Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 01:56

Antreprenorii braşoveni din industriile creative, mai curajoşi decât cei din Bucureşti sau Timişoara

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 noiembrie 2018

Antreprenorii braşoveni din industriile creative, mai curajoşi decât cei din Bucureşti sau Timişoara

Aproximativ jumătate dintre antreprenorii din România, care activează în industriile creative, intenţionează să facă angajări în următorul an, majoritatea optând pentru recrutarea cu program de lucru cu normă întreagă, arată datele Barometrului Minţilor Creative, realizat de UniCredit Bank.
Potrivit studiului, candidaţii din generaţia Millennials (18-34 de ani) sunt cei mai căutaţi de antreprenori, iar în ceea ce priveşte criteriile de recrutare, entuziasmul, implicarea şi personalitatea candidatului conduc în clasamentul priorităţilor, pe poziţii inferioare clasându-se nivelul educaţiei şi aşteptările salariale.
Barometrul Minţilor Creative, care analizează antreprenoriatul din industriile creative, a fost lansat în 2017 de UniCredit Bank.
Ediţia de anul acesta este realizată împreună cu agenţia Cult Market Research. „Contribuţia antreprenoriatului creativ în economia românească devine tot mai relevantă de la an la an, iar odată cu această evoluţie apar şi schimbări în privinţa nevoilor şi dificultăţilor pe care le întâmpină oamenii din spatele acestor afaceri. (...) După ce anul trecut ne-am concentrat asupra industriilor creative din Bucureşti, acum ne-am uitat la afacerile din cele mai mari centre urbane, la detalii din profilul clientului creativ şi la diferenţele dintre afacerile mature versus cele în curs de dezvoltare. (...)”, explică Cătălina Roman, Director Identitate şi Comunicare în cadrul UniCredit Bank.
Studiul mai arată că doar 12% dintre antreprenori consideră că actualul context economic este prielnic pentru business şi doar 17% dintre cei intervievaţi iau în considerare extinderea afacerii în următorul an
În acelaşi timp, antreprenorii din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi sunt mai încrezători în mediul economic decât cei din Braşov şi Timişoara. Totodată, antreprenorii creativi din Cluj-Napoca, Iaşi şi Braşov sunt mai dornici să îşi dezvolte afacerile decât cei din Timişoara şi Bucureşti.
Schimbările legislative (24%), accesul la resurse umane calificate (19%) şi problemele de cash flow (16%) sunt principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industriile creative, alături de condiţiile economice generale, puterea scăzută de cumpărare şi atragerea de noi clienţi, acestea aflându-se printre cele mai mari impedimente atât pentru afacerile mature cât şi pentru cele în curs de dezvoltare.
Cele mai multe afaceri creative au nevoie de sprijin pentru dezvoltarea şi diversificarea produselor şi serviciilor, finanţarea rapidă şi avantajoasă, creşterea notorietăţii, precum şi în recrutare şi creşterea vânzărilor.
Totodată, 1 din 4 antreprenori consideră ca finanţarea prin fonduri europene le este necesară. Antreprenorii creativi sunt reticenţi la sursele de finanţare externe sau încă nu au identificat posibilitatea de a le utiliza pentru a-şi dezvolta afacerea.
În ceea ce priveşte experienţa de antreprenoriat, peste jumătate dintre antreprenorii creativi vin din sectorul privat şi o treime din sectorul public.
Cei mai mulţi dintre antreprenori (83%) consideră că experienţa profesională anterioară le-a fost de ajutor în activitatea de antreprenoriat actuală, iar 73% declară că studiile absolvite şi reţeaua profesională construită i-au ajutat în activitatea antreprenorială.
Studiul a fost realizat în perioada 5-22 octombrie 2018, cu o componentă calitativă şi una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 200  de antreprenori cu funcţii de conducere în întreprinderi mici şi mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România (artistic, arhitectură şi proiectare, design, publicitate, tipografie, editură, servicii foto-video, cercetare şi inovaţie, IT).

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie