leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6909 - 21 feb 12:54

Brandul braşovean Zizin, în topul apelor minerale consumate în România

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 13 iunie 2017

Brandul braşovean Zizin, în topul apelor minerale consumate în România

Brandul braşovean de apă minerală Zizin se clasează pe locul nouă într-un top al celor mai vândute ape minerale din România.
Primele zece branduri de apă îmbuteliată reprezintă împreună aproape 90% din vânzările totale, care s-au ridicat anul trecut la 2,2 miliarde de lei (peste 480 milioane de euro), arată datele com-paniei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung. În volum, aceste prime zece branduri cumulează aproximativ 83% din vânzări, pe o piaţă unde consumul s-a situat anul trecut la 1,37 miliarde de litri (circa 72 litri per capita).
Cel mai vândut brand de apă în valoare rămâne Borsec, deţinut de Romaqua Group, cel mai mare îmbuteliator de ape minerale, cu afaceri de 693 milioane de lei. „Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală atât în valoare, cât şi în valoare”, spune Simona Stoica, statistician în cadrul Vektor Marktforschung.
Pe de altă parte, poziţia a doua este ocupată de Aqua Carpatica, cel mai tânăr brand prezent în clasament, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010. Astfel, Aqua Carpatica ia locul Izvorului Alb, brand creat tot de Jean Valvis, dar care acum se află în proprietatea Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, cu afaceri de 2,2 miliarde de lei anul trecut. Aqua Carpatica era şi în primele luni din 2015 cel mai vândut brand în valoare de pe piaţa de apă îmbuteliată, conform informaţiilor furnizate anterior de Vektor Marktforschung. Izvorul Alb este apa plată îmbuteliată de Coca-Cola HBC, în timp ce Dorna şi Poiana Negri sunt brandurile de apă carbonatată.
În clasament mai sunt prezente şi brandurile Izvorul Minunilor, deţinut de fraţii Ioan şi Viorel Micula care controlează grupul European Drinks & Food, brandul Perla Harghitei, îmbuteliat de compania cu acelaşi nume, Zizin din Braşov deţinut de familia Lazăr, dar şi mărcile private. Mărcile marilor magazine au muşcat însă o bucată mică din piaţă, dar preţul lor este de cele mai multe ori mai redus faţă de cel al brandurilor consacrate.
Apa minerală naturală este unul dintre puţinele segmente ale industriei alimentare unde multinaţionalele nu monopolizează piaţa cu brandurile lor cu nume de rezonanţă internaţională.
Zizin este una dintre cele mai mari mărci de apă minerală de pe plan local, într-o piaţă dominată de branduri „made in Romania”. Laura şi Laurenţiu Lazăr au preluat pachetul majoritar al Apemin Zizin în 1997, la şase ani după ce societatea a fost înfiinţată. Cei doi au intrat în afaceri în 1992, activând iniţial în comerţ. În 2013, compania a început un proces de reorganizare internă şi rebranding, care a avut ca scop optimizarea vânzărilor, a distribuţiei, dezvoltare departamentului logistică şi de suplimentare a capacităţilor de producţie.
Compania antreprenorială a sesizat potenţialul PET-ului pe piaţa apelor minerale, care a crescut de la zero (în 1992) până la 31% în 1997. În timp, PET-ul a ajuns să cucerească piaţa apelor minerale, astfel încât în 2012 acesta ajunsese deja la peste 90% din vânzările de apă minerală.
În 1998, Apemin Zizin a fost compania care a introdus pentru prima dată pe piaţa locală varianta de sticlă de plastic (PET) la cinci litri pentru apa minerală, în prezent comercializând produsele în mai multe variante de ambalaj, de la 0,5 litri la 19 litri.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional