Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 23:42

Autorităţile locale vor solicita clarificări Guvernului privind licenţierea creşelor

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 14 martie 2016

Reglementările privind funcţionarea acestor unităţi sunt contradictorii

Autorităţile locale vor solicita clarificări Guvernului privind licenţierea creşelor

Autorităţile locale din toată ţara au probleme cu licenţierea creşelor, întrebarea care le blochează fiind dacă acestea sunt unităţi de servicii sociale sau de învăţământ. „Problemele apar din cauza legislaţiei, pentru că există acte normative contradictorii”, a declarat viceprimarul Braşovului Adina Durbacă. Mai precis, potrivit Hotărârii de Guvern nr. 867 din 2015 pentru aprobarea Nomenculatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare a  serviciilor sociale, creşele se găsesc în anexa acestui act normativ. În aceste condiţii, potrivit unei alte Legi nr. 292 din 2011 a asistenţei sociale, la nivel local se poate acredita o singură instituţie publică ce poate oferi servicii sociale, iar aceasta este Direcţia de Servicii Sociale (DSS).
Pe de altă parte, a explicat Adina Durbacă, potrivit articolului 2 din Hotărârea de Guvern nr. 1252 din 2012, creşele sunt definite ca fiind unităţile care au atât caracter educaţional, cât şi social.
Totuşi, potrivit viceprimarului, cele două tipuri de activităţi sunt diferite, atât din punct de vedere al legislaţiei privind funcţionarea, cât şi al modalităţii de finanţare. „Dacă o creşă este definită ca unitate socială, finanţarea este asigurată de la bugetul local. În schimb, în situaţia în care este o unitate de învăţământ, atunci fiecare creşă trebuie inclusă în sistemul educaţional, iar finanţarea este asigurată de la bugetul de stat, din cotele defalcate din TVA”, a declarat Durbacă.
De asemenea, în funcţie de categoria în care este inclusă, o creşă poate avea un număr diferit de salariaţi. „În cazul în care creşele din Braşov ar fi unităţi de învăţământ, raportat la cei aproximativ 800 de preşcolari, ar trebui să fie 410 de salariaţi. În schimb, dacă ar funcţiona ca servicii sociale, creşele din Braşov ar trebui să aibă, în total, 316 salariaţi”, a mai spus Durbacă.
În aceste condiţii, viceprimarul a declarat că luni creşele braşovene vor depune la mai multe ministere, respectiv cel al Educaţiei, cel al Muncii şi cel al Sănătăţii adrese prin care vor solicita clarificări, astfel încât să se ştie clar în baza cărei legi vor fi acestea licenţiate.
Dacă creşele vor fi, în continuare unităţi de servicii sociale, reprezentanţii Serviciului Public de Administrare a Creşelor (SPAC) şi cei ai Direcţiei de Servicii Sociale (DSS), recomandă ca SPAC să devină o structură subordonată DSS, iar pentru aceste unităţi se poate obţine licenţierea în baza acreditării deţinute de către DSS.
Pe de altă parte, Durbacă a reamintit că, din punct de vedere al autorizaţiilor ISU, sediile în care funcţionează creşele sunt în regulă.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie