leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6930 - 22 mar 11:14

Bani europeni pentru spargerea „zidurilor administrative”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 februarie 2019

„Dacă un autobuz pleacă dintr-o localitate în alta, este ca şi cum ar trece graniţa”

Bani europeni pentru spargerea „zidurilor administrative”

Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (AMDDT) Braşov, împreună cu mai mulţi parteneri din România, va pregăti un set de politici publice privind sprijinirea transportului public de călători în zonele metropolitane sau a marilor centre urbane. Proiectul „Metropolitan” -  pentru care  Federaţia Zonelor Metropolitane şi Aglomerărilor Urbane din România în parteneriat cu AMDDT  au obţinut o finanţare europeană – a fost prezentat vineri la Braşov, după ce instituţiile implicate au avut o întâlnire de lucru.
De altfel, după aceste discuţii, managerul de proiect, Paul Pece, a declarat că „legislaţia în domeniul transporturilor este extrem de încâlcită şi nu încurajează acest domeniu. Prin acest proiect, vrem să propunem o politică publică «de jos în sus», adică de la nivelul celor direct implicaţi în această activitate. Obiectivul nostru este ca propunerile din acest document să fie transpuse în legislaţie, astfel încât să încurajăm dezvoltarea transportului metropolitan. Forma finală a documentului la care lucrăm acum va fi prezentată la Bucureşti, în luna februarie a anului 2020”.
Ştefan Roşeanu, director general Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană, a precizat că, una dintre principalele probleme când se discută de transportul metropolitan este cea a graniţelor unităţilor administrativ teritoriale. „În acest moment, la nivelul zonelor metropolitane sau a marilor aglomerări urbane, este relativ redusă posibilitatea implementării unor proiecte comune. Dacă un autobuz pleacă dintr-o localitate în alta, este ca şi cum ar trece graniţa dintre două state. Conform legislaţiei actuale, este extrem de greu să creezi o dezvoltare integrată”, a explicat Roşeanu. Acesta a amintit că la nivel naţional, Ministerul Dezvoltării Regionale susţine achiziţia de autobuze electrice sau troleibuze, dar vehiculele se cumpără pentru un oraş şi este ilegală circulaţia lor pe teritoriul altor localităţi, astfel că acest program nu poate reprezenta un sprijin pentru dezvoltarea transportului metropolitan.
„Acum, avem ziduri administrative, care sunt mai puternice decât vechile ziduri ale cetăţilor medievale. Nu se poate realiza o coeziune socială, din moment ce îl pui pe cetăţean să cheltuie sume importante pentru transport”, a mai afirmat Roşeanu. 
Reprezentanţii instituţiilor care lucrează la acest proiect susţin că, pentru a încuraja dezvoltarea transportului în comun în zonele metropolitane, este nevoie de implicarea Guvernului, care, în prezent, preferă să lase această problemă în responsabilitatea autorităţilor locale.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional