Curs BNR
1 EUR = 4.9765 RON
1 USD = 4.6373 RON
1 GBP = 5.8018 RON
1 XAU = 350.3208 RON
1 AED = 1.2626 RON
1 AUD = 3.0320 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8988 RON
1 CAD = 3.3966 RON
1 CHF = 5.0832 RON
1 CNY = 0.6399 RON
1 CZK = 0.1978 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2662 RON
1 INR = 0.0556 RON
1 JPY = 2.9616 RON
1 KRW = 0.3369 RON
1 MDL = 0.2597 RON
1 MXN = 0.2686 RON
1 NOK = 0.4220 RON
1 NZD = 2.7605 RON
1 PLN = 1.1498 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4261 RON
1 TRY = 0.1428 RON
1 UAH = 0.1171 RON
1 XDR = 6.1121 RON
1 ZAR = 0.2442 RON
Publicat la 25 octombrie 2019
Programul de guvernare al PNL privind autostrada care ar trebui să traverseze Carpaţii prin Valea Prahovei prevede construirea secţiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Braşov, cu tuneluri pe 10 km şi fără tronsonul de la Ploieşti la Comarnic. De asemenea, acest proiect ar urma să fie realizat tot prin parteneriat public – privat, doar după obţinerea acordului Comisiei Europene, spun reprezentanţii PNL.
„Autostrada Comarnic – Braşov în lungime de 58 km şi costuri 997,75 milioane de euro se va promova ca proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă vom obţine sprijinul Comisiei Europene şi daca IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondială, BEI şi BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu şi soluţii tehnice moderne şi prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri)”, se arată în Programul de Guvernare al PNL. Pe de altă parte, în varianta promovată de PSD, proiectul includea şi tronsonul Ploieşti – Comarnic. În ciuda faptului că pe acest tronson DN1 are două benzi pe sens, tot se creează ambuteiaje. De asemenea, în versiunea lansată de PSD, Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov urma să fie construită pe traseul din studiul de fezabilitate din 2002 – 2006, ce trecea prin Buşteni, şi se renunţa la varianta din 2015 cu tuneluri de 10 kilometri şi cu 600 de milioane de dolari mai scumpă. Având în vedere diferenţele de viziune asupra implementării, cel mai probabil PNL va renunţa la proiectul promovat de PSD.
Săptămâna trecută, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a finalizat ultima rundă de negocieri cu asocierea chino – turcă CCCC – Makyol pentru construirea prin parteneriat public – privat a Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, au spus pentru Economica surse oficiale. Potrivit acestora, constructorii urmează să prezinte oferta finală, după care comisia de evaluare va decide dacă atribuie sau nu contractul estimat la 1,36 miliarde de euro.
nu este nici un comentariu
Evreii din lumea întreagă sunt în plină sărbătoare. A început Paştele sau Pesah-ul, în limba ebraică, o sărbătoare a primăverii şi a libertăţii. Cu origini biblice,[...]
2024-04-25 citeste mai multPovara sistemului sanitar, pe umerii românilor. 20% din cheltuielile din sistemul de sănătate sunt suportate de pacienţi, spune ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila. E vorba de bani cheltuiţi[...]
2024-04-26 citeste mai multÎn încercarea de a diminua numărul mare de vizitatori anual, de joi, 25 aprilie, turiştii care ajung în Veneţia vor trebui să plătească o taxă de intrare în oraş, scrie[...]
2024-04-26 citeste mai multParcul din zona Hărmanului, trecut pe „linia moartă”. Consilierii locali au fost circumspecţi cu privire la costul investiţiei, precum şi „reuşita” exproprierii care ar putea aduce procese păguboase cu proprietarul
2024-04-26 citeste mai multAlejandra Marisa Rodríguez, avocată şi jurnalistă în vârstă de 60 de ani, din Buenos Aires, a câştigat de curând titlul de Miss Buenos Aires şi astfel s-a calificat[...]
2024-04-26 citeste mai mult
Adaugă un comentariu