Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:35

Aeroportul SA: Primăria Braşov intră acţionar alături de Consiliul Judeţean şi vine cu banii pentru aerogară

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 27 ianuarie 2016

Primul pas pentru constituirea societăţii se va face la începutul lui februarie, când consilierii sunt chemaţi să voteze singura variantă care pare că ne-a mai rămas ca să vedem finalizat aeroportul.

Aeroportul SA: Primăria Braşov intră acţionar alături de Consiliul Judeţean şi vine cu banii pentru aerogară
Reprezentanţii Primăriei şi ai Consiliului Judeţean Braşov s-au întâlnit ieri pentru a pune bazele viitorului parteneriat dintre cele două instituţii în vederea continuării proiectului aeroportului de la Ghimbav. 
Primul pas va fi făcut săptămâna viitoare, când pe 2, respectiv 3 februarie, în şedinţele de plen ale Consiliului Local Braşov şi ale CJ Braşov va fi aprobată de principiu între cele două entităţi. Până acum, în proiect au fost investite aproximativ 30 de milioane de euro, iar necesarul estimat ar fi de încă 54 de milioane (inclusiv TVA), însă urmează reactualizarea studiului de fezabilitate pentru lucrările care au mai rămas de efectuat. 
După o perioadă de evaluare a stadiului proiectului ar urma să se  constituie şi societatea comercială ai căror acţionari principali vor fi cele două unităţi administrative, şi care se va ocupa de finalizarea proiectului cu o finanţare contractată de municipalitate. 
 
Băncile sunt dispuse să acorde împrumutul
„Primăria Braşov are interesul şi disponibilitatea de a participa financiar la acest proiect foarte important pentru Braşov, dar trebuie să ştim exact care este necesarul şi care va fi implicarea inclusiv din punct de vedere decizional. Limita maximă permisă de lege până la care s-ar putea îndatora Braşovul este de 30%, în condiţiile în care în acest moment avem un grad de îndatorare de 5%. Asta înseamnă că Municipiul Braşov are posibilitatea să finanţeze acest proiect. Am discutat cu bănci, care sunt dispuse şi chiar doresc să ne acorde un împrumut, pentru că orice instituţie de acest gen vrea să acorde finanţare pentru un proiect de asemenea natură. Trebuie o analiză pentru a vedea care este valoarea totală a lucrărilor şi necesitatea din punct de vedere financiar, plecând de la ceea ce este plătit sau executat şi de ce sumă ar mai fi nevoie până la finalizarea lucrărilor”, a explicat primarul Braşovului George Scripcaru în cadrul acestei şedinţe care a avut loc la invitaţia Consiliului Judeţean. 
Şi vicepreşedintele CJ Braşov Claudiu Coman a ţinut să sublinieze faptul că cea mai fezabilă soluţie pentru a o duce la bun sfârşit proiectul aeroportului este asocierea dintre Consiliul Judeţean şi Primăria Braşov. „Este evident pentru toată lumea că acest proiect trebuie finalizat. Este foarte clar că din punct de vedere tehnic şi administrativ, primul pas este acest parteneriat, iar apoi vom ajunge la constituirea unei societăţi comerciale în care principalii acţionari vor fi Consiliul Judeţean Braşov şi Primăria Braşov, fără a exclude Primăria Ghimbav şi consiliile judeţene care ar beneficia indirect de această investiţie, dacă vor dori să participe”, a explicat Coman, vicepreşedinte al CJ Braşov. 
 
Ce probleme trebuie rezolvate
Totodată, acesta a precizat că după ce se va încheia acest parteneriat de principiu, Consiliul Judeţean va trebui să rezolve trei chestiuni importante: revizuirea studiului de fezabilitate, care va da dimensiunea contribuţiei financiare care urmează până la a avea un aeroport operaţional, o evaluare a unui expert independent a investiţiilor realizate deja, precum şi stabilirea contribuţiei fiecăruia în noua societate comercială care va finaliza proiectul. Finalizarea actualizării studiului de fezabilitate ar putea avea ca termen luna martie, după cum a apreciat Claudiu Coman. De asemenea, va trebui rezolvată şi situaţia terenului. Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean, rezolvarea ar putea sta fie în schimbarea anexei la lege, fie printr-o Ordonanţă de Urgenţă care să scoată din discuţie Institutul Cartofului şi să reglementeze situaţia, fie printr-un nou proiect de lege, care „dacă există voinţă politică” ar putea fi adoptat în procedură de urgenţă foarte repede. În ceea ce priveşte colonia de castori care ar putea bloca proiectul, oficialii CJ Braşov au declarat că „nu este în pericol” şi că nu va fi afectată de construcţia aeroportului.
 
Foto: Primăria Braşov
+4 -0

Comentarii

AUREL AMALINEI

2016-01-27 07:49:52


Publicitate,intra si campania electorala aici.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie