leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6686 RON

1 USD = 4.0026 RON

1 GBP = 5.3249 RON

1 XAU = 163.3962 RON

1 AED = 1.0897 RON

1 AUD = 2.9756 RON

1 BGN = 2.3871 RON

1 BRL = 1.0627 RON

1 CAD = 3.0154 RON

1 CHF = 4.0461 RON

1 CNY = 0.6162 RON

1 CZK = 0.1812 RON

1 DKK = 0.6265 RON

1 EGP = 0.2240 RON

1 HUF = 1.4420 RON

1 INR = 0.0591 RON

1 JPY = 3.6343 RON

1 KRW = 0.3615 RON

1 MDL = 0.2391 RON

1 MXN = 0.1978 RON

1 NOK = 0.4946 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.0829 RON

1 RSD = 0.0396 RON

1 RUB = 0.0635 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.8488 RON

1 UAH = 0.1524 RON

1 XDR = 5.6540 RON

1 ZAR = 0.2962 RON

Editia 6746 - 22 iun 01:27

Autobuze germane sau turceşti pentru Braşov?

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 aprilie 2018

În competiţia pentru modernizarea flotei RATBVs-au înscris 4 companii din cele 35 care s-au arătat interesate de contract

Autobuze germane sau turceşti pentru Braşov?

Chiar dacă 35 de firme s-au arătat interesate de licitaţia lansată în prima parte a lunii februarie privind achiziţia a 105 autobuze de către RATBV, numai patru dintre ele au depus şi oferte, procedura fiind derulată pe site-ul Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), care a acordat şi o finanţare rambursabilă pentru cumpărarea noilor mijloacelor de transport în comun. Directorul general al RATBV, Ovidiu Bucurei (foto), a precizat că dintre cele 4 companii înscrise în cursă, două sunt din Turcia, iar celelalte din Germania. Fiecare ofertant a depus câte un dosar ce are peste 1.000 de pagini, unele documente fiind redactate în limba engleză, iar reprezentantul operatorului de transport a precizat că, potrivit scenariului optimist, evaluarea se va încheia în 30 de zile. Câştigătorul va fi desemnat în urma aplicării unei formule de calcul în care se vor lua în considerare atât preţul, cât şi garanţia pentru vehiculele livrate.
După intrarea în vigoare a contractului, firma câştigătoare va trebui ca în termen de 26 de săptămâni să ne livreze primul lot de autobuze.
Noile autobuze ce vor intra în dotarea RATBV vor avea motorizare Diesel EURO 6 – faza C (cel mai puţin poluante motoare). Vehiculele vor avea podea joasă, fiind uşor accesibile tuturor categoriilor de călători.
Dintre cele 105 autobuze, 30 vor fi de mici dimensiuni (de 10 metri lungime), 40 dintre ele vor avea 12 metri lungime, iar alte 35 vor fi articulate (18 metri lungime).
Modernizarea flotei RATBV este realizată cu ajutorul unui credit de 114 milioane lei acordat de BERD, în baza unui contract semnat pe 15 decembrie 2017, care va trebui restituit în termen de 10 ani. Împrumutul a fost acordat fără garanţie locală, Braşovul fiind unul dintre puţinele oraşe din România care a obţinut un astfel de contract.

Comentarii

silviu

2018-04-10 13:56:43


Intr-o Europa a transportului in comun electric modern, la Brasov se cumpara Diesel-uri poluante. Asta in paralel cu esecul major al penibilelor piste de biciclete, desenate cu creta in zona plina de canale si noroaie care este extremitatea dreapta a carosabilului.

Terente

2018-04-06 08:36:59


Ar fi ideal ca aceste autobuze sa fie achizitionate de la Roman SA pentru a da delucru poporului roman si partea de service ar fi mai rapida cand ai piesele langa tine. Oricum nu se va tine cont de aceste comentarii.

idioti

2018-04-05 11:54:18


ba cretineilor....nu se pot cumpara autobuze dupa capul vostru...este o lege a achizitiilor publice pe care ratbv trebuie sa o respecte. de ce nu particvipa la licitatie si roman sa? cine ii opreste?

Gerula

2018-04-05 11:22:02


Ce știe moldoveanul cu scripca de economie? În Germania, în Franța, în orice țară normală la cap, aleșii și organele statului ar fi cumpărat din producția locală. Noi avem aici, în oraș, dar luăm de la alții. Și ne mai mirăm că ne scufundăm pe zi ce trece.

Radu

2018-04-05 09:47:06


Clujul trece la autobuze electrice iar noi la diesel germane/tucesti "nepoluante". Daca VW a masluit rezultate de poluare de ce nu ar face la fel si alti "menti corecti"? De turci nici nu mai discut.

Ildy

2018-04-05 07:28:28


Nici turcesti si nici germane. Fara licitatie. Comanda directa la Roman SA. Al naibii de corupti. Acum isi negociaza spaga si lanseaza in presa fumigene de genul : oare de care sa cumparam? asteptand sa vina turcii sau nemtii cu spaga la ei.

Danut

2018-04-05 07:20:02


Ca si raport pret/calitate, cele mai indicate ar fi autobuzele fabricate in Ungaria.

rammstein

2018-04-05 06:57:14


sa mori tu ??...aveti fabrica in curte si voi cumparati de la turci??..pai ba madam firea ?...105 autobuze le facea cei de la steagu intr-un an si dati de lucru romanasilor...dar nu ,voi dati banii la turci sau aiurea...rusine !!...apropo ,nu cumva sunteti din teleorman???

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional