leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6559 RON

1 USD = 3.9517 RON

1 GBP = 5.2123 RON

1 XAU = 153.4508 RON

1 AED = 1.0759 RON

1 AUD = 2.8801 RON

1 BGN = 2.3806 RON

1 BRL = 0.9692 RON

1 CAD = 3.0614 RON

1 CHF = 4.1351 RON

1 CNY = 0.5774 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6242 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4386 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5050 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2364 RON

1 MXN = 0.2093 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.6455 RON

1 PLN = 1.0851 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0595 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6306 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5550 RON

1 ZAR = 0.2773 RON

Editia 6809 - 21 sep 08:48

Brandul românesc Pegas a renăscut şi este asamblat acum în Taiwan

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 08 august 2017

Cei care au relansat brandul vor să deschidă o fabrică la Zărneşti, unde s-a născut, de fapt, Pegas

Brandul românesc Pegas a renăscut şi este asamblat acum în Taiwan

Bicicletele Pegas au fost relansate în urmă cu cinci ani, iar în 2016, s-au vândut peste 10.000 de biciclete Pegas. Anul acesta, fondatorii şi-au propus să dubleze numărul de biciclete vândute, iar primul mare magazin Pegas a fost deschis la Timişoara. Urmează ca Pegasurile să se fabrice din nou în România.
În urmă cu cinci ani, Andrei Botescu (foto), un absolvent al Facultăţii de Sociologie din Bucureşti (cu un master în Suedia), care a lucrat opt ani în domeniu, a avut o idee de afaceri nemaipomenită. Ca foarte mulţi copii din România comunistă, şi Andrei Botescu a avut o bicicletă Pegas, care era la acea vreme unul dintre marile branduri ale ţării.

Pegas a renăscut din 2012
Primul model de Pegas pentru adulţi a ieşit de pe poarta Uzinei Mecanice 6 Martie din Zărneşti (judeţul Braşov), în 1972. Era o fabrică de armament, care realiza şi rachete, care însă era „îmbrăcată” în haine civile, fabricând biciclete şi motoclete (Mobra, Hoinar). Producea şi 17.000 de biciclete pe lună!
Fabrica a funcţionat până la începutul anilor 2000. Apoi s-a închis. În 2012, Andrei Botescu avea să cumpere marca Pegas şi înfiinţează la Bucureşti Atelierele Pegas.
Pegas Strada a fost primul model scos de Atelierele Pegas din Bucureşti. Este istoricul model Pegas cu şa lungă. Procesul de producţie al noului Pegas este complex. Designul şi prototiparea se face în România, butucii sunt din Anglia, cadrul este făcut în Taiwan, jantele în Italia, spiţele în Germania, şi aşa mai departe. Asamblarea se face tot în Taiwan. Andrei Botescu vrea însă ca anul acesta să deschidă o fabrică în România, şi ţinând cont că pe vremuri modelul se fabrica la Zărneşti, vrea să continue tradiţia şi să deschidă fabrica în oraşul braşovean. „E ca în industria auto, o maşină are diverse componente dintr-o mulţime de ţări. Asamblarea se face în Taiwan, dar curând vom face fabrica noastră. Avem mai multe variante. Una ar fi chiar în fostele hale de la Zărneşti. Sunt nişte spaţii goale acolo. Ar fi frumos să putem face tot acolo. Mai găsim personal cu calificare. Ne-am gândim şi în zona Timişului – e o zonă interesantă, mai avem una şi pe la Găieşti. Dar prima opţiune este Zărneşti”, a precizat antreprenorul.

Timişorenii, în topul clienţilor Pegas
În medie, preţul unei biciclete este de 1.200- 1.800 de lei, iar o bicicletă pentru copii se vinde cu preţuri începând de la 720 de lei. Zilele următoare, va ajunge în magazinul din Timişoara şi recent lansata colecţie de vehicule electrice. Vârful de gamă este Pegasul electric, Dinamic Suprem, care costă 7.000 de lei. „Comunitatea Pegas din Timişoara este cea mai puternică din ţară, timişorenii fiind numărul unu în ceea ce priveşte comenzile online pentru biciclete de pe platforma magazinului nostru virtual. Era firesc să venim şi mai aproape de timişoreni cu un magazin special dedicat sportului pe roţi, noi fiind deja prezenţi în localitate prin partenerii noştri”, a punctat Botescu.

+1 -0

Comentarii

Rudolf Kruger

2017-08-09 09:04:45


E vorba in fapt de Uzinele 'Malaxa'de la Tohan - nationalizate si ele in 1948. Uzina nu a fabricat nicodata motociclete, ci doar asa numitele 'motorete'care erau de fapt niste scutere (cu capacitate cilindrica foarte mica si fara cutie de viteze ci doar cu ambreiaj centrifugat). Au mai fost fabricate si scutere hibrid, asa numitele 'Minimobre' care functionau 'combo' - daca nu mai aveai benzina 'functionau' ca o bicicleta. 'Hoinar' era chiar brandul de motoreta (Mobra e un acronim - de la motoreta + Brasov - ca sa nu ii spunem 'scuter')...asadar nu se fabricau motociclete Mobra si Hoinar ci motorete ('mobre') care se numeau 'Hoinar'. Oricum la Tohan se fabrica doar caroseria, deoarece motorul se fabrica la alta uzina brasoveana 'Métrom' (cum aminteam si mai sus).

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional