Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 22:59

Boeing 737 pentru inaugurarea pistei Aeroportului de la Ghimbav

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 12 sepembrie 2014

Evenimentul va avea loc până la sfârşitul lunii

Boeing 737 pentru inaugurarea pistei Aeroportului de la Ghimbav

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a declarat, ieri, că pentru finalizarea lucrărilor la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav ar mai fi nevoie de aproximativ 25 de milioane de euro. Diferenţa până la 42 de milioane de euro, valoare anunţată de vicepreşedintele Mihai Pascu, ar fi costurile cu operarea. Căncescu susţine că pentru desemnarea operatorului s-ar putea organiza o licitaţie. Din câte se ştie până acum, cea mai interesată de această activitate ar fi o firmă turcească ce operează mai multe aeroporturi pe continent.
Estimarea autorităţilor judeţene este că aeroportul va fi finalizat în 2016, mai ales că pista va fi gata în această lună, iar lucrările la suprafeţele de rulare, care sunt în prezent în procedura de tranşare a licitaţiei, ar urma să fie finalizate până la sfârşitul anului viitor. „După ce vor fi gata şi aceste lucrări, aeroportul va fi finalizat în proporţie de 70%”, a spus Căncescu.
Pista aeroportului de la Ghimbav ar putea din inaugurată cu o aeronavă de clasă medie, a mai spus şeful administraţiei judeţene. „După cum am promis, pista va fi gata în această lună. Să vedem dacă putem aduce, în condiţii legale, un avion de clasă medie, care să aterizeze «la vedere», acest tip de avion efectuând curse în toată Europa. Deocamdată nu se pune problema de a avea curse transoceanice, pentru care ar fi nevoie de o pistă mai lungă cu 550 de metri faţă de cea existentă a Braşov, de 2.850 de metri, care nu este mare lucru de făcut. Însă, nu cred că vom avea operatori pentru curse transoceanice. Certă este şi implicarea Primăriei Braşov, care şi-a declarat clar intenţia de a colabora cu noi pentru această investiţie, în contextul în care Primăria are un buget de două ori mai mare decât Consiliul Judeţean”, a precizat Căncescu. Pista aeroportului braşovean va suporta aterizări ale unor aeronave de tip Boeing 737 sau Airbus 320.
Acesta a mai declarat că instituţia pe care o conduce a demarat discuţii cu Compania Naţională Aeroporturi şi cu Sorinel Ciobanu, directorul Aeroportului Otopeni, care ar dori să se implice îm finalizarea investiţiei de la Braşov. „Domnul Ciobanu este un colaborator de-al nostru, el a fost director al societăţii Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) SA, în momentul în care doream să realizăm această investiţie prin intermediul firmei Intelcan”, a mai explicat Cănescu.
El a făcut apel la reprezentanţii PSD, partidul aflat la guvernare, să intervină la Ministerul Finanţelor pentru a debloca împrumutul solicitat de administraţia braşoveană de cinci milioane de euro pentru continuarea lucrărilor la aeroport. „Este dreptul nostru de a ne îndatora pentru acest obiectiv de investiţii”, a explicat Căncescu, precizând că în acest fel şi partidul de guvernământ ar putea prinde „ceva puncte” la capitalul politic.
Săptămâna trecută, ministrul Economiei, Constantin Niţă, a anunţat că Guvernul s-ar putea implica în realizarea aeroportului braşovean. CJ Braşov a demarat discuţii cu Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti pentru continuarea investiţiilor şi pentru operarea aeroportului de la Braşov, societatea controlată de Ministerul Transporturilor fiind deschisă ideii, mai ales că va trebui să modernizeze una din cele două piste ale Aeroportului Otopeni, situaţia în care traficul va trebui redirecţionat către alt oraş, Braşovul având şansa de a fi cel mai aproape de Bucureşti.

+3 -2

Comentarii

Iar ?

2014-09-12 09:00:37


Ca sa aterizeze un avion de marimea aia e nevoie de ILS ( Instrument landing system ). Normal ca nu avem inca asa ceva => nu o sa vedem niciun Boeing 737 la Brasov anul asta , poate un avion de la aeroclub.

rammstein

2014-09-12 08:27:16


se va implica si ministrul comunal numai daca aeroportul se va numi VVPLAND!...ACUM IN CAMPANIE GUVERNUL PROMITE MAREA CU SAREA ,dar sa vedem banii de la desteapta aia cu MTO !...singura spersanta e ca dl cancescu si dl scripcaru sa ceara sprijin ambasadei SUA si comandamentului NATO!!!!...altfel acest guvern sau altul condus de comunisti ,n-o sa dea banii necesari pentru terminari aeroportului...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie