Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 14:32

Aeroportul de la Braşov începe să semene a glumă

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 28 ianuarie 2015

Politicienii dau însă asigurări că vor face tot ce este posibil ca această investiţie să se realizeze, deşi CJ Braşov încă nu ştie dacă are bani pentru a mai face ceva pe lângă pistă

Aeroportul de la Braşov începe să semene a glumă
Autorităţile judeţene nu ştiu dacă în bugetul pe acest an se vor găsi bani şi pentru continuarea lucrărilor la Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav, din care, deocamdată, ne-am ales cu o frumoasă pistă de 2.850 de metri. „Până pe 13 februarie avem timp să pregătim bugetul judeţului, dar deocamdată nu ştim dacă avem bani pentru continuarea lucrărilor la aeroport şi, implicit, pentru reluarea licitaţiei pentru etapa a doua a Aeroportului”, ne-a declarat vicepreşedintele CJ Braşov, Claudiu Coman. 
La finele anului trecut, reprezentanţii CJ au anulat licitaţia pentru realizarea celei de-a doua etape a Aeroportului Braşov, după mai bine de patru luni de deliberări. Constructorii care au participat la licitaţie au întrebat de ce s-a luat această decizie, transmiţându-li-se că oricum nu existau bani. „Banii ar fi provenit dintr-un împrumut care oricum nu a mai fost luat”, mai spune Coman. 
În schimb, actorii politici din Braşov continuă să anunţe fie că vor face lobby pentru aeroport, fie că „dacă ajungem la Guvernare, sigur vom aloca bani pentru realizarea aeroportului”. Tot ce avem, însă, din acest obiectiv, este o pistă şi un om care a încercat să forţeze realizarea investiţiei. Înainte de a fi reţinut şi cercetat, preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu, dădea asigurări că 70% din aeroport va fi finalizat din fondurile proprii ale CJ. „Mai avem cinci milioane de euro pentru suprafeţele de mişcare, iar cu aceasta aeroportul va fi gata în proporţie de 70%”, a declarat Căncescu, adăugând că de acum „ar mai trebui investite aproximativ 20 de milioane de euro în terminal, un milion de euro în turnul de control, în balizaj alte două – trei milioane de euro, şi nici aşa nu ar fi gata, pentru că ar mai trebui cumpărate multe lucruri necesare pentru operarea aeroportului”. Aceste investiţii ar urma să fie făcute de viitorul operator aeroportuar care are ar putea fi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, operatorul Aeroportului Internaţional Otopeni. „Ei mi-au dat un răspuns verbal că ar dori să se implice”, a mai spus atunci preşedintele CJ Braşov.
Discuţiile cu Compania Naţională Aeroporturi din Bucureşti, o firmă controlată de stat, au început în momentul în care s-a aflat că aceasta intenţionează să închidă una din pistele Aeroportului Otopeni pentru reabilitare, iar în acest moment ar avea două posibilităţi de redistribuire a traficului – Constanţa şi Braşov. Braşovul ar fi mai multe puncte forte faţă de Constanţa, unul fiind că este mai aproape de Bucureşti decât oraşul de la malul mării. Un alt punct forte al Braşovului ar fi faptul că pista care va fi finalizată peste câteva zile este singura din afara Bucureştiului care suportă aterizarea unor avioane de tip Boeing 737 şi Airbus 320.
 
+1 -0

Comentarii

rammstein

2015-01-28 18:47:48


tovarasul ministru (fost) ce zice?... o mie de ani sa nu mai apara in public si nici caricatura de partid a lui....cat despre aeroport CJ sa gaseasca operatori in germania sau franta !!...da,da..pentru ca sunt multi care ar investi in constructia aerogarii,cu ata mai mult ca incepand de la anul grupul AIRBUS isi va muta o buna parte a afacerilor in zona...si cei de la BOEING vin cu partea de intretinere a tehnicii ....!!...zona brasovului a fost aleasa pentru industrializarea puternica si pentru protectia montana a regiunii..

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie