Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 16:28

Braşovul, Aeroport Cargo

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 17 iunie 2020

Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav, tentant şi pentru transportul de mărfuri. Compania Blue Air propune construirea unui terminal cargo la Ghimbav, primul din Transilvania

Braşovul, Aeroport Cargo

Reprezentanţii Companiei Blue Air au avut ieri o întâlnire cu autorităţile braşovene pentru a discuta despre o posibilă implicare la Aeroportul Braşov. Discuţiile au fost purtate cu preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, cu prefectul judeţului, Cătălin Văsii, precum şi cu directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov, Alexandru Anghel, şi au vizat, în principal, posibilitatea dezvoltării activităţii de transport mărfuri în cadrul viitorului aeroport de la Ghimbav.   
În timpul discuţiilor, reprezentanţii companiei Blue Air au propus realizarea unui terminal de cargo în cadrul aeroportului, considerând că Braşovul este foarte ofertant în ceea ce priveşte dezvoltarea acestei activităţi, cu atât mai mult cu cât în momentul de faţă ea nu se desfăşoară pe nici un aeroport din Transilvania. „În afară de Bucureşti, nu avem alte terminale de cargo. Braşovul, prin amplasarea lui în centrul ţării şi prin infrastructura de care dispune, este cea mai bună variantă pentru o asemenea investiţie logistică, pe care noi avem capacitatea s-o facem”, a spus Bogdan Năstase, consilier Blue Air.
De asemenea, reprezentanţii operatorului au declarat că au în plan ca, odată cu deschiderea activităţii de cargo, să îşi amenajeze o bază de lucru la Aeroportul Braşov şi ulterior să construiască un hangar de reparaţii avioane.
În primă fază, oficialii Blue Air vor pregăti un plan de afaceri şi vor prezenta Consiliului Judeţean Braşov necesităţile din punct de vedere tehnic (suprafaţă de teren, drumuri de acces, parcare şi reţele utilităţi) pentru realizarea terminalului de cargo, precum şi modalitatea juridică în care ar putea fi realizat proiectul.
 
Braşovul are şansa să concentreze toată activitatea de cargo din Transilvania
Construirea unui HUB de cargo pe amplasamentul Aeroportului de la Ghimbav este un proiect dorit de conducerea administraţiei judeţene. „Transportul de mărfuri reprezintă o componentă importantă a activităţii economice şi ne bucurăm că există oportunitatea de a se realiza în cadrul Aeroportului Internaţional Braşov. Pe lângă faptul că aeroportul nostru este al treilea ca mărime din România – după Aeroportul «Henri Coandă» din Bucureşti şi cel din Cluj-Napoca, atât din punctul de vedere al dimensiunii terminalului, cât şi ca lungime a pistei, ne propunem ca el să concentreze toată activitatea de cargo din Transilvania şi să devină, în timp, principalul operator din România în domeniul transportului de mărfuri”, a spus Adrian Veştea, la finalul întâlnirii.

Legat la două autostrăzi
La rândul său, directorul executiv Alexandru Anghel a precizat că activitatea de cargo va fi avantajată de accesibilitatea pe care Aeroportul Internaţional Braşov o va avea atât din punctul de vedere al transportului feroviar, cât şi al transportului rutier, prin construirea de către Compania Naţională CFR SA a unei linii care-l va lega de reţeaua feroviară naţională. De asemenea, pentru a facilita accesul auto la aeroport, va fi construită o bretea rutieră la pentru viitoarea autostradă Braşov - Bacău. Această autostradă va fi legată cu Braşov - Sibiu, astfel că accesul auto către aeroportul de la Ghimbav se va putea face cu uşurinţă din Transilvania şi din Moldova.


 


+9 -4

Comentarii

'youth'

2020-06-17 17:18:08


'Poluarea fonica va fi groaznica.\nSurvolarea localitatilor nu fara riscuri.\n'

'Radu'

2020-06-17 13:03:20


'A se vedea cum zace aeroportul din Tulcea.'

'Lazar'

2020-06-17 07:05:06


'Mai mult decat necesar este aeroportul cargo. A nu se uita transportul cu tramvaiul metropolitan care sa lege aeroportul de localitatile judetului.'

'ella'

2020-06-17 06:41:06


'Numai la gandul ca nu mai trebuie sa plec la Otopeni cu 6-7 ore inainte de decolarea avionului,imi aduce mare bucurie si speranta.Sa aveti sanatate si spor la munca toti cei care lucrati la ridicarea acestei constructii atat de dorite de brasoveni.Urmeaza sa avem destinatii care sa atraga pasageri multi si utilitatea va fi pe deplin justificata.\n '

'Ovidiu'

2020-06-16 21:04:10


'Un comentariu interesant pe https://en.wikipedia.org/wiki/Cargo_airline\n\nDesi cererea de transport cargo aerian a scazut in aprilie cu 9.1% (sau chiar mai mult), preturile pentru aceste servicii au crescut de la 0.8$/Kg la 2.5$-4.0$/kg. \nDaca luam in calcul si volumul de marfuri transportate aerian anual (acelasi link): 262,333 milioane tone-kilometri, atunci este o felie importanta pentru Brasov, felie altfel blocata de lipsa autostrazii Brasov - Fagaras - Sibiu. \n\nAmid the COVID-19 pandemic, adjusted cargo capacity fell by 4.4% in February while air cargo demand also fell by 9.1%, but the near-halt in passenger traffic cut capacity even deeper as half of global air cargo is carried in passenger jets’ bellies. Air freight rates rose as a consequence, from $0.80 per kg for transatlantic cargoes to $2.50-4 per kg, enticing passenger airlines to operate cargo-only flights, while cargo airlines bring back into service fuel-guzzling stored aircraft, helped by falling oil prices.\n\nAirline Cargo Traffic represented 262,333 millions tonne-kilometres with a 49.3% load factor: 52.1% for dedicated Cargo Operations, and 47.9% within Mixed Operations (belly freight of passenger airliners)'

'Ovidiu'

2020-06-16 20:52:10


'Rammstein, pe rationamentul acesta ar fi foarte bine sa stea toata lumea acasa, de pe acum, ca oricum se va stinge lumina. Si sa nu mai ia nimeni salariu, deci sa nu mai aiba nici bani de mancare. Te bagi sa fi primul? Sau ai aceasi ambitie [...] de a continua sa muncesti?'

'Rammstein'

2020-06-16 19:53:52


'Până la urmă ce facem cu aeroportul.. îl facem și rămâne să ne uităm la el...că de zburat de aici o să mai treacă vreo câțiva ani... pentru ce îl facem??... așa să avem un muzeu in aer liber,că cel din Berlin... aleluia zboruri,unde sau te mai duci,se vor închide granițele,gata cu zburatul...poate păsările .. sau băgat milioane de euro într-o ambiție prosteasca..nu vedeți că toate companiile aeriene suntem falimentare... cât de curând se vor închide și firmele din Brașov și gatae se stinge lumina..'

'Stefan'

2020-06-16 17:55:11


'Aşa, tată. Spre cel mai important viitor centru comercial din România, Braşovul.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie