leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6599 RON

1 USD = 4.1469 RON

1 GBP = 5.3479 RON

1 XAU = 159.6578 RON

1 AED = 1.1291 RON

1 AUD = 2.9851 RON

1 BGN = 2.3826 RON

1 BRL = 1.1008 RON

1 CAD = 3.1326 RON

1 CHF = 4.1011 RON

1 CNY = 0.5960 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6246 RON

1 EGP = 0.2310 RON

1 HUF = 1.4438 RON

1 INR = 0.0571 RON

1 JPY = 3.6343 RON

1 KRW = 0.3655 RON

1 MDL = 0.2434 RON

1 MXN = 0.2030 RON

1 NOK = 0.4873 RON

1 NZD = 2.7968 RON

1 PLN = 1.0833 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0612 RON

1 SEK = 0.4554 RON

1 TRY = 0.7525 RON

1 UAH = 0.1487 RON

1 XDR = 5.7162 RON

1 ZAR = 0.2864 RON

Editia 6846 - 13 noi 16:35

Brandul românesc Pegas a renăscut şi este asamblat acum în Taiwan

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 08 august 2017

Cei care au relansat brandul vor să deschidă o fabrică la Zărneşti, unde s-a născut, de fapt, Pegas

Brandul românesc Pegas a renăscut şi este asamblat acum în Taiwan

Bicicletele Pegas au fost relansate în urmă cu cinci ani, iar în 2016, s-au vândut peste 10.000 de biciclete Pegas. Anul acesta, fondatorii şi-au propus să dubleze numărul de biciclete vândute, iar primul mare magazin Pegas a fost deschis la Timişoara. Urmează ca Pegasurile să se fabrice din nou în România.
În urmă cu cinci ani, Andrei Botescu (foto), un absolvent al Facultăţii de Sociologie din Bucureşti (cu un master în Suedia), care a lucrat opt ani în domeniu, a avut o idee de afaceri nemaipomenită. Ca foarte mulţi copii din România comunistă, şi Andrei Botescu a avut o bicicletă Pegas, care era la acea vreme unul dintre marile branduri ale ţării.

Pegas a renăscut din 2012
Primul model de Pegas pentru adulţi a ieşit de pe poarta Uzinei Mecanice 6 Martie din Zărneşti (judeţul Braşov), în 1972. Era o fabrică de armament, care realiza şi rachete, care însă era „îmbrăcată” în haine civile, fabricând biciclete şi motoclete (Mobra, Hoinar). Producea şi 17.000 de biciclete pe lună!
Fabrica a funcţionat până la începutul anilor 2000. Apoi s-a închis. În 2012, Andrei Botescu avea să cumpere marca Pegas şi înfiinţează la Bucureşti Atelierele Pegas.
Pegas Strada a fost primul model scos de Atelierele Pegas din Bucureşti. Este istoricul model Pegas cu şa lungă. Procesul de producţie al noului Pegas este complex. Designul şi prototiparea se face în România, butucii sunt din Anglia, cadrul este făcut în Taiwan, jantele în Italia, spiţele în Germania, şi aşa mai departe. Asamblarea se face tot în Taiwan. Andrei Botescu vrea însă ca anul acesta să deschidă o fabrică în România, şi ţinând cont că pe vremuri modelul se fabrica la Zărneşti, vrea să continue tradiţia şi să deschidă fabrica în oraşul braşovean. „E ca în industria auto, o maşină are diverse componente dintr-o mulţime de ţări. Asamblarea se face în Taiwan, dar curând vom face fabrica noastră. Avem mai multe variante. Una ar fi chiar în fostele hale de la Zărneşti. Sunt nişte spaţii goale acolo. Ar fi frumos să putem face tot acolo. Mai găsim personal cu calificare. Ne-am gândim şi în zona Timişului – e o zonă interesantă, mai avem una şi pe la Găieşti. Dar prima opţiune este Zărneşti”, a precizat antreprenorul.

Timişorenii, în topul clienţilor Pegas
În medie, preţul unei biciclete este de 1.200- 1.800 de lei, iar o bicicletă pentru copii se vinde cu preţuri începând de la 720 de lei. Zilele următoare, va ajunge în magazinul din Timişoara şi recent lansata colecţie de vehicule electrice. Vârful de gamă este Pegasul electric, Dinamic Suprem, care costă 7.000 de lei. „Comunitatea Pegas din Timişoara este cea mai puternică din ţară, timişorenii fiind numărul unu în ceea ce priveşte comenzile online pentru biciclete de pe platforma magazinului nostru virtual. Era firesc să venim şi mai aproape de timişoreni cu un magazin special dedicat sportului pe roţi, noi fiind deja prezenţi în localitate prin partenerii noştri”, a punctat Botescu.

+1 -0

Comentarii

Rudolf Kruger

2017-08-09 09:04:45


E vorba in fapt de Uzinele 'Malaxa'de la Tohan - nationalizate si ele in 1948. Uzina nu a fabricat nicodata motociclete, ci doar asa numitele 'motorete'care erau de fapt niste scutere (cu capacitate cilindrica foarte mica si fara cutie de viteze ci doar cu ambreiaj centrifugat). Au mai fost fabricate si scutere hibrid, asa numitele 'Minimobre' care functionau 'combo' - daca nu mai aveai benzina 'functionau' ca o bicicleta. 'Hoinar' era chiar brandul de motoreta (Mobra e un acronim - de la motoreta + Brasov - ca sa nu ii spunem 'scuter')...asadar nu se fabricau motociclete Mobra si Hoinar ci motorete ('mobre') care se numeau 'Hoinar'. Oricum la Tohan se fabrica doar caroseria, deoarece motorul se fabrica la alta uzina brasoveana 'Métrom' (cum aminteam si mai sus).

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional