Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6438 RON

1 GBP = 5.8200 RON

1 XAU = 349.8708 RON

1 AED = 1.2644 RON

1 AUD = 3.0481 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9075 RON

1 CAD = 3.4013 RON

1 CHF = 5.0948 RON

1 CNY = 0.6411 RON

1 CZK = 0.1976 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0975 RON

1 HUF = 1.2690 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9807 RON

1 KRW = 0.3373 RON

1 MDL = 0.2598 RON

1 MXN = 0.2712 RON

1 NOK = 0.4224 RON

1 NZD = 2.7744 RON

1 PLN = 1.1510 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0498 RON

1 SEK = 0.4255 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1209 RON

1 ZAR = 0.2476 RON

Editia 8173 - 30 apr 09:04

Autostradă, nu. Ocolitoare? Mai vedem

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 10 iulie 2013

Braşovul riscă să rămână doar cu bucăţele de ocolitoare. Toate trei tronsoanele sunt începute, dar... ...firma care execută lucrările la tronsonul I al şoselei de Centură a Braşovului poate oricând să îşi ia toate utilajele şi să plece, ţinând cont că a intrat în insolvenţă. Pe tronsonul III, care urma să se deschisă luna aceasta, mai este încă destul de lucru. Între timp, Compania de Drumuri va deschide un nou şantier pentru dublarea tronsonului II.

Autostradă, nu. Ocolitoare? Mai vedem

Firma austriacă Apline Bau, care execută lucrările pe primul tronson al ocolitoarei, a intrat oficial în insolvenţă, astfel că derularea proiectului este pusă sub semnul incertitudinii, şantierul riscând să fie închis. „Am discutat cu reprezentanţii Companiei de Drumuri, care gestionează lucrările, şi se pare că există o prevedere contractuală prin care în cazul în care firma intră în insolvenţă, contractul încetează. Astfel, şantierul va trebui să intre în conservare până ce se va desemna un nou constructor. Este un lucru rău pentru noi”, a explicat primarul George Scripcaru.
Acesta a precizat că, în momentul de faţă, lucrările pe acest tronson sunt executate în proporţie de 65%, dar în aceste condiţii şantierul va fi închis pe o perioadă nedeterminată. Lucrările ar fi trebuit finalizate cel târziu în vara acestui an, însă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a decontat cu ţârâita lucrările, ţinând cont că şi Programul Operaţional Sectorial Transport, prin care acest proiect era finanţat, a fost blocat o perioadă, astfel că ultimul termen avansat de reprezentanţii acesteia pentru finalizarea sectorului de drum era octombrie 2013.

Încep procedurile pentru dublarea tronsonului II
Conform proiectului pe ocolitoarea Braşovului ar trebui să se circule în regim de autostradă, însă, din cauza faptului că primul tronson nu este gata, traficul greu va mai trece încă o bună bucată de timp prin oraş, respectiv pe drumul CET-ului şi prin Fundătura Hărmanului. Tronsonul I are o lungime aproximativă de 7,2 kilometri şi mai sunt de efectuat o serie de lucrări, cele mai complexe fiind la suprastructura podurilor, dar şi de umplutură la nivelul rampelor, precum şi de turnare a stratului de balast pe mai multe segmente de drum. Tronsonul porneşte de la intersec-ţia DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11, care încă nu a fost realizat.
O veste bună pe care primarul a primit-o de la CNADNR este că în perioada următoare se va lansa licitaţia pentru dublarea celui de-al doilea tronson al ocolitoarei, care face legătura între DN 11 şi DN 13 şi are o lungime de 6,5 km. „Urmează să se publice anunţul pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice”, a precizat Scripcaru.

Pe tronsonul III ar fi trebuit deja să circulăm!
Cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde stadiul de finalizare a lucrărilor este de peste 83%, iar, teoretic, după cum a precizat conducerea CNARN, din luna iulie acest segment ar fi trebuit deschis traficului. Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşti. Investiţia totală de pe tronsonul I şi III are o valoare de 227 de milioane de lei (fără TVA), 69,25% reprezentând contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională şi 30,75% de la bugetul de stat.


 

+0 -0

Comentarii

Florin

2013-07-10 05:40:43


intai sa marim pensiile,in principal ale fostilor militari,apoi sosele,scoli si ce mai vreti voi; de-aia am votat USL.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie