leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6662 RON

1 USD = 4.0794 RON

1 GBP = 5.2488 RON

1 XAU = 160.5225 RON

1 AED = 1.1106 RON

1 AUD = 2.9650 RON

1 BGN = 2.3858 RON

1 BRL = 1.0861 RON

1 CAD = 3.0960 RON

1 CHF = 4.1096 RON

1 CNY = 0.5875 RON

1 CZK = 0.1792 RON

1 DKK = 0.6253 RON

1 EGP = 0.2278 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0571 RON

1 JPY = 3.6268 RON

1 KRW = 0.3616 RON

1 MDL = 0.2385 RON

1 MXN = 0.2001 RON

1 NOK = 0.4807 RON

1 NZD = 2.7937 RON

1 PLN = 1.0782 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0621 RON

1 SEK = 0.4525 RON

1 TRY = 0.7611 RON

1 UAH = 0.1470 RON

1 XDR = 5.6614 RON

1 ZAR = 0.2901 RON

Editia 6852 - 21 noi 23:36

Braşovenii de la Libris au vândut cărţi de 3 milioane de euro în primele şase luni

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 17 august 2017

Braşovenii de la Libris au vândut cărţi de 3 milioane de euro în primele şase luni

Compania braşoveană Libris, spe-cia-lizată în comercializarea de cărţi, a înregistrat în prima ju-mătate a acestui an venituri de 13,6 milioane de lei (circa 3 milioane de euro), cu 15% mai mari comparativ cu aceeaşi pe-rioa-dă din 2016.
„Creşterea s-a bazat pe evoluţia ascendentă a domeniului online. Ponderea vânzărilor online din primul semestru al acestui an a fost de 92%, similară cu nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2016 - 91%“, a declarat Laura Ţeposu (foto), direc-tor dezvoltare în cadrul Libris SRL. Ea este totodată şi unul dintre acţionarii com-pa-niei, alături de Virgil Vasile Oniţă şi Ana Oniţă. Cei trei au înfiinţat compania în 1991 la Braşov unde au deschis o librărie tradi-ţională, iar în urmă cu opt ani, businessul Libris a fost extins şi în mediul online.
Pe platforma online – libris.ro – sunt comercializate atât cărţi, care generează majoritatea veniturilor, dar şi muzică, jocuri, filme şi o serie de accesorii şi produse complementare pentru pasionaţii de lectură, precum căni, ceaiuri şi cutii pentru ceaiuri. În general, cele mai vândute cărţi sunt cele din categoriile de beletristică şi dezvoltare personală, alături de cărţile pentru copii.
„Schimbări apar atunci când pe piaţă se lansează o carte foarte, foarte aşteptată de publicul larg, cum a fost, de pildă, «Fluturi 3», apărută în iunie 2016. O atfel de carte răstoarnă topurile şi are puterea de a urca în clasament categoria din care face parte. Cartea «Fluturi 3» s-a vândut în 10.000 de exemplare, în doar câteva ore, pe Libris.ro“, a explicat ea.
În primele şase luni ale acestui an, cele mai vândute 5 titluri pe libris.ro au fost „Insomnii“ (Irina Binder), „Iepuraşul care voia să adoarmă (Carl-Johan Forssen Ehrlin), „Antiparenting“ (Savatie Bastovoi), „De vorbă cu mine însumi“ (Prentice Mulford) şi „Mintea de dincolo“ (Dumitru Constantin Dulcan).
În total, pe libris.ro s-au plasat 200.000 de comenzi în prima jumătate a acestui an, similar cu aceeaşi perioadă din 2016, coşul de cumpărături având în medie circa 4 articole. Valoarea medie a unei comenzi s-a majorat însă în prima parte a anului cu 23%, ajungând astfel la 68 lei, de la 55 lei în semestrul întâi din 2016.
Un segment care a înregistrat o creştere semnificativă de vânzări în prima jumătate a acestui an este cel de jocuri pentru copii.
„Noua categorie de jocuri pentru copii a avut o pondere de 5,5% din total vânzări şi o creştere anuală de 160%“, a subliniat Laura Ţeposu.  Libris are în plan să extindă anul acesta segmentul de produse pentru copii, precum şi să  introducă noi categorii pe plat-for-ma online. Astfel, compania ţinteşte o creş-tere a afacerilor de 25% pentru anul în curs, acestea urmând să depăşească 34 mil. lei. „Pentru 2017 ne-am propus o creştere de 25% faţă de 2016. Creşterea va fi accelerată în al doilea semestru datorită introducerii unor noi categorii, dar şi extinderii categoriei «kids» şi a zonei de jucării“.
Pentru a susţine creşterea businessului, Libris investeşte de asemenea în dezvoltarea platformei online, precum şi în activităţi de marketing, pentru a-şi fideliza clienţii. „Dezvoltăm noi funcţionalităţi ale platformei online pentru a  face navigarea şi procesul de comandă şi mai accesibile. Avem inclusiv un motor de căutare nou care livrează rezultate mult mai relevante clienţilor. În paralel am dezvoltat şi un program de fidelizare pentru a creşte retenţia clienţilor. Şi mai avem multe în plan pe zona online. Deocamdată nu vizăm o extindere în zona offline“, a concluzionat Laura Ţeposu.
Anul trecut, compania a obţinut o cifră de afaceri de 27 milioane de lei, în creştere cu 20% faţă de 2015.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional