Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 09:07

Braşovul descoperă asfaltul antiderapant

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 13 aprilie 2016

De abia montate, limitatoarele de viteză de la 13 treceri de pietoni vor fi scoase. Pe strada Lungă se va face un nou experiment, cu covorul roşu, antiderapant

Braşovul descoperă asfaltul antiderapant

Comisia de Circulaţie a Primăriei Braşov a revenit în şedinţa de ieri asupra unor măsuri stabilite în 9 martie, multe dintre ele deja implementate. Astfel, limitatoarele de viteză de la 10 treceri de pietoni vor fi demontate, iar în locul lor se vor instala semafoare cu buton sau temporizator.  La alte două treceri de pietoni cu limitatoare de pe strada Lungă (una la intersecţie cu str. Morii, iar cealaltă la intersecţie cu str. Şcolii), aceste dispozitive vor fi înlocuite cu un sistem antiderapant, testat pentru prima oară pe străzile din oraş. Astfel, cu aproape 40 de metri înainte de trecere, va exista un covor de presemnalizare, cu o lungime de patru metri, care va fi dintr-o vopsea specială, antiderapantă, de culoare roşie.  După ce şoferul va trece de primul covor, va intra pe o porţiune de 16 metri de suprafaţă carosabilă normală, apoi va merge pe covorul de frânare de 17 metri, realizat tot dintr-un material roşu, antiderapant. Trecerea de pietoni va fi realizată dintr-un material termoplast. Practic, în cei 40 de metri, conducătorul va avea timp să reducă viteza, iar pe ultima porţiune de 17 metri, dacă situaţia o impune, va putea frâna brusc. „Este vorba despre un proiect pilot, care, dacă se va dovedi eficient ar putea fi extins”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.
Tot în comisia de Circulaţie de ieri, s-a decis demontarea limitatoarelor de viteză de pe Calea Bucureşti (la giratoriul de la Carrefour – Praktiker).

Trecerea de pietoni de pe Calea Bucureşti nu se mai desfiinţează
Una dintre cele mai controversate decizii luate în timpul şedinţei comisiei de circulaţie din luna martie a fost desfiinţarea trecerii de pietoni de la intersecţia Străzii Soarelui cu Calea Bucureşti, unde anul acesta s-au produs două accidente mortale. Într-un final, după ce pe site-urile de socializare au fost postate numeroase comentarii împotriva acestei decizii, iar doi consilieri locali au strâns şi semnături, ieri, în comisia de Circulaţie s-a decis menţinerea acestei treceri.

Ce măsuri s-au mai decis ieri
Tot ieri, în Comisia de Circulaţie s-a decis înfiinţarea unei treceri de pietoni  cu semafor pe strada Iuliu Maniu, în dreptul spitalului Sf. Constantin, cu semafor. De asemenea, trecerea de pietoni de pe Calea Feldioarei, din dreptul unităţii militare, va fi mutată în dreptul căminului de familişti (trecerea de pietoni este situată acum înainte de intersecţia cu str. Cascadei, în direcţia de mers spre Stupini şi va fi translatată după intersecţia cu această stradă, înainte de staţia de autobuz, direcţia de mers spre Stupini).
„În următoarele zile se va face o analiză şi a altor treceri de pietoni pentru a se identifica dacă există alte soluţii decât limitatoarele de viteză sau dacă este necesară desfiinţarea, înfiinţarea sau translatarea anumitor treceri, analiză care va fi prezentată în următoare şedinţă a Comisiei de Circulaţie”, au comunicat reprezentanţii Primăriei Braşov.

Experimente costisitoare
Implementarea măsurilor stabilite în şedinţa din 9 martie nu a fost tocmai ieftină. În total, numărul trecerilor de pietoni prevăzute cu limitatoare de viteză a ajuns la 63, de la 32 în anul trecut. Costul unui limitator de viteză care să acopere două benzi de circulaţie este de 4.628 de lei cu tot cu montaj, iar montarea unui sistem de semaforizare este estimată la 50.000 de lei. La acestea se mai adaugă însă şi indicatoarele rutiere de semnalizare şi presemnalizare al căror preţ variază în funcţie de dimensiune între 100 şi 300 de lei. De asemenea, instalarea suplimentară a unor lumini intermitente în zona trecerilor este de 1.000 de lei pentru fiecare corp instalat.
„Limitatoarele de viteză care vor fi demontate acum vor fi instalate în zonele unităţilor de învăţământ sau acolo unde există cerere”, a declarat Sorin Toarcea.

Unde se vor înlocui limitatoarele cu semafoare:
1. Calea Bucureşti, la Metro II
2. Calea Bucureşti, intersecţie cu Berzei
3. Saturn, intersecţie cu Cometei
4. 13 Decembrie, intersecţie cu Turnului
5. 13 Decembrie, în dreptul complexului Isaran
6. Griviţei, intersecţie cu Codrul Cosminului;
7. Hărmanului, în dreptul fostului IUS;
8. Hărmanului, în zona Lukoil
9. B-dul Victoriei, la Piaţa Dacia
10. Independenţei, intersecţie cu Valea Jiului

+1 -0

Comentarii

Dan

2016-04-13 21:37:03


Mircea, ai dreptate. La ce se asteptau autoritatile cand au largit Calea Bucuresti cu o banda pe fiecare sens? Alt exemplu ar fi Muresenilor. In alte tari se interzice traficul auto in centru si la Brasov se ingusteaza trotuare pentru a se crea benzi noi pentru masini. Ca pieton, in centru trebuie sa iti configurezi cu atentie traseul pentru ca trecerile de pieton sunt putine. O alta gaselnita sunt stalpii de pe trotuare care s-au inmultit in tot orasul. Trotuarele din cartiere sunt impracticabile, nu pot merge doua persoane una pe langa alta. Sunt zone in Brasov unde trotuarele sunt inexistente, de pilda pe Calea Bucuresti in zona Decathlon sau de la Praktiker spre Kaufland. Si, nu in ultimul rand, nu se respecta noul regim de viteza dar nimeni nu pare sa bage de seama. Masinile sunt parcate in continuare in locuri unde stationarea este interzisa, in apropierea intersectiilor, a trecerilor de pietoni. Sunt lucruri evidente care pot fi rezolvate dar ar mai trebui date si niste amenzi daca altfel nu se poate.

CityZen

2016-04-13 12:57:25


Pe Grivitei de la Onix si pana la intesectia cu Vlaicu de 4 ori am pus frana ca sa trec peste limitatoare in conditiile in care nu erau deloc pietoni: doar pentru ca asa vrea muschiul atrofiat al politiei. Ce a rezultat din asta: 4 frane cu tocirea placutelor si degajarea mizeriei de la placute in oras, 4 demarari cu cresterea de carburant aferenta si degajarea in atmosfera orasului a unei cantitati mai mari de CO2. Intrebati soferii de TIR sau de autobuze ce consum au cand merg cat de cat lin si ce consumuri au cand merg tot in frane. Ar trebui sa se recupereze banii de pe limitatoare din buzunarul alora care din comoditate au decis sa se monteze limitatoarele alea. Adica din buzunarul politailor care pentru cine nu stie (repet) cand ajungi la ei cu accident le-ai stricat ziua. Pentru ca atunci cand ajungi la politie investigarea si declaratiile dureaza ore intregi iar decalratiile sunt scrise de politai care stau si scriu foi intregi in functie de ce dictezi tu ca sofer, martor sau etc.

Mircescu

2016-04-13 07:38:44


Ce-ar fi sa terminam cu experimentele (asfalt antiderapant, trecerea de pietoni "inteligenta" care se aprinde la apropierea pietonilor, giratorii cu semafoare etc.) si sa luam un mod functional, testat de zeci de ani in Europa de vest ? Un model in care pietonul nu mai este bataia de joc a administratiei locale, in care sa avem intersectii semaforizate (sincronizate !), trotuare largi si piste de biciclete ? Pana nu se va intelege ca sosele cu 6 benzi pe sens nu au ce cauta in centrul unui oras ca Brasovul, ca giratoriile sunt foarte bune doar la periferia oraselor, la intersectiile cu ocolitoarea, la iesirile la hipermarketuri, dar NU in centrul orasului, vom continua sa numaram accidente grave cu pietoni calcati de masini.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie