Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 08:46

Autostrada Comarnic - Braşov, un nou traseu. Puncte critice: Sinaia, Buşteni, Râşnov

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 13 martie 2020

Două tuneluri noi, de câte 3 km, pentru a nu mai fi afectate zonele centrale din Sinaia şi Buşteni. Noul traseu ar putea ocoli zona în care se extinde domeniul schiabil din Poiana Braşov

Autostrada Comarnic - Braşov, un nou traseu. Puncte critice: Sinaia, Buşteni, Râşnov
După ce s-a renunţat la vechea idee cu parteneriatul public privat pentru construirea Autostrăzii Comarnic – Braşov, ce avea la bază o documentaţie tehnică extrem de veche, la nivelul Ministerului Transporturilor au început pregătirile pentru „resuscitarea” proiectului. În acest demers sunt implicate şi administraţiile localităţilor aflate pe traseul viitoarei autostrăzi, iar pentru accelerarea investiţiei, la nivelul ministerului a fost luată decizia înfiinţării unei unităţi de implementare a proiectului. Din această unitate, pe lângă specialiştii Companiei Naţională de Administraţiei a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), va face parte şi Asociaţia Valea Prahovei în Acţiune, din care fac parte localităţile Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Râşnov şi Consiliul Judeţean Braşov.  
 
Primarii, chemaţi la şedinţă
De altfel, primarul Râşnovului, Liviu Butnariu, a declarat că săptămâna trecută a fost la Bucureşti, împreună cu primarii localităţilor amintite (cu excepţia pPredealului, „reprezentat” de secretarul de stat Mihail Veştea), pentru a discuta cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, dar şi cu Mariana Ioniţă, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) despre această autostradă. „În cadrul acestor discuţii s-a luat decizia constituirii unei Unităţi de Implementare a proiectului, care să se ocupe numai de această investiţie. Printre altele, trebuie să se refacă studiul de fezabilitate, având în vedere că acesta este foarte vechi, fiind elaborat în perioada 2004 – 2006. Acum, în unele localităţi vechiul studiu nu corespunde realităţilor din teren, împărţind localităţile în două. Această unitate de implementare se va înfiinţa până la sfârşitul acestei luni”, a explicat primarul. 
 
Traseu actualizat la situaţia actuală de pe teren
Printre altele, reprezentantul Primăriei Râşnov a precizat că în cadrul discuţiilor de la Bucureşti a fost propusă realizarea a două tuneluri noi, fiecare cu o lungime de 3 km, unul la Sinaia, iar celălalt la Buşteni, pentru a nu mai fi afectate zonele centrale ale celor două oraşe. 
Totodată, o propunere a fost făcută şi de Liviu Butnariu. „Domeniul schiabil din Poiana Braşov urmează să fie extins spre Râşnov. Conform proiectului iniţial, autostrada ar urma să coboare dinspre Predeal în Valea Lungă, zonă care face legătura cu această dezvoltare a domeniului schiabil. În aceste condiţii, eu am propus un alt traseu. După ce se va constitui această unitate, vom putea avea discuţii aplicate privind traseul de coborâre de la Predeal la Râşnov”, a declarat Liviu Butnariu. 
 
Parapete de protecţie pe DN 73A, în localitatea Râşnov 
Tot cu ministrul Transporturilor, Liviu Butnariu a afirmat că a discutat despre problemele legate de DN 73 şi DN 73A, care sunt pe raza localităţii. În ceea ce priveşte DN 73, modernizat cu bani europeni, Butnariu a spus că a ridicat problema rigolelor de segmentul de la ieşirea spre Bran (Șoseaua Branului). „Noi am solicitat, prin numeroase adrese, ca aceste rigole să fie modificate, în sensul realizării unora acoperite. Aceste modificări nu se pot face, pentru că rigolele iniţiale au fost incluse în proiectul cu finanţare europeană. În schimb, am convenit ca în zonele în care sunt aceste rigole să se facă un parapet de protecţie, pentru a se evita producerea unor accidente”,  a declarat primarul. De asemenea, în timpul discuţiilor cu ministrul, Butnariu a anunţat că s-a luat decizia refacerii trecerii la nivel cu calea ferată de pe segmentul dintre Cristian şi Râşnov al DN 73, pentru ca în această zonă să nu se mai formeze cozi interminabile. „Amenajarea actuală este extrem de degradată, iar şoferii trec calea ferată cu o viteză foarte mică. Între şinele de cale ferată se vor monta dale de cauciuc, lucrările fiind incluse în proiectul de modernizare. În acest fel se va elimina blocajul”, a anunţat primarul Râşnovului. 
În ceea ce priveşte DN 73A, respectiv sectorul dintre Râşnov şi Predeal, Butnariu a declarat că de mai mulţi ani sunt probleme cu un pod, amplasat în zona poligonului militar de lângă oraş. „Lucrările de refacere a acestui pod au început din anul 2016 şi încă nu au fost încheiate. Promisiunea reprezentanţilor CNAIR - care au participat la discuţie -  a fost să imediat ce se încălzeşte vremea lucrările vor fi reluate. Există deja un constructor şi sperăm ca până în jurul datei de 1 mai, când începe sezonul turistic să se refacă acest pod”, a mai spus Butnariu.
+5 -1

Comentarii

'liviu pop'

2021-10-01 11:25:06


'Daca vreti sa avem autostrada peste munti, trebuie sa ai contactam pe chinezi. Zero coruptie, munca la greu , termene respectate.\nSa lasam vrajeli propagate ca in Muntenegru.'

Rosza

2020-03-13 12:11:45


Deci va dati voi seama cat de in fund ii doare de siguranta noastra ca cetatenii pe drumurile din romanica,cat de mult ii intereseaza pe ei ca stai la coada in coloane interminabile...NU VOR FACE NIMIC, vor vace ca si pana acum,in an electoral promitem si iesim la negocieri dupa, iar 4 ani de foamete...e strigator la cer ca noi ca popor acceptam mizeriile astea care ne conduc.ar trebui sa faca si ei schimb macar un an sa fie in locul unor oamenii fara situatie, asa poate ar intelege cat de greu e traiul la noi in babatutura

popescu nicolae

2020-03-13 12:05:29


De ce tot ii zice autostrada comarnic-Brasov,daca tot nu merge prin Brasov.Ar trebui sa se numeasca Comarnic-Rasnov!!!

Costea Ion

2020-03-13 10:07:29


@alexandru, Și dacă se implică administratorii locali ce? Se face treabă mai bună? DE CÎND?

Eu

2020-03-13 09:55:49


In cazul in care va fi construita (desi ma indoiesc ca in urmatorii 20 de ani se pune macar o bordura), de la Comarnic la Ploiesti cum ajungem, levitam, sau tot pe acelasi DN1?

Lazar

2020-03-13 09:19:30


Cate studii de fezabilitate s-au facut pana in prezent ?. Ce suma de bani s-au platit pentru ele ?.Incompetentilor si coruptilor.Cand aveti de gand sa incepeti constructia autostrazii ?.

alexandru

2020-03-13 05:54:56


Poate ca implicarea tuturor administratiilor locale vor duce la bun sfarsit aceasta mult dorita autostrada Comarnic.In 30 de ani Min.Transporturilor a facut tot posibilul sa ne convinga ca el nu e capabil si nici nu va fi vreodata in stare sa construiasca acest obiectiv.Mai multa hotarare si implicare si poate vom bifa acest tronson de infrastructura.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie