Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 11:04

Autostrada Comarnic-Braşov va fi gata în 2017 şi costă 28 de milioane de euro pe kilometru

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 17 ianuarie 2014

Statul va plăti un miliard de euro pentru întreţinerea tronsonului. Taxa de drum va fi de 7,06 lei

Autostrada Comarnic-Braşov va fi gata în 2017 şi costă 28 de milioane de euro pe kilometru

Statul estimează că va plăti constructorilor până la 1 miliard de euro pentru întreţinerea autostrăzii Comarnic - Braşov pe perioada de 26 de ani a contractului de concesiune, din banii încasaţi prin taxarea şoferilor, suma fiind separată de costul de construcţie şi proiectare.
„Este foarte greu de apreciat în momentul ăsta, pentru că acel aşa-numit financial closing nu este finalizat. Eu v-am spus evaluarea noastră, şi puteţi calcula şi dumneavoastră, ne va costa 52.000 de euro pe lună pe kilometru, înmulţiţi cu 60, vedeţi cât iese. Aceasta este o sumă plafon, aceasta este suma maximă. Ca să ajungi să-ţi plătească cineva suma maximă, trebuie să o justifici, trebuie să arăţi lucrările pe care le-ai făcut, întreţinerea, trebuie să justifici. Maxim pe lună este 52.000 euro pe un kilometru, şi trebuie să vă gândiţi că este un kilometru de autostradă în munte, unde ai şase luni de iarnă, gradul de uzură este foarte mare, o dată la cinci ani, conform contractului, se fac reparaţii capitale", a declarat ieri ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, într-o conferinţă de presă, după ce a fost întrebat la cât se angajează statul să plătească anual asocierii care va construi autostrada Comarnic - Braşov.
În condiţiile în care autostrada va avea aproximativ 60 de kilometri, incluzând 7 km de drumuri de legătură, rezultă că suma maximă pentru întreţinere se va plasa la 973 milioane euro pe perioada concesiunii.
Şova a precizat că aceste costuri sunt separate de cele pentru construcţia propriu-zisă a autostrăzii, care sunt evaluate la aproximativ 1,5 miliarde euro. La acestea se adaugă şi cheltuieli de aproximativ 300 milioane euro pentru proiectare, project management, consultanţi sau sisteme inteligente de transport, realizarea întregului proiect urmând să coste în total 1,8 miliarde euro, fără TVA.

Taxă de 5,7 lei plus TVA
Nivelul taxei de utilizare a autostrăzii, evaluat în prezent la 5,7 lei + TVA, va fi stabilit şi încasat de Guvern. Şova estimează că traficul pe această autostradă va fi uriaş, „nişte zeci de mii de maşini pe zi", şi precizează că soluţia tehnică de taxare nu a fost deocamdată stabilită, dar ar putea presupune mai multe variante. „Dacă vor fi şi bariere, vor fi soluţii care să nu îngreuneze traficul", a precizat ministrul delegat.
Pentru cei care nu vor tranzita întreaga autostradă şi vor merge spre exemplu de la Comarnic la Sinaia, taxa va fi de 2,8 lei + TVA, a exemplificat Şova.

Concesiune pe 26 de ani
Premierul Victor Ponta a arătat că, potrivit memorandmului, ultimul kilometru al autostrăzii va fi finalizat în 2017, deşi speră ca proiectul să fie terminat până la finalul anului 2016. Autostrada va fi dată în concesiune pe o perioadă de 26 ani plus perioada de construcţie, iar Guvernul va trebuie să înceapă rambursarea costurilor de construcţie începând cu 2017.
Construcţia acestei autostrăzi ce va cuprinde trei tuneluri, 19 viaducte şi 15 poduri va avea un cost mediu de 28 milioane de euro pe kilometru, a spus Ponta în cadrul conferinţei de presă unde a prezentat detalii despre această şosea.
Nici premierul, nici ministrul Şova nu au dorit să comunice numele băncilor care vor finanţa acest proiect.

Foto: FAŢĂ ÎN FAŢĂ. Premierul Victor Ponta şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, s-au întâlnit, ieri, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii asocierii Vinci - Strabag - Aktor.

+0 -0

Comentarii

Nicolai Barbulescu

2014-01-17 06:36:47


Atita vilva derspre aceasta autostrada parca ar fi si gata,costurile mi se par enorme pe km.atit la executare cit si la intrtinere,nu cunosc daca cei raspunzatorii sau interesat cit de cit si la Austrieci pentru a compara aceste costuri macar de informare.Aceste sume fac autostrada printre cele mai scumpe din lume.Dar nu conteaza poporul va plati si daca banii nu ajung vin taxe noi.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie