Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 12:43

Aeroportul Braşov - etapa „Sfântu Aşteaptă”

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 06 ianuarie 2015

În timp ce pista e finalizată din octombrie, ea nu a fost recepţionată. Între timp, licitaţia pentru faza a doua a obiectivului, lansată în vară, a fost anulată deoarece s-a descoperit că ofertele depuse nu sunt conforme cu caietul de sarcini

Aeroportul Braşov - etapa „Sfântu Aşteaptă”
Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav pare o poveste fără sfârşit. Asta şi după ce, la finele lui 2014, mai exact pe 30 decembrie, Consiliul Judeţean Braşov a decis anularea licitaţiei pentru faza a doua a construcţiei acestui obiectiv, care cuprindea realizarea căii de rulare ALFA, a canalizării şi drenajului. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Claudiu Coman, a declarat că s-a luat decizia anulării licitaţiei deoarece s-au primit mai multe oferte neconforme cu caietul de sarcini. 
„Au fost primite mai multe oferte neconforme cu caietul de sarcini al licitaţiei, motiv pentru care am decis să reluăm procedura în cât mai scurt timp”, a precizat acesta în şedinţa de plen de ieri.
În plus, pista aeroportului, finalizată la începutul toamnei 2014 şi inaugurată pe 3 octombrie, nu a fost încă recepţionată. „Trebuie avută grijă cu rosturile – sunt nişte îmbinări neconforme ale dalelor. Este posibil ca apa să se infiltreze şi să se exfolieze pista”, a punctat şi Mihai Veştea, cel de-al doilea vicepreşedinte al CJ Braşov. Veştea a mai precizat că ar prefera să facă recepţia pistei la primăvară, după ce se vor vedea efectele iernii asupra acesteia. 
 
Buget estimat de peste 28 milioane de lei
Licitaţia pentru realizarea fazei a doua a Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a avut loc în luna august. Pe 28 august s-au deschis cele trei oferte depuse pentru această fază a investiţiei, respectiv cele depuse de Consal SRL (cea care a realizat şi pista aeroportului după intrarea în insolvenţă a câştigătoarei licitaţiei organizate în acest sens - Vectra Service), de asocierea Morani Impex SRL – Aero Project SRL şi de compania Nicolaj SRL Italia.
Consiliul Judeţean evaluase lucrările la 28,661 milioane de lei, în timp ce ofertele au fost mult mai reduse – 18,930 milioane de lei (asocierea Morani Impex – Aero Project), 20,605 milioane de lei (Consal) şi 24,706 milioane de lei (Nicolaj SRL Italia) – toate preţurile fiind fără TVA. În plus, primele două oferte conţineau şi durata realizării obiectivului de trei luni, în timp ce firma italiană promitea că va realiza lucrările în şase luni. 
Toate cele 3 oferte au fost anulate, Comisia de licitaţie ajungând la concluzia că sunt neconforme cu caietul de sarcini. Respingerea a fost oficilizată după 4 luni, pe 30 decembrie.
Anunţul de licitaţie publicat de CJ Braşov la începutul verii evalua lucrările la 28.661.780 de lei, fără TVA, iar între lucrări se numără construcţia căii de rulare ALFA, care ar urma să aibă a o lungime de  212 metri, o lăţime de 23 metri şi acostamente de 7,5 metri pe fiecare latură. Totodată, în această etapă este cuprinsă şi amenajarea suprafeţei de parcare, îmbarcare şi debarcare (apron) ce asigură zona necesară derulării activităţilor specifice aeroportuare, de îmbarcare, debarcare, verificări sau alimentări pentru avioane – în total 17.750 de metri pătraţi. 
 
Al 8-lea an de când se vorbeşte de aeroport la Braşov
De aeroport se vorbeşte mai intens la Braşov din 2007, când firma canadiană Intelcan a prezentat un proiect de realizare a acestuia cu o investiţie de aproape 100 de milioane de euro. Criza financiară, însă, a făcut destul de grea posibilitatea de atragere a fondurilor necesare de la bănci. În cele din urmă, Consiliul Judeţean Braşov a decis să realizeze o mare parte din lucrări în nume propriu, după care să facă lobby la Guvern pentru sume suplimentare de bani. De altfel, pe 3 octombrie, la inaugurarea pistei, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a avansat ideea preluării investiţiei şi finalizarea acesteia de către Guvern
Ultima dată avansată pentru „livrarea” la cheie a aeroportului este 2016, dar judecând după realizări este posibil ca acest termen să se prelungească. 
 
+0 -0

Comentarii

ophelia

2015-01-06 10:07:12


Atata timp cat Bucurestiul se opune acestui proiect,aeroportul ramane un vis pe hartie.Si asta in conditiile in care DN1 este aglomerat tot anul.Probabil ca iesirea in strada ar misca lucrurile.

AUREL AMALINEI

2015-01-06 09:56:23


Toti politicieni si guvernantii nostri,mai ales acestia din Brasov sunt niste ipotenti,nu stiu sa se bata,la gunoi cu voi ,ne-am tot saturat de voi de toate orgoliile voastre potitice,scarbelor

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie