Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 07:36

Autostrada care avansează în ritm de melc către Braşov

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 26 februarie 2015

Autostrada Transilvania va fi cu 10 km „mai aproape” de Braşov, după ce săptămâna aceasta a fost semnat contractul de execuţie pentru încă o fracţiune din şoseaua de mare viteză, care va avea o lungime totală de 415 km.

Autostrada care avansează în ritm de melc către Braşov
Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) a semnat marţi contractul pentru execuţia unui nou tronson din autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, respectiv pentru porţiunea de 10 km dintre Ungheni şi Ogra.  Lucrările de execuţie au fost atribuite prin licitaţie şi au valoarea totală de 251.349.460,28 lei, fără TVA. Finanţarea este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) şi Bugetul de Stat (GOR 15%). Câştigătoare a licitaţiei a fost desemnată Asocierea JV SC S trabag SRL - SC Straco Grup SRL (Lider de Asociere - SC Strabag SRL). „Obiectivul specific al contractului este realizarea Autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, Lot 2: Ungheni - Ogra, km 4+500 - km 14+605 şi remedierea eventualelor defecte ale acestor lucrări în Perioada de Notificare a Defectelor, în conformitate cu prevederile Contractului de Lucrări”, precizează CNADNR. Durata contractului este de 60 de luni, din care 12 luni pentru execuţia lucrărilor şi 48 de luni pentru garanţie.
Aşadar, anul viitor pe vremea aceasta vor trebui daţi în circulaţie cei aproape 10 km din această porţiune a Autostrăzii Transilvania. În total, anul acesta, vor fi construiţi 56,5 km din Autostrada Transilvania, porţiunea Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureş, pentru care vor fi cheltuiţi (în mare parte din fonduri europene) 1,2 miliarde lei.
 
Cât cerea Bechtel-ul
Preţul e semnificativ mai mare faţă de cel contractat cu constructorul Autostrăzii Transilvania, Bechtel, în 2003. Astfel, valoarea proiectului era de 170 milioane euro în 2003 fără activităţi de proiectare, această estimare de la nivelul anului 2003 reprezentând costuri din contractul încheiat cu Bechtel fără să existe la acel moment un Proiect Tehnic. În 2012 studiul de fezabilitate pe această secţiune a fost actualizat, iar preţul a săltat la 503,6 milioane de euro inclusiv TVA, valoare care include şi activităţi de proiectare. Investiţia a fost reevaluată în acest an iar valoarea estimată rezultată este de 433,22 milioane de euro cu TVA inclus, bani în care sunt incluse activităţile de proiectare, organizarea de şantier, realizarea unei parcări şi a unui punct de sprijin pentru întreţinere; şi descărcarea de sarcină arheologică, conform unor precizări făcute de CNADNR.
 
Lucrările au început de la coadă, la capăt
Autostrada Transilvania va avea patru benzi şi o lungime de 415 kilometri, 300 de poduri, pasaje şi viaducte, 73 pasaje peste autostradă şi 19 noduri rutiere. Proiectul a fost împărţit în 8 secţiuni, însă lucrările au început oarecum de la coadă spre capăt, iar până la Braşov mai este drum lung, de tronsoanele din judeţul nostru nevorbindu-se, deocamdată, nici măcar în ceea ce priveşte proiectarea: 1A, Braşov - Făgăraş - 48,81 km, 1B, Făgăraş - Sighişoara - 53,37 km, 1C, Sighişoara - Ogra - 58 km, 2A, Ogra - Câmpia Turzii - 37,19 km, Câmpia Turzii - Cluj Vest - 52,55 km, 3A, Cluj Vest - Mihăieşti - 25,5 km, 3B, Mihăieşti - Suplacu de Barcău - 75,48 km şi 3C, Suplacu de Barcău - Borş - 64,5 km.
Lucrările la autostradă, executate de Bechtel SUA, au început în 2004 la secţiunile Suplacu de Barcău - Borş şi Câmpia Turzii - Cluj Vest. Contractul de execuţie a fost reziliat în 29 mai 2013, interval în care doar tronsonul dintre Câmpia Turzii şi Cluj a fost  finalizat şi dat în folosinţă. Pentru sectorul de autostradă 3A1 Cluj Vest (Gilău) - Nădăşelu cu o lungime de 8,7 km ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 7 aprilie, primele 6 luni fiind alocate activităţilor de proiectare. 
Pentru Secţiunea 2A (Ogra - Câmpia Turzii) şi o parte din secţiunea 1C (Tg. Mureş - Ogra) CNADNR face demersuri spre a fi finanţate din fondul de coeziune.
 
Foto: Pe 10 km de autostradă se vor cheltui 251.349.460,28 lei fără TVA, adică peste 56 de milioane de euro
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie