Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 19:51

Aeroportul Braşov: una bună, una proastă

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 13 aprilie 2021

Aeroportul Braşov: una bună, una proastă

CONSILIUL JUDEŢEAN A REZOLVAT PROBLEMA COMUNICAŢIILOR SOL-SOL DE LA AEROPORTUL INTERNAŢIONAL BRAŞOV. APARATURA A COSTAT PESTE 1,4 MILIOANE LEI

Consiliul Judeţean Braşov a recepţionat luni sistemul de comunicaţii din interiorul aeroportului, după ce echipamentele au fost verificate din punct de vedere cantitativ şi calitativ.  Aparatura, în valoare de 1.472.594 lei, a fost furnizată de firma SC Ageximco SRL.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a precizat că această achiziţie este numai o componentă a proiectului aeroportului şi a amintit că administraţia judeţeană lucrează pe mai multe planuri la realizarea şi funcţionalizarea lui. „Mă bucur că o parte importantă din tot ce înseamnă sistemele de comunicaţii pe care trebuie să le implementăm la aeroport, respectiv comunicaţiile sol-sol, este deja rezolvată. Firma care a furnizat echipamentele se va ocupa şi de instruirea personalului care urmează să le utilizeze. În privinţa sistemului de comunicaţii sol-aer, care asigură legătura între turnul de control şi aeronave, acesta va fi realizat în cadrul Serviciilor de Navigaţie Aeriană. Pentru siguranţa zborurilor, cele două sisteme (sol-aer şi sol-sol) nu trebuie să aibă interferenţe. Tocmai de aceea, ne dorim să dotăm Aeroportul cu cele mai moderne şi mai fiabile echipamente”, a declarat Veştea.

Echipamente de ultimă generaţie
Prin intermediul acestor echipamente de ultimă generaţie şi multifuncţionale va fi implementat un sistem profesional de radiocomunicaţii în sistem digital, complet funcţional, care va asigura comunicaţiile operative de date şi voce între personalul care îşi desfăşoară activitatea în Dispeceratul Central, echipa managerială, turnul de control şi echipele mobile din teren specializate în intervenţii din punct de vedere operaţional, tehnic şi de securitate.
Conform informaţiilor Consiliului Judeţean Braşov, în baza acestui contract au fost furnizate 4 repetoare digitale (care permit comunicaţiile radio) şi un sistem antenă pentru repetoare, precum şi 6 staţii radio digitale portabile cu GPS, 29 de staţii radio digitale portabile fără GPS, 4 staţii mobile digitale cu GPS şi 4 staţii mobile digitale fără GPS, 8 microfoane wireless, 7 staţii fixe digitale Voce şi o staţie fixă digitală Date. La acestea se adaugă un sistem antenă pentru staţii fixe dispecerat, 5 staţii radio digitale portabile ATEX, un server dispecerat, un PC pentru conectare cu staţiile radio, un sistem UPS şi un Link Voce-Date.
Tot în baza acestui contract au mai fost livrate şi un server de aplicaţie, o bază de date, sisteme de operare server, aplicaţii care asigură monitorizarea sistemului radio, programarea terminalelor radio şi a repetorului radio, precum şi monitorizarea poziţiei prin GPS, alături de aplicaţia Dispecer şi cea pentru terminale Android.

Urmează configurarea sistemului
Aceste echipamente care permit comunicaţiile sol-sol sunt deosebit de importante pentru aeroport. De altfel, Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov, a explicat că „sistemul permite comunicarea între agenţii de handling, serviciul de pompieri, turnul de control şi operatorii aerieni. Am achiziţionat sistemul propriu-zis şi staţiile de emisie-recepţie, pe care ulterior le vom configura într-o arhitectură care să corespundă nevoilor operaţionale”.

CONSTRUCŢII SA DIN SIBIU A ÎNTÂRZIAT BRAŞOVUL CU DOI ANI. GREU DE CONCEDIAT, ANEXELE AEROPORTULUI - DE ABIA ACUM RELICITATE

Consiliul Judeţean Braşov a lansat o nouă licitaţie pentru finalizarea lucrărilor la 7 din cele 9  obiectele din incinta aeroportului de la Ghimbav, după ce firma care a obţinut iniţial contractul (la începutul anului 2019), SC Construcţii SA din Sibiu a fost „concediată”  în acte încă din toamna anului trecut, dar a plecat de pe şantier abia la începutul acestui an.
De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că „din momentul semnării contractului pentru realizarea celor nouă obiecte din cadrul Aeroportului Internaţional Braşov, la nivelul Consiliului Judeţean Braşov am făcut demersurile necesare şi am luat toate măsurile pentru ca firma din Sibiu să respecte prevederile contractuale şi graficul de execuţie convenit. Am avut numeroase şedinţe pe această temă, cât şi discuţii cu reprezentanţii firmei şi de fiecare dată am primit asigurări că lucrurile vor intra în normal, în aşa fel încât lucrările prevăzute în contract să fie realizate. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat şi de aceea am fost nevoiţi să recurgem la măsura rezilierii contractului. Dorinţa noastră a fost să putem construi cele nouă obiecte într-un timp cât mai scurt. Vrem în continuare acest lucru şi am încredere că vom găsi un antreprenor care să construiască rapid cele şapte obiecte pe care le avem acum în procedură de achiziţie”.
Conform informaţiilor Consiliului Judeţean Braşov, până la data la data preconizată de terminare a lucrărilor conform contractului, antreprenorul a executat doar 11,7% din contract.
 
Constructorul a refuzat să elibereze şantierul
Contractul cu firma sibiană (în valoare de 34.026.900 lei, respectiv 1.232.778 lei pentru proiectare şi 32.794.122 lei pentru execuţie) a fost semnat în luna ianuarie a anului 2019 şi, formal, a fost reziliat în 23 octombrie 2020, după ce administraţia judeţeană a notificat în repetate rânduri constructorul cu privire la îndeplinirea defectuoasă a contractului. „Administraţia judeţeană a contractat specialişti care să realizeze o expertiză tehnică extrajudiciară de constatare, iar raportul prezentat de către aceştia constată că antreprenorul SC Construcţii SA a încălcat prevederile contractului şi a întârziat în mod nejustificat execuţia lucrărilor, beneficiarul fiind îndreptăţit la rezilierea contractului”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.    
Din momentul rezilierii contractului, Consiliul Judeţean Braşov a făcut demersurile de preluare a amplasamentului, dar, au spus reprezentanţii administraţiei judeţene, în urma repetatelor tergiversări cauzate de antreprenor, reintrarea în posesia amplasamentului s-a realizat abia în luna ianuarie 2021.

Urmează ceva întâlniri în instanţă
Totodată, Adrian Veştea a anunţat că pentru recuperarea prejudiciilor cauzate Judeţului Braşov din motivul neîndeplinirii contractului de către antreprenorul SC Construcţii SA, Consiliul Judeţean Braşov va face demersuri atât în instanţă, cât şi cu asiguratorul antreprenorului, în vederea recuperării sumelor rezultate.

Ofertele pentru noul contract sunt aşteptate până în 18 mai
Conform anunţului postat pe platforma electronică de achiziţii publice în 12 aprilie, valoarea estimată a lucrărilor este de 29.057.995 lei, fără TVA, iar constructorii interesaţi pot depune ofertele până în 18 mai.  
Contractul prevede lucrările la  clădirea energetică, la remiza PSI, la posturile de  control acces, la gospodărirea de apă, la parcare auto şi drum acces terminal - DJ 103C, la drumurile tehnologice interioare şi la reţelele interioare în aeroport.
De altfel, constructorul stabilit în urma acestei licitaţii va trebui şi să remedieze drumul de acces, drumul tehnologic şi parcarea, având în vedere că nu s-au făcut lucrări de protejare a acestora pe perioada iernii.
În ceea ce priveşte platforma antisuflu (inclusă şi ea în contractul iniţial cu firma sibiană), reprezentanţii administraţiei judeţene au precizat că aceasta este realizată proporţie de 85%, iar lucrările de balizaj presupun o adaptare tehnică în vederea montării echipamentelor pe această structură. În aceste condiţii, execuţia în vederea finalizării acestui obiectiv va fi preluată de antreprenorul care realizează contractul de balizaj.
În contractul iniţial au fost incluse şi lucrările la împrejmuire şi porţi, dar au fost scoase de pe listă, deoarece realizarea acestora a necesitat adaptarea la cerinţele Administraţiei Bazinale de Apă Olt cu privire la devierea canalului Beselcin.



AEROGARA A ÎNCEPUT SĂ FIE „MOBILATĂ”
Lucrările de amenajare a clădirii terminalului Aeroportului Internaţional de la Ghimbav au trecut şi de etapa de finisaje, iar acum se lucrează deja la instalarea dotărilor şi a mobilierului. După cum se poate observa din imaginile publicate pe pagina oficială de Facebook a obiectivului, în sala de aşteptare au început să fie instalate băncile, iar alte echipamente sunt încă „în ţiplă” urmând să fie puse săptămâna aceasta la locul lor. De altfel, partea de semnalizare şi inscripţionare din interiorul terminalului a fost deja definitivată.
Amenajarea clădirii a început în luna martie a anului trecut. Va fi cel de-al treilea terminal ca mărime din România – după cele ale aeroporturilor din Bucureşti şi Cluj, cu o suprafaţă desfăşurată de aproximativ 12.000 mp.

Comentarii

'KAKA MAKA WAX'

2021-04-13 18:32:57


'don veștea nu uitați să pregătiți porcul pentru primul zbor , cu avionul , de pe aeroportul Ghimbav !'

'Lazar'

2021-04-13 09:51:33


'De cate ori am atras atentia asupra lipsei realizarii constructiilor anexe iar CJ a tacut.'

'rammstein'

2021-04-13 07:22:00


'dle vestea cand va fi gata ??...cand va fi gata tot aeroportul !!!??..nu sala de asteptare,aia e vax..pai tocmai anexele sunt vitale !!!..si spuneti odata, cat a costat pana acum aeroportul ??..'

'ella'

2021-04-13 06:59:14


'Sa intelegem ca aeroportul nu va fi functional la data preconizata deoarece firma sibiana a creat probleme? Care e substratul acestei informatii? Cum va fi sanctionata firma care a incalcat clauzele contractuale? E posibil sa fie vorba de un sabotaj,avand in vedere concurenta pe care o ceeaza un aeroport construit la Brasov,fata de cel de la Sibiu? Cu cat timp va fi intarziata functionalitatea aeroportului din cauza acestei sincope? Dati-ne va rugam mai multe amanunte!'

'Kemény'

2021-04-13 06:44:06


'Inca de anul trecut am cautat pe internet detalii despre aceasta firma. Am gasit in presa locala din Sibiu o gramada de comentarii negative la adresa acestei firme, care a facut exact aceleasi lucruri in Sibiu de multi ani. Motivul pentru care s-a apelat la aceasta firma? Simplu! Noul Spital din Brasov. Cati ani ati asteptat pentru acest aeroport, cel putin tot atat veti astepta pentru Noul Spital. Si cum sa faca politicienii din BV sa castige alegerile viitoare fara sa spuna brasovenilor sa isi ia gandul de la Noul Spital? O tot lalaie cu aeroportul, o sa se de-a vina pe aceasta firma, multi vor musca momeala, si se va merge mai departe. Despre asta este vorba. Eu am informatii certe ca nu se vrea un spital nou in Bv. Si se folosesc de acest subiect, aeroportul din Bv, ca si asa nu este mare graba. Practic nu s-a schimbat nimic, in continuare banii se vor scurge catre smecherii din politica si servicii. Pregatiti-va de multi morti pe care sistemul medical din Bv ii va \"produce\". Oameni cu zile, vor muri in continuare datorita coruptiei si incompetentei liderilor politici din Bv. PS Nu de mult timp, un domn si-a luat concediu o saptamana pentru a se opera. Avea o problema, nu grava, dar un pic deranjanta. S-a dus la Regina Maria din Bv, deoarece nu avea incredere in sistemul de stat. Dupa 29 de zile a fost inmormantat. A contactat o bacterie, se pare ca cei de acolo nu stau prea bine cu dezinfectarea instrumentelor, si nu s-a mai putut face nimic, mai ales ca acolo nu sunt specialisti in acest domeniu. Si politia a deschis o ancheta (sunt convins ca nu se va intampla nimic). Om in putere, activ, iar firma unde lucra inca nu reuseste sa gaseasca un inlocuitor pe masura. Cam asta ofera asa zisul sistem medical din Bv, morti pe banda rulanta. '

'Raoke'

2021-04-12 14:20:25


'Nu era gata? Ce fel de gata este daca se mai lucreaza la el?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie