Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 21:00

Aeroportul Braşov, dosarul Bruxelles

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 sepembrie 2018

Aerogara, scoasă la licitaţie până la sfârşitul acestei luni. În paralel, preşedintele CJ lucrează cu specialiştii IPTANA pentru prenotificarea Comisiei Europene, demers obligatoriu pentru primul aeroport construit în România, după 50 de ani

Aeroportul Braşov, dosarul Bruxelles

Consiliul Judeţean Braşov a finalizat este pe ultima sută de metri în ceea ce priveşte caietul de sarcini aferent licitaţiei pentru proiectarea şi construirea terminalului de pasageri al aeroportului de la Ghimbav, iar preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că până la sfârşitul lunii septembrie se poate lansa procedura pe platforma electronică de achiziţii publice (SICAP).
Potrivit reprezentantului administraţiei judeţene, zilele trecute, împreună cu specialiştii firmei IPTANA (care a realizat studiul de fezabilitate pentru aeroport, dar şi alte documentaţii tehnice aferente acestui obiectiv de investiţii), „am definitivat aspectele de detaliu privind finalizarea caietului de sarcini pentru proiectarea şi execuţia terminalului de pasageri”.
Pe lângă pregătirea viitoarelor lucrări de la aeroport, Adrian Veştea a precizat că discuţiile cu specialiştii au vizat şi aspectele de ordin juridic. De altfel, având în vedere că acesta este primul aeroport construit în România ultima jumătate de secol, dar şi că, în ultimii ani, legislaţia europeană s-a schimbat foarte mult, analiza juridică a acestui dosar nu este tocmai simplă. „Am purtat discuţii de ordin juridic privind prenotificarea Comisiei Europene şi stabilirea calendarului de lucru în acest sens. Este un pas obligatoriu pe care trebuie să îl facem. Această prenotificare ne este cerută în baza legislaţiei europene în vigoare, având în vedere că Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav este primul construit în România în ultimii 50 de ani”, a explicat Veştea.
Totodată, reprezentantul administraţiei judeţene a afirmat că a fost analizată din punct de vedere juridic soluţia optimă privind certificarea viitorului aeroport de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română.
„Proiectul nostru merge mai departe şi suntem în grafic cu toate aspectele privind această investiţie esenţială pentru judeţul Braşov”, a mai afirmat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Aerogara, estimată la 22 de milioane de euro
Terminalul de pasageri al Aeroportului Internaţional Ghimbav va avea o suprafaţă de 11.000 metri pătraţi şi este proiectat astfel încât să respecte toate standardele naţionale în ceea ce priveşte fluxurile de călători şi bagaje. Dacă procedura de achiziţie se va desfăşura fără nici un fel de probleme, contractul ar putea fi semnat în cursul acestui an. „În cursul iernii ar urma să se elaboreze proiectul tehnic, iar anul viitor să înceapă lucrările”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov în momentul în care a fost prezentat proiectul terminalului, realizat de arhitectul Dorin Ştefan. De altfel, la momentul respectiv, arhitectul a anunţat că pentru realizarea proiectului tehnic va fi nevoie de aproximativ trei luni, iar pentru realizarea lucrărilor propriu-zise de un an şi jumătate. Costul unui metru pătrat de construcţie este estimată la 2.000 de euro.

+9 -0

Comentarii

Willy

2018-09-21 09:23:07


Hai nea Vestea!

ophelia

2018-09-21 08:32:03


Construirea acestui aeroport va aduce bucurie in sufletele a mii de brasoveni si nu numai.Regiunea se va dezvolta,iar brasovenii nu mai trebuie sa faca drumul insuportabil pana la Bucuresti.Daca vom avea si autostrada pana la Sibiu,nu mai este o prioritate autostrada pana la Bucuresti.Pana la urma sa avem legatura si iesire spre occident,asta e important.MULT,MULT SUCCES EDILILOR!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie