Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:55

Avem însă şi soluţii pentru un oraş liniştit

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 15 iulie 2013

Cu ani în urmă, specialiştii INAR Braşov au pus la punct un plan pentru reducerea zgomotului ambiental din municipiu, cea mai bună soluţie fiind turnarea unui covor asfalt silenţios în zone precum Hărmanului, Gării, dar şi în zona centrală, unde nivelul zgomotului este de peste 70 de decibeli

Avem însă şi soluţii pentru un oraş liniştit
 
Reprezentanţii INAR le-au oferi edililor soluţii pentru reducerea zgomotului încă de acum patru ani. Aceştia considerau că una dintre principalele măsurile care trebuie luate pentru reducerea zgomotului este continuare amenajării de sensuri giratorii pe reţele stradale principale, măsură care a şi fost luată de edili, de pe principalele bulevarde dispărând semafoarele.
 
Covor de asfalt silenţios 
Cea mai bună soluţie pentru zile şi nopţi liniştite pentru cei care locuiesc în apropiere principalelor artere de circulaţie era turnarea unui covor de asfalt silenţios. La ora actuală, acest material este o necunoscută în România, dar de exemplu, în California este una dintre cele mai folosite metode de construcţie şi în acelaşi timp, o soluţie rentabilă pentru reciclarea cauciucului. Acest tip de asfalt este de fapt fabricat din anvelope uzate şi are proprietăţi superioare celui obişnuit, fiind mai elastic, mai puţin zgomotos şi, mai ales, cu o viaţă mai lungă. Pe un singur tronson de stradă, respectiv pe Calea Bucureşti între Poienelor şi Dârste, a fost utilizat un asemenea material, iar calitatea sa se vede, materialul fiind şi mai rezistent decât bitumul clasic, astfel că nu a fost nevoie de „plombe” pe acest segment de drum.
 
„Circulaţie inelară” în Centrul Istoric
De asemenea, limitarea vitezei la 45 de km/oră pe bulevardele principale şi la 30 de km/oră în Centru este o altă condiţie obligatorie, pentru ca să scăpăm de zgomot, însă, care nu este deloc pe placul şoferilor. Astfel că edilii au decis să mărească limita de viteză la 60 şi chiar 70 de km pe oră, iar efectele se văd pe Hărmanului sau pe Calea Bucureşti, unde nivelul de zgomot a fost depăşit. Pentru protecţia Centrului Istoric cei de la INAR au propus realizarea unei rute de circulaţie inelară care să pornească din Livada Poştei, să ajungă la Maternitate, apoi în Piaţa Unirii, pe strada Prundului şi pe urmă pe sub Tâmpa şi pe lângă Magazinul Star să se ajungă în B-dul  15 Noiembrie. 
 
Piste de biciclete pe fiecare stradă principală
O altă condiţie pentru a reduce poluarea fonică este ca braşovenii să circule mai mult cu bicicleta. În aceste sens, specialiştii de la INAR propun ca pe fiecare stradă principală să existe câte o pistă, iar în toate zonele din oraş să existe centre de închiriat biciclete, după modelul altor oraşe din Europa. Cel puţin pentru vara aceasta, edilii au propus să interconecteze cele două mari piste din oraş, Saturn – Făget şi Centrul Civic – Strada Lungă, prin marcarea unei noi piste pe 13 Decembrie. Amenajarea de piste pe fiecare stradă principală rămâne, deocamdată, un proiect de viitor.
Pentru a scăpa de zgomotul produs de trenuri cea mai bună soluţie este montarea de panouri fonoabsorbante pe traseul căii ferate ce străbate municipiul. 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie