efectul util al acestui act ar fi diminuat dacă persoanele ar fi împiedicate să o invoce în faţa tribunalelor naţionale şi dacă acestea din urma ar fi împiedicate să o ia în considerare ca element de drept comunitar”, susţine Sebastian Bodu.
După introducerea taxei auto în 2007, România a fost supusă unei proceduri de infringement care a dus la modificări repetate pentru a fi respectate cerinţele comunitare. Pe scurt, Comisia considera că taxa era o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor de vreme ce maşinile la mâna a doua aduse din alte ţări UE erau taxate, iar cele autohtone nu. În ciuda modificărilor, Comisia a continuat procedura până când guvernul a renunţat la principiile iniţiale de calcul. Concomitent cu procedurile europene, mai mulţi cetăţeni au pornit acţiuni în instanţe pe care le-au şi câştigat. Statul a returnat sute de milioane de lei ca urmare a acestor demersuri.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie