leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6590 RON

1 USD = 4.1340 RON

1 GBP = 5.3404 RON

1 XAU = 159.4922 RON

1 AED = 1.1255 RON

1 AUD = 2.9748 RON

1 BGN = 2.3821 RON

1 BRL = 1.0870 RON

1 CAD = 3.1236 RON

1 CHF = 4.0924 RON

1 CNY = 0.5945 RON

1 CZK = 0.1794 RON

1 DKK = 0.6243 RON

1 EGP = 0.2308 RON

1 HUF = 1.4427 RON

1 INR = 0.0572 RON

1 JPY = 3.6288 RON

1 KRW = 0.3639 RON

1 MDL = 0.2432 RON

1 MXN = 0.2016 RON

1 NOK = 0.4849 RON

1 NZD = 2.8011 RON

1 PLN = 1.0841 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0610 RON

1 SEK = 0.4533 RON

1 TRY = 0.7549 RON

1 UAH = 0.1485 RON

1 XDR = 5.7055 RON

1 ZAR = 0.2868 RON

Editia 6847 - 14 noi 18:11

Angajatul fantomă, noul coşmar al companiilor

Autor:

Publicat la 24 iulie 2018

Fenomenul „ghostingului” a devenit o normă pentru angajaţii tineri care aplică pentru joburi care nu necesită experienţă şi care „dispar” după o zi sau chiar după câteva ore de muncă

Angajatul fantomă, noul coşmar al companiilor

Fenomenul „ghostingului”, adică a angajatului care dispare peste noapte de la locul de muncă, uneori chiar după câteva ore, ia amploare pe piaţa românească, unde deja există o problemă a lipsei forţei de muncă.
„Cel mai important criteriu la angajare? Să vină la muncă şi a doua zi”, explică, pentru Ziarul Financiar, un manager care a recrutat câteva sute de angajaţi în ultimii 20 de ani şi care a început să aplice acest principiu de recrutare în ultimii doi ani.
Primăvara anului 2018, redacţia Ziarului Financiar. Un tânăr student pe nume Alexandru (să zicem), proaspăt angajat pe funcţia de redactor, primeşte sarcina de a traduce un articol din Financial Times pentru pagina de Business internaţional. Două ore mai târziu, îi spune colegei de lângă el că iese să fumeze o ţigară. Şi nu s-a mai întors.
Situaţia descrisă mai sus ilustrează unul dintre miile de cazuri de „ghosting” cu care se confruntă şi angajatorii din România, în special când recrutează angajaţi din generaţia Millennials pentru joburi entry-level. Acest fenomen de pe piaţa muncii cu care se confruntă şi companiile din străinătate poartă numele de „ghosting”, un termen împrumutat din viaţa socială, caracterizat de situaţia în care, după o întâlnire romantică, unul dintre parteneri întrerupe orice formă de comunicare cu persoana cu care s-a întâlnit, fără să dea în prealabil niciun fel de avertisment.
Cu problema unei fluctuaţii de personal timpurii se confruntă, spre exemplu, CGS România, o companie cu aproximativ 3.600 de angajaţi, care vrea să facă încă 150 - 200 de noi angajări până la finalul anului. „Foarte mulţi nici măcar nu vin la interviu. Ciclul e următor: îi suni, îi programezi la interviu, iar din 10 vin 4 sau 5. Şi din acei 4 sau 5 care vin la interviu, angajezi doar unul. Iar din tot acest proces de recrutare, din totalul celor noi angajaţi, 10% se pierd în primele 30 de zile”, explică Sterescu. Fenomenul se întâmplă, spune el, deja de mult timp, astfel că acest „early attrition” (fluctuaţia de personal timpurie) a devenit un indicator inclus în planul de recrutare al companiei. „Pentru cei 150 - 200 de oameni pe care trebuie să îi recrutăm până la finalul anului, probabil că va trebui să angajăm efectiv 230 - 250 de oameni, ca să rămânem cu ei”, a adăugat el.
În cazul CGS, care are birouri în mai multe oraşe din ţară, această fluctuaţie de personal timpurie este mai redusă în Bucureşti, în Târgu Jiu şi în Galaţi prin comparaţie cu cea din Sibiu, Braşov şi Târgu-Mureş, unde angajaţii pleacă pentru că susţin că este grea munca pe care o au de făcut. „Sunt oportunităţi pe piaţa muncii, dar foarte mulţi dintre tineri – în special cei din afara Bucureştiului – pleacă în străinătate. Este incredibil cât de mulţi pot să plece, este un exod de tineri de care nu ne dăm seama, mai ales acum, pe început de toamnă, când tinerii cu facultate se duc la cules de diverse. Şi practic ei sunt în proces de recrutare pentru joburi în străinătate şi, în acelaşi timp, candidează şi local”, adaugă Vladimir Sterescu de la CGS.
Şi lanţul de restaurante McDonald’s România se confruntă cu o fluctuaţie de personal timpurie, tot din cauza plecării tinerilor la muncă în străinătate.
„Media de timp în rândul celor care pleacă din companie este cuprinsă între două ore şi 90 de zile. În primele trei luni, pleacă foarte mulţi dintre cei care vin să se angajeze“, a spus Daniel Boaje, CEO-ul McDonald’s România.
„Avem mai mute tipuri de situaţii: sunt candidaţi cu care stabilim interviul şi, deşi promit că vin, nu ajung; avem candidaţi care vin la interviu, promit că vin la muncă şi nu mai vin; avem candidaţi care vin, încep să îşi facă actele şi dispar în timpul examenelor medicale; avem angajaţi care trec examenele medicale, dar care dispar înainte de a ajunge la muncă; avem angajaţi care stau o zi sau o jumătate de zi şi pleacă. Sunt tot felul de cazuri, cum se întâmplă în toată piaţa”, spune şi Adrian Mihai, unul dintre acţionarii şi fondatorii companiei FAN Courier, cel mai mare jucător de pe piaţa de curierat.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional