Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 13:58

Benzinăriile „electrice” devin obligatorii prin lege, până în 2020

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 29 mai 2018

Benzinăriile „electrice” devin obligatorii prin lege, până în 2020

Autorităţile publice locale vor mai avea doi ani şi jumătate la dispoziţie pentru a pune la punct o infrastructură minimă de alimentare a vehiculelor electrice. Mai exact, social-democraţii braşoveni au anunţat că, zilele trecute, Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului din Camera Deputaţilor a aprobat un proiect de lege în care se arată că autorităţile locale trebuie „se conformeze” până la data de 31 decembrie 2020.
Tot până la sfârşitul lui 2020, staţiile de distribuţie a carburanţilor care au peste 20 de pompe de alimentare, vor avea obligaţia să deţină şi minimum două puncte publice de reîncărcare pentru autovehiculele electrice, cu o capacitate de alimentare de două maşini fiecare.
„Atunci când anunţam că «Programul Rabla» va avea o parte semnificativă a fondurilor alocată pentru maşini electrice, au fost câţiva oameni care se întrebau unde vor fi alimentate acestea. Proiectul de act normativ pe care l-am adoptat prevede că autorităţile administraţiei publice locale din localităţile cu peste 100.000 locuitori vor fi obligate să înfiinţeze minimum cinci puncte publice de încărcare pentru autovehiculele electrice, cu o capacitate de alimentare de patru maşini fiecare. Jumătate din sumele necesare vor proveni de la bugetul fondului pentru mediu, iar restul, din bugetul local”, a anunţat deputatul braşovean Viorel Chiriac (PSD).
Viorel Chiriac a precizat că acesta nu este forma finală a legii, pentru că parlamentarii au în plan să adauge noi prevederi: „Se discută, deocamdată ca intenţie, despre posibilitatea adăugării încă a unor articole sau de un proiect de lege separat care să se refere tot la alimentarea autovehiculelor electrice. Ideea ar fi de condiţionare a eliberării autorizaţiilor de construire unor magazine, parcări, ansambluri rezidenţiale, tot de înfiinţarea unor astfel de staţii. Trebuie să ne pregătim din timp pentru ce se manifestă acum ca tendinţă. Mari producători de autoturisme, precum Volvo sau Fiat şi Chrysler au anunţat renunţarea la motorizările Diesel cu începere din 2020, pentru reducerea emisiilor de dioxid de azot. Aşa că ne adaptăm şi noi, iar acesta este un exemplu de lucruri care sunt pregătite în Parlament pentru un mediu mai curat în viitor”.

+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie