leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6586 RON

1 USD = 4.1342 RON

1 GBP = 5.3120 RON

1 XAU = 160.4438 RON

1 AED = 1.1255 RON

1 AUD = 2.9787 RON

1 BGN = 2.3819 RON

1 BRL = 1.1073 RON

1 CAD = 3.1313 RON

1 CHF = 4.0964 RON

1 CNY = 0.5935 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6246 RON

1 EGP = 0.2307 RON

1 HUF = 1.4475 RON

1 INR = 0.0567 RON

1 JPY = 3.6283 RON

1 KRW = 0.3640 RON

1 MDL = 0.2411 RON

1 MXN = 0.2041 RON

1 NOK = 0.4886 RON

1 NZD = 2.7818 RON

1 PLN = 1.0845 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0611 RON

1 SEK = 0.4534 RON

1 TRY = 0.7564 RON

1 UAH = 0.1483 RON

1 XDR = 5.7019 RON

1 ZAR = 0.2877 RON

Editia 6846 - 13 noi 01:07

Autostrada cu taxă de lux

Autor:

Publicat la 07 sepembrie 2018

Braşov - Ploieşti, autostrada pe care statul vrea să pună cea mai mare taxă din Europa centrală şi de est, raportată la veniturile cetăţenilor

Autostrada cu taxă de lux

Statul român se chinuie de zeci de ani să construiască o autostradă între Braşov şi Ploieşti, dar a pus la punct preţurile pe care românii le vor plăti pentru a circula pe acest drum, atunci când el va fi în sfârşit construit. Astfel, România va avea una din cele mai mari taxe de autostradă din Europa centrală şi de est. Taxa aplicată pe viitoarea autostradă de pe Valea Prahovei va fi mult mai mare decât taxele de pe majoritatea autostrăzilor din fostele ţări comuniste. Cea mai mare dacă se raportează valoarea taxei la puterea de cumpărare a românilor.
Cu un tarif pentru automobile de 6,3 euro, fără TVA, la suta de kilometri, circulaţia pe autostrada Ploieşti-Braşov va fi un lux pentru majoritatea românilor. Oricum tarifele sunt comparabile cu cele aplicate în alte ţări din centrul sau estul Europei unde veniturile sunt mai mari, conform Digi24.
Tarifele în Polonia variază în plaja de 4 - 6 euro pe suta de kilometri. Spre exemplu, parcurgerea distanţei Rusoci (Gdansk) - Nowa Wies (Torun), 150 de kilometri costă 30 de zloţi, adică 20 de zloţi la suta de kilometri, echivalentul a 4,65 euro pe suta de kilometri, mult mai puţin decât pe Valea Prahovei, unde tariful este de 6,4 euro, fără TVA. Veniturile medii nete lunare sunt de 763 euro, mult peste nivelul din România, de 589 de euro, scrie Capital.ro.
Cu toate acestea Comisia Naţională de Prognoză care propune nivelul de 6,3 euro, fără TVA, la suta de kilometri susţine că taxa din România este comparabilă cu media europeană.
O autostradă ceva mai scumpă în Polonia este cea care pleacă de la graniţa cu Germania la Swiecko şi ajunge la Konin (centrul Poloniei). Parcurgerea distanţei de 270 de kilometri se face contra unei taxe de 75 de zloţi, adică 6,4 euro pe suta de kilometri.
Parcurgerea unei autostrăzi scurte, cum ar fi cea de 110 kilometri dintre Konin şi Strykow, costă 10 zloţi, adică 9 zloţi la suta de kilometri, echivalentul a 2,09 euro.
Croaţia are autostrăzi ceva mai scumpe. Aici cu zece euro, adică aproximativ 77 de kuna, se poate merge pe autostrada A1 de la Zagreb la Rijeka, adică 161 kilometri. Aceasta înseamnă 6,25 de euro pe suta de kilometri. Pentru autostrada A3, de la Zagreb la Osijek, 245 de kilometri de autostradă, tariful este de 135 de kuna adică 55 de kuna la suta de kilometri, echivalentul a 7,4 euro la suta de kilometri. Autostrada A4, Zagreb – Gorikan, 93 de kilometri costă 47 de kuna, ceea ce duce în final la un preţ de 6,8 euro la suta de kilometri. Salariul mediu net în această ţară este însă de 858 de euro peste cel din România de 589 de euro.
În Serbia pentru distanţa de aproximativ 200 de kilometri din Aleksinac şi Belgrad se percepe 6 euro deci de două ori mai puţin decât în România.
Acestea sunt singurele ţări foste comuniste care folosesc taxa de autostradă. Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia dar şi Austria folosesc sistemul vinietei, similar celui aplicat în România la parcurgerea drumurilor naţionale.

+1 -2

Comentarii

Willy

2018-09-07 23:52:09


Fraieri multi pe lumea asta. De aia nu se fac autostrazi: 1. nu se inteleg la "furat" si 2. cine "fura" din taxa. Caci fara taxa nu se poate. Nu ajunge ca muncim 6 luni pe an pentru stat, platim rovigneta si parca ceva procent ca taxa de drum inclusa in pretul benzinei acuma platim si taxe de autostrazi. De aia nu se fac cu fonduri europene.

miriam

2018-09-07 10:33:38


bai mar4lanilor, vorbiti de taxe dar nu ati construit nimic. taceti dracu din gura lichelelor ce sunteti si nu mai latrati ca va pute gura de atatea minciuni. construiti si discutam. pana atunci mars la cotet de infecti ce sunteti.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional