Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 06:39

Autostrada Sibiu-Făgăraş: licitată 3/4

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 02 august 2022

Un anunţ făcut în grabă: s-a lansat licitaţia pentru trei dintre cele patru loturi ale autostrăzii

Autostrada Sibiu-Făgăraş: licitată 3/4

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că licitaţia pentru trei din cele patru loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraş a fost lansată luni, 1 august.
„Astăzi (ieri  - n.r.) se lansează în licitaţie trei din cele patru loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraş”, a spus şeful Transporturilor cu ocazia semnării celui mai mare contract de autostradă, cel pentru secţiunea 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Piteşti.
Pe de altă parte, şi CNAIR anunţa vineri, 29 iulie, că „începe proiectarea pentru primii 60 de km de autostradă dintre Sibiu şi Făgăraş”, însă de la ce au anunţat autorităţile până la ce mai exact se va întâmpla e cale lungă.
Ulterior, CNAIR a transmis câteva detalii, care să completeze anunțul făcut în grabă de ministrul de resort.
Ce a transmis CNAIR la SICAP: 3 documentaţii de atribuire pentru lansarea procedurilor de achiziţie publică pentru Proiectare şi Execuţie Autostradă Sibiu – Făgăraş, respectiv:
- Tronsonul 2: Avrig-Mârşa (DJ105G) – Arpaşu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km şi cu o valoare estimată de 1,713 miliarde de lei (fără TVA);
- Tronsonul 3: Arpaşu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km şi cu o valoare estimată de 1,836 miliarde de lei (fără TVA);
- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) - Municipiul Făgăraş (cu o lungime de 16,26 km) şi Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată de 1,163 miliarde de lei (fără TVA).
Datele limită pentru depunerea ofertelor sunt:
- 11 octombrie 2022/Tronsonul 2
- 12 octombrie 2022 /Tronsonul 3
- 13 octombrie 2022/Tronsonul 4.
„Pentru fiecare tronson perioada de proiectare va fi de 12 luni şi cea de execuţie a lucrărilor va fi de 36 de luni, iar întregul proiect este finanţat din fonduri europene nerambursabile. Anunţurile de participare vor fi vizibile ulterior publicării acestora în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene”, a informat CNAIR, alături de câteva imagini cu simulări în teren ale autorstrăzii.
În total Autostrada Sibiu – Făgăraş are 68,05km, iar valoarea totală a investiţiei este estimată la 7,5 miliarde de lei cu TVA. Tronsonul nelicitat este tronsonul 1: Boiţa (Autostrada Sibiu-Piteşti) si Avrig-Marsa (DJ105G) - 14,25 km.

Un SF-ul lansat de pe vremea lui Dan Şova, lăsat în aer ani la rândul
Graba cu care CNAIR şi ministrul Grindeanu au ţinut să comunice pe acest subiect vine în contrapunct cu parcursul acestui proiect în fazele de întocmire al documentaţiilor: 7 ani au avut nevoie autorităţile să pună la punct SF-ul şi dosarele de licitaţie.În 2014, când Dan Şova trăgea frâiele infrastructurii rutiere, Compania de Autostrăzi scotea la licitaţie pe bandă rulantă contracte de studii de fezabilitate. Unul din acele contracte se referea la revizuirea SF-ului pentru autostrada Sibiu - Braşov, un proiect care înainte de acel moment era gândit doar ca drum expres.
Iniţial, licitaţia avea un termen complet nerealist: 4 luni pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Ulterior, datele contractuale au fost modificate, iar în aprilie 2015 era semnat contractul de circa 16,3 milioane de lei cu Consitrans, cu termen 17 luni.
Oficial lucrările la SF au început în mai 2015, dar s-au împotmolit în probleme birocratice, iar un an întreg a fost suspendat din lipsă de finanţare.
A urmat apoi o lungă dezbatere între CNAIR, Consitrans şi Jaspers privind traseul autostrăzii, iar abia în 2019 au început primele foraje geotehnice pe traseu.
În 2021, ministrul de atunci Cătălin Drulă spunea că derularea acestui proiect este un exemplu de „aşa NU”. „După mine, cauza principală a întârzierii acestei autostrăzi a fost lipsa de interes politic pentru acest proiect”, declara pe atunci Drulă pentru HotNews.ro, spunând că va încheia proiectul şi va lansa licitaţia în august. Nu s-a mai întâmplat însă, iar în septembrie a părăsit ministerul.
SF-ul în sine a fost aprobat abia la finalul anului 2021, în decembrie. De atunci şi până acum, momentul trimiterii documentaţiei la ANAP au trecut alte 7 luni.... În total sunt 7 ani care au trecut de la demararea licitaţiei pentru documentaţie şi licitaţia de execuţie.

+6 -1

Comentarii

'Lazar'

2022-08-02 07:58:21


'Problema incompetentilor guvernanti este cand se lanseaza si se construieste autostrada Brasov-Comarnic,Brasov-Sibiu,Brasov-Targu Mures si Brasov-Bacau.\nVreau sa aud de la marii politicieni brasoveni in frunte cu pesedistii.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie