leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6635 RON

1 USD = 4.1283 RON

1 GBP = 5.2853 RON

1 XAU = 160.7168 RON

1 AED = 1.1239 RON

1 AUD = 2.9984 RON

1 BGN = 2.3844 RON

1 BRL = 1.0910 RON

1 CAD = 3.1201 RON

1 CHF = 4.1007 RON

1 CNY = 0.5947 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6250 RON

1 EGP = 0.2299 RON

1 HUF = 1.4462 RON

1 INR = 0.0573 RON

1 JPY = 3.6394 RON

1 KRW = 0.3649 RON

1 MDL = 0.2426 RON

1 MXN = 0.2029 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.8101 RON

1 PLN = 1.0856 RON

1 RSD = 0.0395 RON

1 RUB = 0.0619 RON

1 SEK = 0.4541 RON

1 TRY = 0.7598 RON

1 UAH = 0.1487 RON

1 XDR = 5.7006 RON

1 ZAR = 0.2889 RON

Editia 6848 - 15 noi 19:30

Braşovenii şi turiştii pot merge pe traseul morilor de altădată din Şchei

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 ianuarie 2017

Acesta face parte din planul de promovare turistică a cartierului, document elaborat împreună cu locuitorii din zonă

Braşovenii şi turiştii pot merge pe traseul morilor de altădată din Şchei

Începând cu luna decembrie 2016, locuitorii Braşovului şi turiştii pot admira peisajul natural şi descoperi istoria locurilor şi amintirile şcheienilor parcurgând traseul de drumeţie al morilor de altădată. Traseul porneşte de la intersecţia străzilor Pe Tocile şi Egalităţii (Biserica Sf. Treime), continuă pe străzile Pe Tocile, Învăţătorilor şi Podu Creţului până la Pietrele lui Solomon. De-a lungul acestei „rute turistice” au fost instalate opt stative de lemn cu vizor, pe faţa lor fiind prezentate fotografii ale morilor şi povestea lor, iar de spate este afişată harta cu cele trei trasee de vizitare a Troiţelor şi Crucilor din Schei. Informaţiile sunt prezentate în limbile română, engleză, germană şi maghiară. Prin vizorul decupat deasupra fotografiei, se poate vedea locul exact în care funcţiona odinioară moara descrisă pe stativ.
Amenajarea acestui traseu face parte din proiectul „Cartierul meu, casa mea – Identitatea Vecinătăţii”, implementat de Asociaţia Împreună pentru Dezvoltarea Comunităţii (AIDC) cu ajutorul unei finanţări nerambursabile prin Fondul pentru Inovare Civică 2016. Potrivit managerului de proiect, Kristina Creoşteanu, costurile de realizare şi instalare a stativelor pentru marcarea Traseului Morilor au fost de 3000 de euro.
Harta traseelor de vizitare a Şcheiului Braşovului poate fi consultată la Punctul de informare turistică a Primăriei Braşov, str. Prundului nr. 1.

Cum văd şcheienii dezvoltarea turismului din cartier
Traseele de vizitare ale Şcheiului Braşovului (3 trasee de vizitare a Troiţelor şi Crucilor şi un traseul al Morilor) fac parte din Planul de promovare Turistică a Şcheiului, care a fost elaborat cu implicarea locuitorilor din cartier, în colaborare cu agenţii economici locali, cu agenţiile de turism din Braşov, cu instituţii publice şi culturale, respectiv Direcţia de Cultură a Judeţului Braşov, Primăria Braşov,  Muzeul de Etnografie, Muzeul Prima Școală Românească, Asociaţia Şcheii Braşovului, Asociaţia Junilor Braşovului, Asociaţia Artessentia şi alte organizaţii civice şi culturale. Planul cuprinde acţiuni pentru transformarea Şcheiului în destinaţie turistică şi a fost supus spre aprobare Consiliului Local Braşov.
Potrivit documentului amintit, locuitorii din vechiul cartier românesc consideră că, în primul rând, ar fi necesară realizarea unei reţele de comunicare între agenţii economici şi organizaţiile care funcţionează în Şchei, astfel încât turiştilor să le fie prezentate în mod eficient serviciile turistice. Un alt punct al planului amintit este realizarea unui calendar al evenimentelor din Şchei, prin colaborarea organizaţiilor locale (inclusiv a celor din domeniul cultural şi sportiv) cu agenţii economici. Totodată, prin acest document se recomandă imprimarea pe microbuzele care circulă pe linia 51 (Gară - Şchei) a unui afiş cu textul „Descoperiţi Şcheiul Braşovului”, dar şi lipirea unor materiale de promovare la punctele de informare turistică, la agenţiile de turism şi în refugiile RAT. O altă modalitate de promovare identificată împreună cu locuitorii acestui cartier este realizarea unui site despre Şchei, cu link la pagina de internet a Primăriei Braşov şi la cele ale  agenţilor economici şi prestatorilor de servicii turistice din această zonă a Braşovului. Tot prin acest plan se propune organizarea unei reţele de ghizi locali, aceştia urmând să ducă turiştii inclusiv în „casele deschise” din Şchei, dar şi în cafenele, restaurante sau pub-uri. Totodată, având în vedere că numele multor străzi din cartier poartă numele unor personalităţi importante pentru Şchei, în plan se propune ca plăcuţele cu denumirile străzilor să ofere informaţii suplimentare. 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional