Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:19

Braşovenii de la Dacia Plant mizează anul acesta pe un business de 30 de milioane de lei

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 29 ianuarie 2018

Braşovenii de la Dacia Plant mizează anul acesta pe un business de 30 de milioane de lei

Dacia Plant, o companie braşoveană specializată în producţia de suplimente alimentare, ceaiuri şi tincturi, înfiinţată în urmă cu 16 ani, mizează anul acesta pe dezvoltarea portofoliului actual cu formule şi categorii noi de produse şi vrea să ajungă la afaceri de 30 de milioane de lei pe o piaţă din ce în ce mai fragmentată.
„Numărul de competitori a crescut foarte mult în ultimii doi-trei ani, piaţa este din ce în ce mai aglomerată de produse, iar bătălia la raft din ce în ce mai puternică. Au apărut competitori puternici din exterior, cu bugete de marketing care uneori se apropie de cifra noastră de afaceri şi trebuie să ne reinventăm mereu, să găsim soluţii adaptate la noile condiţii din piaţă”, a spus Liviu Ungureanu (foto), director general al Dacia Plant.
Dacia Plant are circa 170 de angajaţi şi produce comprimate, ceaiuri, tincturi, siropuri şi pulberi în fabrica situată în Bod, judeţul Braşov. Compania este deţinută de Călin Ianţa şi Radu Ionescu.
Cifra de afaceri a Dacia Plant în 2017 a fost de 27,5 milioane de lei, în uşoară scădere faţă de anul precedent, de aproximativ 5%. „Cifra de afaceri a fost influenţată de schimbări ale modului de operare al clienţilor internaţionali. A fost un an plin de provocări care au solicitat toate departamentele compa-niei, piaţa este foarte dinamică, iar con-cu-ren-ţa foarte puternică”, a spus Liviu Ungureanu.
Profitabilitatea companiei în 2017 a fost influenţată de investiţiile făcute în dezvoltarea businessului şi în partea de marketing. În 2016, Dacia Plant a avut 2,5 milioane de lei profit. „Performanţele noastre au fost influenţate de dinamica pieţei de suplimente alimentare şi de schimbarea ponderilor de vânzare pentru anumite categorii de produse. Sunt categorii de produse care au avut o scădere de vânzare, cum sunt cele de comprimate şi pulberi, şi categorii cu o creştere spectaculoasă, cum ar fi cele de tincturi fără alcool, siropuri şi ceaiuri”, a mai spus Ungureanu.
Pentru anul acesta, bugetul de investiţii este de circa 2,5 milioane de lei, însă, în funcţie de rezultatele din prima jumătate a anului, este posibil să crească. „Suntem foarte calculaţi deoarece costurile au crescut mult în ultimele luni, atât la materii prime, cât şi la utilităţi”, a mai spus Ungureanu.
Directorul general al Dacia Plant a mai adăugat că vânzările la export nu depăşesc 2% din cifra de afaceri, iar ţările în care merg produsele sunt Republica Moldova în cea mai mare pondere, dar şi Spania, Italia, acolo unde sunt comunităţi româneşti. „Până acum exportul nu a reprezentat o preocupare pentru noi, pentru că ne-am concentrat pe piaţa internă, şi având multe produse cu reţete tradiţionale româneşti, este mai greu să le impui pe o piaţă externă fără investiţii în promovarea lor. Anul trecut am încheiat un contract cu un distribuitor din Orientul Mijlociu, suntem în proces de notificare a produselor, cel mai probabil ar trebui să începem să livrăm din trimestrul al doilea din acest an”, a mai spus Ungureanu.
Printre principalele provocări din business pentru Dacia Plant sunt cadrul legislativ şi social, dar şi modificările din piaţa de suplimente alimentare.
„Creşterile salariale, creşterea preţurilor la materii prime, utilităţi, transport şi distribuţie sau servicii, creează o presiune pe costuri din ce în ce mai mare”, a menţionat directorul companiei.
Piaţa de suplimente alimentare a ajuns la 200 de milioane de euro şi este una dominată la vârf de jucătorii mari, companiile internaţionale care intră pe piaţa locală, dar şi de producători români de talie medie sau mică.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie