Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 03:18

Asociaţia de Transport Metropolitan Braşov readuce la viaţă proiectul căii ferate Râşnov - Bran

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 26 noiembrie 2021

Calea ferată ar putea fi inclusă în proiectul trenurilor metropolitane

Asociaţia de Transport Metropolitan Braşov readuce la viaţă proiectul căii ferate Râşnov - Bran

Senatorul braşovean PNL Mihail Veştea, unul dintre iniţiatorii proiectului trenului metropolitan din Braşov a apreciat reuşita Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov care a obţinut o finanţare europeană nerambursabilă pentru a demara proiectul de transport feroviar metropolitan. „Este un proiect amplu, pentru care am făcut multe eforturi, iar estimarea mea este că braşovenii vor putea face naveta cu trenurile metropolitane începând cu anul 2025”, a declarat Mihail Veştea.
El a precizat că valoarea proiectului este de 15.504.173 lei, iar banii vor fi folosiţi pentru studiile de fezabilitate aferente modernizării traseelor de tren metropolitan operabile în prezent, cu plecare din Gara Braşov. În studiile de fezabilitate intră, aşadar, traseele Braşov – Zărneşti, Braşov – Codlea, Braşov – Sfântu Gheorghe, Braşov – Întorsura Buzăului, Braşov – Rotbav, Braşov – Predeal.
De asemenea, vor fi realizate studiile de prefezabilitate pentru două noi rute, pentru a vedea dacă se pot realiza şi sunt fezabile, respectiv cale ferată între Râşnov şi Bran, şi cea între Aeroportul Internaţional Braşov (Ghimbav) şi Bod.
Pentru partea de proiectare şi execuţie propriu-zisă a lucrărilor, autorităţile braşovene în parteneriat cu CFR urmează să acceseze o nouă finanţare europeană.

Vechiul proiect: mocăniţa
Reamintim că despre o cale ferată Râşnov – Bran s-a mai discutat în urmă cu mai mulţi ani, o legătură feroviară între cele două localităţi fiind un „proiect de suflet” pentru fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu. De altfel, în anul 2008 el anunţa că administraţia judeţeană va realiza un tronson de cale ferată pe ecartament îngust (mocăniţă) între Râşnov şi Bran. Lungimea căii ferate anunţate de Căncescu era de 13 km, iar proiectul nu a trecut de stadiul de anunţ.

+4 -1

Comentarii

'Lazar'

2021-11-29 07:43:57


'Linie electrificata si modernizata mai intai pana la Aeroport.'

'Victor brasoveanul'

2021-11-26 07:51:39


' Varianta veche, cu mocanita ar fi mai atractiva din punct de vedere turistic si ar fi un punct de atractie suplimentara si ar atrage mai multi turisti. Dar, pe langa mocanta va trbui asigurata si o parcare pe masura numaraului de turisti. In viitor nu ar strica si legatura cu Brasov. Si din Rasnov o telecabina pana in Poiana. '

'Barbu Gh.'

2021-11-26 06:21:16


'Tren la Bran și căruță cu volan....'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie