Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 15:41

Braşovul este cel mai important oraş din provincie pentru comerţul modern

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 30 octombrie 2014

Avem 14 magazine Carrefour, 10 Mega Image, 7 Profi, 4 Lidl, 4 Billa, plus două magazine Metro şi câte un Penny Market, XXL Mega Discount, Selgros, Kaufland şi Auchan

Braşovul este cel mai important oraş din provincie pentru comerţul modern

Braşovul este primul oraş din provincie „sedus” de retailul modern, cu 46 de magazine ale reţelelor de comerţ. Cel mai bine reprezentaţi sunt francezii de la Carrefour, care au 14 magazine, de la hypermarket până la magazine de proximitate, urmaţi de cei de la Mega Image, cu zece magazine. Reţeaua Profi este prezentă în Braşov cu şapte magazine, în timp ce Lidl şi Billa au fiecare câte patru magazine. Braşovul mai are două magazine Metro Cash&Carry şi câte o prezenţă a lanţurilor Penny Market, XXL Mega Discount, Selgros, Kaufland şi Auchan.
Bucureştiul este de departe lider în ceea ce priveşte prezenţa retailerilor moderni, cu 408 magazine, din care 275 sunt ale reţelei Mega Image, în timp ce pe locul trei în acest top este Constanţa, cu 43 de magazine, aici Mega Image şi Profi fiind lideri cu câte nouă magazine. Clujul şi Timişoara, completează un Top 5 al retailului modern cu 36 şi, respectiv, 32 de magazine ale lanţurilor modele de retail.
După Bucureşti, Braşov şi Constanţa sunt oraşele care au atras cele mai multe investiţii ale retailerilor străini. Cele două centre urbane nu sunt în top 3 ca populaţie, însă sunt cele mai importante poluri turistice după Capitală. Fiecare dintre cele două are peste 40 de magazine, însă acest lucru reprezintă doar 10% din totalul unităţilor din Bucureşti.
„Puterea de cumpărare peste media naţională şi apetitul crescut pentru cumpărături sunt cele care îi îndreaptă pe retaileri către aceste oraşe. Mai mult, în centrele urbane consumatorii au venituri peste medie şi educaţie peste medie astfel că preferă să meargă la cumpărături în magazinele din comerţul modern. În zona rurală consumatorii încă aleg magazinul universal”, explică Daniel Mocanu, directorul general şi acţionarul majoritar al DAAS, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru hoteluri, restaurante şi magazine alimentare. DAAS va termina anul 2014 cu peste 100 de magazine utilate, dintre care zece sunt hipermarketuri. Cele mai multe unităţi rămân însă cele pe format mic, respectiv supermarketuri. „Mai mult, recuperarea investiţiei este mai rapidă în oraşele mari”.

La sate, rămâne problema cu „caietul”
Încă de la intrarea pe piaţă jucătorii din comerţul modern s-au orientat către zona urbană, însă în ultimii ani au atacat timid şi zona rurală. Comerţul tradiţional din localităţile din mediul rural este reprezentat în general de afaceri de familie şi proprietarii respectivi şi-au format deja o clientelă loială prin serviciile oferite, astfel că intrarea reţelelor internaţionale este mai dificilă. Mai mult, în multe cazuri vânzarea se realizează pe datorie, balanţa creditului urmărindu-se pe celebrul „caiet dictando“ şi stingându-se la finalul lunii, odată cu încasarea pensiilor şi a salariilor.
Jucătorii din comerţul modern au intrat pe piaţa locală în 1996 şi au schimbat faţa comerţului în zona urbană, transformând vânzarea „pe caiet” într-o amintire.

În cinci ani harta comerţului va arăta diferit
„Primele lanţuri internaţionale care au intrat pe piaţa din România au fost cele pe format mare – cash&carry şi hipermarketuri, iar acestea au acoperit oraşele mari pentru că au nevoie de o masă critică de clienţi pentru a-şi justifica investiţiile şi costurile şi pentru a deveni rentabile”, explică Alexandru Vlad orientarea unor jucători către oraşele mari. El precizează însă că în prezent suprafeţele mici şi medii sunt în plină expansiunea, astfel că în cinci ani harta comerţului modern va arăta diferit, reţelele urmând să se orienteze către zona urbană mică şi medie şi chiar către zona rurală. „Într-adevăr, multe dintre oraşele mari sunt mai bogate decât media, însă în timp vor fi acoperite şi celelalte localităţi”.
 

+2 -0

Comentarii

ioan ion

2014-10-30 13:59:00


Mai usor cu mitul "Transilvania". Brasovul a ajuns orasul numarul unu din tara de cand este condus de un primar moldovean, acum 8-10 ani pana sa vina Scripcaru, nu era mai presus de Craiova. Atmosfera mai civilizata de pe strada e pentru ca populatia 80% e formata din moldoveni din Bucovina. De acord, Bucurestiul e decazut total si se va afunda tot mai tare. Daca un primar ardelean get beget ca Boc de ex, transforma in bine orasul, mai ziceam sa ne mandrim cu transilvanisme. Cine vrea sa vada oras "ardelenesc", sa se duca in Cluj...care e sub Brasov din toate punctele de vedere.

rammstein

2014-10-30 08:04:37


Dle vranceanu ,cred ca ar trebui scos din uz sintagma de "provincie"...suna foarte urat ,mai ales ca bucurestiul este un oras de rahat...macar cei din Transilvania sa nu mai foloseasca acesta sintagma !!!..uite d-aia nu -l inteleg cretinii aia din moldova si regat pe Iohannis ...am locuit ceva timp in Bavaria..acolo nu exista asa cea!!! ..este o jignire foarte mare in Munchen sa cataloghezi locuitorii landului "provinciali", e cum i-ai considera de o speta mai joasa jignitoare ..asa ca pe viitor toti ziaristii din brasov sa nu mai foloseasca acesata mizerie de cuvant...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie