Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 02:14

Banca Mondială: Elevii români merg trei ani şi jumătate degeaba la şcoală

Autor:

Publicat la 17 octombrie 2018

Banca Mondială: Elevii români merg trei ani şi jumătate degeaba la şcoală

Din cei 12 ani de şcoală, 3 ani şi 4 luni reprezintă un interval pierdut, în care tinerii nu învaţă nimic, arată un raport al Băncii Mondiale. Experţii au suprapus rezultatele la testările internaţionale pentru literaţie şi ştiinţe exacte peste durata perioadei şcolare, până la împlinirea vârstei de 18 ani.
„Deşi programele şcolare sunt încărcate şi deşi cantitatea de materie care ar trebui să fie asimilată este în general mare, rezultatele învăţării elevilor români sunt scăzute comparativ cu cele ale colegilor europeni. Pe scurt, învăţăm mult şi prost - aglomerăm programele cu informaţii teoretice lipsite de aplicabilitate, cu un grad mare de abstractizare şi ne concentrăm prea puţin pe aplicabilitatea noţiunilor în practică şi pe consolidarea cunoştinţelor”, a declarat, pentru Adevărul, preşedintele Asociaţiei Edusfera, Tincuţa Apăteanu.
„Cel mai mult timp se pierde între ultimii ani ai ciclului gimnazial şi liceu. În această perioadă, elevii au de-a face cu integrale, derivate sau tot felul de termeni greoi de care sunt conştienţi că nu vor avea nevoie în viitor, deci nu învaţă aceste concepte. Să fim realişti. Tinerii se focusează să înveţe doar la cele câteva materii pentru examenele naţionale (Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul) pentru că de acestea depind admiterea la liceu, respectiv la facultate. Ceea ce este perfect de înţeles. Conţinutul celor mai multe discipline este mult prea stufos, plictisitor şi paralel cu realitatea adolescenţilor de azi”, a declarat, la rândul său, Ştefan Vlaston, preşedintele asociaţiei Edu CER.
În opinia lui Vlaston, avem nevoie de un sistem de educaţie adecvat nevoilor elevilor, cu profesori bine pregătiţi, plătiţi în funcţie de rezultate.
Marian Staş, expert în educaţie, remarcă o altă problemă a sistemului de învăţământ din România: nu evoluează în raport cu cerinţele societăţii actuale.
Ţinând cont de toate aceste probleme, Apăteanu propune câteva soluţii: „În primul rând este necesară regândirea programelor şcolare şi renunţarea la balast, adaptarea acestora la nevoile secolului XXI cu focusare pe dezvoltarea gândirii critice şi creativităţii. Apoi, trebuie transformat modul în care este predată ştiinţă în şcoli, prin includerea transdisciplinarităţii şi a unor metode moderne, interactive, cât şi utilizarea noilor tehnologii. De asemenea, este obligatorie pregătirea iniţială şi pregătirea continuă a cadrelor didactice”.

+1 -0

Comentarii

Cristian

2018-10-17 05:09:15


Multe se pot rezolva in sistemul de invatamant dar nu are cine sa le adopte noilor cerinte atata timp cat la conducere si factori raspunzatori secretari de staetc.sunt niste nimeni parveniti cu diplome cumparate si nici macar nu se exprima corect gramatical vorbind limba satuluzi.Deficientele sau vazut clar la redactarea si tiparirea manualelor scolare.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie