Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 08:39

Autostrada Braşov - Comarnic mai rămâne blocată cel puţin un an

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 23 iulie 2014

Pentru a se putea deschide şantierul, este necesară revizuirea acordului de mediu, care, teoretic, va dura un an, dar reprezentanţii Companiei de Drumuri nu exclud faptul că vor exista unele întârziere cauzate de observaţiile sau cerinţele speciale ale autorităţilor de mediu

Autostrada Braşov - Comarnic mai rămâne blocată cel puţin un an
Unul dintre blocajele în calea începerii lucrărilor la Autostrada Comarnic – Braşov a fost depăşit, ieri, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a atribuit contractul pentru revizuirea acordului de mediu pentru această şosea de mare viteză, acord care a fost întocmit în 2007 şi nu mai corespundea cu proiectul actual. 
În urma licitaţiei lansate, CNADNR a primit o singură ofertă din partea EPC Consultanţă de Mediu SRL din Bucureşti, valoarea ofertată de această societate pentru întocmirea documentaţiei de mediu fiind de 388.788,9 lei, fără TVA, faţă de valoarea estimată de Compania de Drumuri de 568.863,36 de lei, fără TVA.
 
Cel  mai devreme în vara lui 2015 se va deschide şantierul
Potrivit documentaţiei de licitaţie firma câştigătoare va avea la dispoziţie 12 luni pentru a reactualiza vechiul acord, fapt care face ca lucrările să nu poată fi începute mai devreme de vara anului viitor. În conformitate cu prevederile caietului de sarcini, CNADNR nu exclude faptul că vor exista unele întârziere cauzate de observaţiile sau cerinţele speciale ale autorităţilor de mediu, ca urmare a întocmirii noului studiu. Acordul de mediu trebuie revizuit, în primul rând, pentru că s-a schimbat traseul şoselei de mare viteză, dar şi pentru că unele situri protejate şi-au mai schimbat „graniţele” din 2007 şi până acum.
Astfel, începerea lucrărilor la această autostradă rămâne deocamdată o enigmă, deşi  de la începutul anului s-au lansat public mai multe termene. Ultima variantă oficială lansată de CNADNR a fost „anul acesta”.
 
Măsuri pentru protecţia „carnivorelor mari” din zona autostrăzii
Câştigătorul licitaţiei va avea de reactualizat studiile de evaluare a impactului asupra mediului şi de evaluare a impactului social pe care le va avea construirea tronsonului Comarnic-Braşov. Şi asta pentru că instituţiile financiare, inclusiv BERD, solicită ca proiectele pe care le finanţează să respecte atât standardele naţionale, cât şi politicile de mediu şi sociale. „Pentru realizarea celor menţionate, apare necesitatea analizării detaliate a componentelor de mediu, anterior aprobării finale a finanţării proiectului”, se arată în caietul de sarcini întocmit de CNADNR. Documentaţia de atribuire arată că, pe lângă soluţiile prevăzute anterior în studiul de fezabilitate şi în raportul privitor la evaluarea impactului asupra mediului, va fi necesar ca, pe baza rezultatelor ce vor fi colectate din teren, dar şi a studiilor ulterioare, să fie stabilit un set de măsuri suplimentare – dacă va fi cazul – care să protejeze carnivorele mari (cum ar fi lupii, râşii sau urşii) şi să asigure obiectivele de conservare a ariilor naturale protejate în condiţiile construirii acestui sector de autostradă. În cazul autostrăzii se întâlnesc numeroase zone în care aceasta traversează situl Bucegi a programului „Natura 2000”, în zona localităţilor Predeal-Râşnov din Braşov şi Sinaia-Buşteni-Comarnic din Prahova.
 
O concesiune de 1,8 miliarde de euro
Autostrada Comarnic - Bra­şov va fi prima şosea din România care ar urma să fie construită în conce­­siune. Reprezentanţii asocierii Vinci - Strabag - Aktor au câştigat licitaţia pentru construcţia acestui tronson de autostradă care va avea o lungime de 53,2 km de autostradă propriu-zisă şi aproximativ şapte km de drumuri de legătură – tot în regim de autostradă – spre localităţile pe lângă care trece: Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov. Lungimea totală a lucrărilor de artă este de circa 5,16 km, care cuprind 39 de structuri – 19 viaducte sau poduri, cinci pasaje peste autostradă şi 15 pasaje inferioare, la care se adaugă aproximativ 20 de km de tuneluri, câte aproape 10 kilometri pe sens, respectiv 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Buşteni şi 3,7 km la Predeal. Costul lucrărilor este estimat la 1,8 miliarde euro.
 
Foto: CINE TAIE PANGLICA? Proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov rămâne unul strategic pentru România şi în prezent este în negociere, a declarat, ieri, premierul Victor Ponta, adăugând că este convins că „altcineva" va inaugura tronsonul rutier atunci când va fi finalizat.
+0 -1

Comentarii

Popa Nicolae

2014-07-23 18:03:15


Unde este cortul lui Ponta? Asa a zis ca se muta cu cortul pana termina autostrada. RUSINE politicieni de NIMIC !!!!

AUREL AMALINEI

2014-07-23 08:34:11


inseamna ca Ponta daca are caracter asa cum a avut Antonescu la anul viitor ar trebui sa isi dea demisia,pentru ca la instalarea in functie a pariat impreuna cu limbricul de Sova pe autostrada comarnic -brasov

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie