leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6660 RON

1 USD = 4.0348 RON

1 GBP = 5.3083 RON

1 XAU = 165.0626 RON

1 AED = 1.0985 RON

1 AUD = 2.9802 RON

1 BGN = 2.3857 RON

1 BRL = 1.0767 RON

1 CAD = 3.0328 RON

1 CHF = 4.0467 RON

1 CNY = 0.6234 RON

1 CZK = 0.1806 RON

1 DKK = 0.6261 RON

1 EGP = 0.2258 RON

1 HUF = 1.4443 RON

1 INR = 0.0592 RON

1 JPY = 3.6638 RON

1 KRW = 0.3649 RON

1 MDL = 0.2398 RON

1 MXN = 0.1966 RON

1 NOK = 0.4925 RON

1 NZD = 2.7766 RON

1 PLN = 1.0812 RON

1 RSD = 0.0395 RON

1 RUB = 0.0635 RON

1 SEK = 0.4532 RON

1 TRY = 0.8485 RON

1 UAH = 0.1524 RON

1 XDR = 5.6813 RON

1 ZAR = 0.2950 RON

Editia 6744 - 20 iun 23:05

N-AVEM REPUTAŢIE

BEI: România nu poate gestiona un parteneriat public-privat la autostrada Comarnic-Braşov

Autor:

Publicat la 20 februarie 2018

BEI: România nu poate gestiona un parteneriat public-privat la autostrada Comarnic-Braşov

Banca Europeană de Investiţii (BEI) este pregătită să sprijine proiectul autostrăzii Comarnic - Braşov, a declarat luni, la Palatul Victoria, vicepreşedintele BEI, Andrew McDowell (foto), într-o conferinţă de presă susţinută împreună cu ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici.
„(...) vom continua să colaborăm, să lucrăm cu ministerul pe care îl conduce, dar şi cu Ministerul Transporturilor, cu toată capacitatea pe care o avem pentru a sprijini proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov. Am indicat clar că suntem gata să sprijinim asta, din orice poziţie ne-am regăsi. Vreau să adaug faptul că acesta este un proiect mare şi complex. Din perspectiva parteneriatelor public-private, s-ar putea să nu fie chiar primul proiect cu care vrei să începi să ai un PPP (Parteneriat Public-Privat, n.r.). Pentru reputaţia României pe piaţa de PPP-uri, s-ar putea să începem cu ceva mai gestionabil, mai uşor din perspectiva pregătirii proiectului şi în felul acesta să putem construi această reputaţie, ca un loc unde se poate investi în siguranţă prin parteneriate public-private", a spus McDowell.
La rândul său, referitor la acelaşi subiect, ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a precizat că România nu are probleme în a finanţa proiecte, ci în modul în care derulează programele finanţate.
„Discuţiile pe acest proiect (autostrada Comarnic-Braşov, n.r.) au fost demarate anul trecut. România nu a avut o problemă în a finanţa sau a găsi finanţare pentru un proiect sau altul. Principala problemă este modul în care se derulează proiectele. Din acest motiv am avut, de-a lungul timpului, multe exemple de prelungiri de acorduri de împrumut, pentru că pe fond documentele şi chiar proiectele nu erau gata în timpul planificat. Aşa că nu este problema de finanţare pentru Comarnic-Braşov sau alte proiecte din România. Vom vedea exact care este situaţia din discuţiile cu Ministerul Transporturilor. Sunt discuţii înaintate, după cum ştiţi, cu Banca Mondială pe această secţiune. Repet: nu problema de finanţare ne creează astăzi probleme", a susţinut Teodorovici.
Recent, Ministerul Transporturilor a anunţat, într-un comunicat de presă, că termenele de referinţă privind impactul social şi de mediu pentru proiectul Autostrăzii Ploieşti - Braşov, din care face parte şi tronsonul Comarnic - Braşov, au fost evaluate în cadrul unei prime dezbateri publice.
Lungimea totală a autostrăzii este de 110 kilometri, iar costurile sunt estimate la 1,565 miliarde de euro.
Proiectul de autostradă Ploieşti - Braşov este compus din două sectoare cu caracteristici de proiectare şi construcţie radical diferite: sectorul Ploieşti - Comarnic (sector de câmpie şi deal) respectiv Comarnic - Braşov (sector de deal şi munte).

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional