leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7340 RON

1 USD = 4.2129 RON

1 GBP = 5.2448 RON

1 XAU = 191.7344 RON

1 AED = 1.1469 RON

1 AUD = 2.9618 RON

1 BGN = 2.4204 RON

1 BRL = 1.1219 RON

1 CAD = 3.2269 RON

1 CHF = 4.2801 RON

1 CNY = 0.6127 RON

1 CZK = 0.1851 RON

1 DKK = 0.6339 RON

1 EGP = 0.2539 RON

1 HUF = 1.4542 RON

1 INR = 0.0614 RON

1 JPY = 3.9037 RON

1 KRW = 0.3575 RON

1 MDL = 0.2368 RON

1 MXN = 0.2222 RON

1 NOK = 0.4924 RON

1 NZD = 2.8326 RON

1 PLN = 1.1115 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0671 RON

1 SEK = 0.4494 RON

1 TRY = 0.7371 RON

1 UAH = 0.1626 RON

1 XDR = 5.8235 RON

1 ZAR = 0.3038 RON

Editia 7007 - 17 iul 06:58

Aproape 2.000 de braşoveni vor o „gară de poveste” la Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 aprilie 2016

Petiţionarii vor ca „poarta de intrare” a oraşului să fie preluată de Primărie, care este dispusă să o reabiliteze

Aproape 2.000 de braşoveni vor o „gară de poveste” la Braşov

În luna decembrie a anului trecut, o braşoveancă, Mihaela Mariş (foto), lansat o petiţie online, „Şi gara Braşovului poate fi de poveste”. Ieri, autoarea petiţiei a anunţat că până acum au fost strânse aproape 2.000 de semnături. „Braşovul este un municipiu care a continuat să se dezvolte şi modernizeze. Ceea ce a rămas neschimbat este poarta pe care scrie «Bun venit» pentru mulţi turişti, Gara. Îmbibată de mizerie, nesiguranţă şi întuneric, gara se evidenţiază din ce în ce mai mult, având în vedere că infrastructura nu permite un aeroport.  Milităm pentru ca Gara Braşov să intre proprietatea municipalităţii pentru a putea fi reabilitată, renovată, cu un design modern care să releve atmosfera oraşului”, se arată în textul petiţiei.
Pe lângă lansarea petiţiei, Mariş a afirmat că a transmis şi o scrisoare deschisă către Ministerul Transporturilor, dar nu a primit un răspuns. „Prin solicitarea noastră vrem să ştim dacă ministerul are în vedere efectuarea unor lucrări la Gara din Braşov sau, dacă nu doreşte acest lucru, dacă sunt dispuşi să o cedeze Primăriei, care să o reabiliteze”, a declarat Mariş.

S-au format şi echipe de lucru
De asemenea, Mihaela Mariş a afirmat că a fost constituit şi un grup de lucru, din care au făcut parte mai mulţi studenţi de la Facultatea de Asistenţă Socială din cadrul Universităţii Transilvania. Aceştia au conturat un plan de acţiuni care să conducă la rezolvarea problemei oamenilor fără adăpost care stau în gară. „Una dintre soluţiile identificate a fost ca la gară să fie în permanenţă un asistent social, care să îi consilieze pe oamenii străzii către serviciile de specialitate de la nivelul municipiului Braşov. O altă propunere a fost ca în sălile de aşteptare de la Gara Mare să poată intra doar persoanele care au bilete”, a mai spus autoarea petiţiei.
Ea a spus că în perioada următoare, se va forma o nouă echipă de lucru, care va pregăti un set de propuneri privind reabilitarea clădirii. „Acest grup va fi compus din specialişti în arhitectură, în energii regenerabile, dar vrem să îi aducem în echipă şi pe tinerii de la Liceul de Artă. Intenţia noastră este să pregătim un concept al gării renovate, aşa cum o vedem noi”, a mai spus Mariş. Acest nou grup de lucru şi-ar putea începe activitatea în luna mai.
 


10 ani de refuzuri
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, a afirmat că municipalitatea încearcă de aproape 10 ani să preia în administrare Gara Mare. „Pentru a discuta această problemă, chiar şi primarul Braşovului a mers de mai multe ori la Ministerul Transporturilor. De fiecare dată, ni s-a comunicat faptul că gara nu poate fi dată în administrare municipalităţii, pentru că este obiectiv strategic”, a precizat Toarcea.
El a mai spus că în situaţia în care această clădire va fi preluată de municipalitate, „se va ţine cont de ideile braşovenilor în ceea ce priveşte modul în care ar trebui să arate gara”.



Gara Mare a fost inaugurată în 9 august 1962, după a fost construită în doar 17 luni. Capacitatea proiectată a fost de 89 de perechi de trenuri pe zi şi de 10.000 - 12.000 de călători în 24 de ore. Are o suprafaţă construită de 2.350 de metri pătraţi, iar holul central are o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi.
Prima transmisie TV în direct din Braşov a fost în 19 august 1962, când a fost inaugurată noua gară.
 

+1 -0

Comentarii

Cineva

2016-04-22 02:59:23


Mihaela Maris este asa dragutaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Lazar

2016-04-21 07:31:50


Mii de multumiri si felicitari d-soarei Maris pentru aceasta initiativa. Sustin toate initiativele privind gara din Brasov. Propun ca pe langa asistentii sociali permanenti sa fie prezenti si alti salariati ai statului cum ar fi slujitorii cultelor din Brasov care se plang ca nu prea mai au vietuitori. De asemenea as sugera organizarea unor proteste cu ocazia vizitelor in Brasov ale ministrului transporturilor si ale primului ministru pentru gara,aeroport si autostrada la care voi participa cu mare placere. Petrica

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie