Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8172 - 29 apr 01:09

Braşovenii care au preluat angajaţii Kraft Food vor să lanseze propriile branduri de dulciuri

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 12 august 2015

În următorii doi ani, grupul de firme Rap ar urma să comercializeze ciocolată sub brandurile „Bucegi” şi „Kronbun”.

Braşovenii care au preluat angajaţii Kraft Food vor să lanseze propriile branduri de dulciuri
Compania RapConfectionery, care produce ciocolată şi dulciuri în oraşul Ghimbav, intenţionează ca după ce timp de ani de zile a produs batoane de ciocolată pentru Mondelez şi pentru lanşurile de hypermarketuri Auchan şi Carrefour, să îşi lanseze propriile branduri - „Bucegi” şi „Kronbun”. 
Compania, care face parte din grupul de firme Rap, controlat de omul de afaceri Radu Popeia, a început să producă în 2009, când a preluat o parte din angajaţii fostei fabrici de ciocolată Poiana Braşov, pentru a produce o serie de produse pentru compania Kraft Foods, care a devenit mai târziu Mondelez International. 
„Suntem în plin proces de remodelare a mărcilor noastre «Bucegi» şi «Kronbun». În plus, lucrăm la lansarea unei game de jeleuri, caramele şi batoane sub un nume nou. Avem aşteptări mari de la această lansare. Modelăm o gamă pe care o vedem câştigând o cotă serioasă în piaţa specifică”, spune Cristian Rey, consultant extern pentru RapConfectionery.
Rey, unul dintre cei mai longevivi manageri din industria bunurilor de larg consum, a plecat după 16 ani de la conducerea Intersnack România, iniţial el luând o pauză pentru ca apoi să se întoarcă în FMCG. Executivul a fost directorul general al Intersnack România din 1998, anul intrării germanilor direct pe piaţa locală, până la 1 iulie 2014.
„În momentul de faţă, brandurile noastre (ale RapConfectionery) reprezintă mai puţin de 5% din totalul cifrei de afaceri, situaţie pe care vrem să o schimbăm în următoarea perioadă de timp”, mai spune el. Compania RapConfectionery a terminat anul trecut cu afaceri de circa 16,5 milioane de lei, în scădere cu aproape 23% faţă de 2013. Producătorul din judeţul Braşov avea la finalul anului trecut 84 de salariaţi.
„Cifra noastră de afaceri depinde de performanţele clienţilor noştri şi de proiectele derulate împreună. În general, în ultimii ani (cifra de afaceri, n.red.) a fost afectată de criză, dar au existat şi creşteri spectaculoase - în 2013 - datorate unor proiecte noi, precum şi scăderi - în 2014”. Declinul din ultimul an se datorează opririi unor proiecte ale partenerilor RapConfectionery. „Anul acesta simţim o îmbunătăţire generală a cererii, inclusiv pe sortimentele «clasice», adică cele care sunt în producţie de mai mulţi ani”.
 
O istorie scurtă
Compania are pentru următorii doi ani trei direcţii strategice de dezvoltare: consolidarea relaţiei cu actualii parteneri de mărci private şi încheierea de noi relaţii comerciale;  relansarea portofoliului comercializat sub mărcile proprii investind în promovare şi mai ales în distribuţie şi continuarea relaţiei cu clienţii principali ai RapConfectionery - Mondelez şi Kandia.
„În momentul de faţă cea mai mare parte a producţiei merge către Mondelez, Kandia, Carrefour, Metro şi Auchan. Producem marcă privată pentru Metro, Auchan şi Carrefour. Marca proprie (brandurile proprii ale RapConfectionery, n.red.) nu a fost o prioritate pentru RapConfectionery, aşa că distribuţia este extrem de limitată. Acest lucru vrem să îl schimbăm radical în viitor”. Prin lansarea unor branduri proprii compania se pune astfel la adăpost de eventualele fluctuaţii în producţie, fluctuaţii care depind de partenerii externi.
RapConfectionery a preluat în 2009 o parte din liniile de producţie pe care le opera Kraft Foods (actualmente Mondelez, care are în portofoliu branduri precum Poiana sau Milka) în judeţul Braşov. Restul liniilor de producţie au fost transferate în fabrica americanilor din Bulgaria. La finalul lui 2008 americanii au anunţat că închid fabrica de la Braşov în care lucrau 440 de salariaţi. Grupul Rap a intrat atunci în producţia de dulciuri, anterior având activităţi de furnizare de echipamente industriale şi servicii de proiectare şi mentenanţă a unor linii de fabricaţie a alimentelor. Printre proiectele pe care grupul deţinut de Popeia le-a avut se numără construcţia unei unităţi de producţie pentru Intersnack, în oraşul Braşov. La momentul acela Intersnack era condusă de Rey.
Potrivit site-ului Rap, grupul cuprinde mai multe companii specializate în construcţii civile şi industriale, în realizarea de instalaţii, producţia de echipamente şi tehnologie de proces. Acestora li se adaugă RapConfectionery care produce „o gamă variată de jeleuri, batoane de ciocolată şi caramele glazurate”.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie