Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:14

Barajele împotriva torenților din Schei sunt finalizate

Autor: Cristina BÃILÃ

Publicat la 16 august 2006

De câteva zile, locuitorii cartierului Schei răsuflă ușurați. Iar ultimele ploi le-au dovedit că inundațiile nu îi mai afectează decât în foarte mică măsură

De câteva zile, locuitorii cartierului Schei răsuflă ușurați. Iar ultimele ploi le-au dovedit că inundațiile nu îi mai afectează decât în foarte mică măsură. Acum au fost finalizate lucrările la barajele împotriva torenților de pe drumul vechi spre Poiana Brașov. Amenajarea a început anul trecut, în data de 10 septembrie, iar la acest moment mai este de modernizat doar un podeț. Barajele au fost realizate pentru protecția împotriva inundațiilor datorate producerii cu frecvență crescută a ploilor de intensitate și volum mare și foarte mare prin ameliorarea și fragmentarea forței viiturilor, canalizarea cursului acestora și scăderea debitului de deplasare. Totodată, s-a lucrat și la refacerea vegetației pe zonele afectate de viituri, ca urmare a apariției straturilor de pământ în zona barajelor și a pragurilor. „În acest fel s-a compensat capacitatea de preluare a viiturilor de către canalul Graft, prin preluarea debitului de către barbacane și detensionarea șuvoaielor de către disipatoare, dar se protejează și zona Schei de aluviunile de pe pârâul Oabăn, Valea Dracului, Valea Seacă, prevenindu-se inundarea străzilor și proprietăților, colmatarea canalelor și subminarea podețelor. Un alt avantaj îl reprezintă protecția infrastructurii și suprastructurii drumului vechi spre Poiana Brașov de degradările provocate de aluviuni concretizate prin prăbușiri ale taluzurilor, degradarea terasamentului, modificarea elementelor geometrice ale drumului, precum și menținerea importanței turistice a zonei Pietrele lui Solomon și a traseului dintre cartierul Schei și Poiana Brașov”, ne-a explicat primarul George Scripcaru. Au fost realizate în acest sens un zid de sprijin, două traversări, șase praguri, șase baraje de diferite volume, trei canale și un podeț tubular. Șase baraje pentru oprirea apelor Pe Valea Oabăn s-a realizat un zid de sprijin aflat la confluența cu Valea Putredă pentru protejarea taluzului drumului. În plus, o baterie de lucrări constituită dintr-o traversă, patru praguri, un baraj în elevație a fost destinată regularizării scurgerii apelor și consolidării albiei pe tronsonul dintre zona de agrement „Pietrele lui Solomon” și primul podeț care subtraversează drumul forestier „Valea cu Apă”. Totodată, s-a construit și un canal din beton ce asigură racordarea cursului de apă la podețul sus menționat, două baraje pentru retenția aluviunilor, consolidarea malurilor și regularizarea scurgerii apelor și o baterie constituită dintr-o traversă și un baraj în elevație pentru retenția de aluviuni, consolidarea malurilor și regularizarea scurgerii apelor. Pe Valea Seacă s-au realizat un canal din beton, ce asigură racordarea cursului de apă la podețul ce subtraversează drumul forestier, două baraje, pentru retenția aluviunilor, consolidarea malurilor și regularizarea scurgerii apelor și un prag din beton în elevație destinat retenției aluviunilor și dirijării debitelor de viitură la podețul în arc care subtraversează Drumul Vechi. În ceea ce privește Valea Dracului, aici s-au montat un podeț tubular cu diametrul de 1500 mm pentru subtraversarea drumului, un canal din beton pentru racordarea la podețul sus menționat și un prag de priză din beton de 1,0 m în elevație. Valoarea întregii investiții se ridică la valoarea de 11,7 miliarde de lei.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie