Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 08:15

Braşovul se întoarce la troleibuze

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 octombrie 2018

De pe liniile 1, 2, 6 şi 31 vor dispărea autobuzele

Braşovul se întoarce la troleibuze

În caietul de sarcini pentru achiziţia de către Ministerul Dezvoltării Regionale a 26 de troleibuze noi pentru Braşov au fost precizate şi liniile pe care acestea vor circula, rutele fiind propuse de municipalitatea braşoveană. Mai exact, cele 26 de vehicule articulate (cu o lungime de 18 m) vor înlocui autobuzele diesel de pe liniile 1 (Triaj - Livada Poştei), 2 (Rulmentul - Livada Poştei), 6 (Saturn - Livada Poştei) şi 31 (Valea Cetăţii - Livada Poştei), revenindu-se astfel la situaţia din urmă cu mulţi ani.
Conform aceluiaşi document, dintre cele 26 de troleibuze, 6 vor fi alocate pentru linia 1,  3 pentru linia 2, 10 pentru linia 6 şi 7 pentru linia 31.

Cum au fost stabilite cele patru rute
Primarul Braşovului, George Scripcaru a precizat că principalul motiv pentru care au fost alese cele patru linii  este că, în mare, pe străzile pe care vor circula noile troleibuze există fire electrice.  De asemenea, edilul a precizat că „cele patru linii au fost stabilite şi în urma analizelor de trafic. Prin introducerea noilor troleibuze se va îmbunătăţi confortul şi siguranţa călătorilor dar şi frecvenţa de succedare şi capacitatea de transport oferită călătorilor. De asemenea, odată cu scoaterea autobuzelor diesel de pe cele 4 linii, vom reduce şi poluarea în zona centrală a oraşului”, a explicat primarul Braşovului, George Scripcaru.  

Pe baterii, pe tronsonul Ceasul Rău - Livada Poştei - Patria
Pe porţiunile unde nu există fire de contact (tronsonul Ceasul Rău - Livada Poştei şi retur până la Patria), troleibuzele vor merge „pe baterii”, având în vedere că vor fi dotate cu acumulatori ce permit o autonomie de la reţeaua de alimentare de minim 5 kilometri, iar distanţa ce o au de parcurs cu captatoarele lăsate este de aproximativ 3 km.
În prezent, în Braşov sunt 5 trasee pe care circulă troleibuze, respectiv liniile 3 (Stadionul Tineretului - Valea Cetăţii), 7 (Rulmentul - Patria - Spitalul Judeţean - Vulturului - Roman), 8 (Rulmentul - Saturn), 10 (Valea Cetăţii - Triaj) şi 33 (Valea Cetăţii - Roman). Totuşi, cel puţin pe liniile 7 şi 8, în weekend-uri, locul troleibuzelor este luat de autobuze.

Încă nu se pune problema extinderii reţelelor de alimentare pentru troleibuze
În viitor, pe măsură ce vor mai fi achiziţionate alte troleibuze, primarul a precizat că acestea vor circula pe străzile pe care sunt deja reţele electrice, pentru că, deocamdată, nu se ia în calcul extinderea acesteia. „Pe alte rute vom folosi autobuze electrice sau hibrid, pe care avem în plan să le cumpărăm cu fonduri europene sau guvernamentale”, a mai spus edilul.
 

Comentarii

Brașov

2019-01-06 17:55:28


Nu o sa fie bune troleibuzele pe linia 6 pentru că nu o sa va circula in fiecare 5 minute

Giuc

2018-10-19 17:18:38


In judet avem o persoana care a inventat un motor cu magneti.Avem hale la AUTOCAMIOANE.De ce nu incercam sa schimbam radical transportul in orase ? (mai avem unul care are o masina cu motor cu apa ,ce mai asteptam ?)

si

2018-10-19 06:23:38


Se va pierde f. mult timp si nervi pt schimbarea captatorilor

barbescu

2018-10-18 17:59:24


dece nu autobuze alectrice? astept raspuns si de unde se achizitioneaza

AUREL AMALINEI

2018-10-18 16:45:05


In zilele de astazi se fabrica trolebuze moderne la care captatorii de pot cobor si ridica din buton,din cabina sofierului dar partea proasta este ca nu pot circule spre bartolomeu pe lunga,Aurel Vlaicu,si spre noua,iar 26 de trolebuze sunt putine pentru Brasov.domnul Scripcaru trebuia sa se gandesca atunci cand a vandut cupru de la linile de tranvai si trolebuz.tot asa a distrus si CET iar nu peste mult timp vom fi obligati sa construim din nou CET,in Belgia si Germania se construiesc CET exact dupa modelu CET brasov care folosesc deseuri (gunoae) si carbune

Adrian

2018-10-18 15:23:46


Salut , am stat in Milano 10 ani iar acolo aveau tot troleibuze , erau noi si aveau si ei problema cu curentul ca nu era peste tot, dar cand era vorba de lasat captatori jos se facea automat , nu se dadea jos conducatorul, el se dadea jos numai xand le punea la loc iar asta o facea in urmatoarea statie , un lucru de 1 minut sa puna captatori , iar de viteza sa numai zic , se miscau foarte rapid ca si viteza , erau Si cu aer conditionat pe timpul veri, sper ca sa se faca si la noi in Brasov investiti de troleibuze noi nu la mana a doua deja forjate , incet incet speram ca se va mai ridica si orasul nostru in bine , bafta la comentari !!!!

M..L

2018-10-18 14:34:22


Vorba multa...saracia omului ..sa vedem fapte

Laurent

2018-10-18 09:55:13


Chiar nu va mai amintiti de troleibuzele de altadata ? La fiecare intersectie sareau captatorii, soferul se dadea jos ca sa-i repuna pe linie si se bloca toata circulatia.

Costea Ion

2018-10-18 09:25:37


La Patria/Ceasul Rău șoferii se vor da jos din troleibuz și vor da jos, respectiv vor repune pe liniile de tensiune captatorii? Nu se va pierde mult timp? Nu vor îngreuna circulația pentru ceilalți participanți la trafic?

Lucian

2018-10-18 07:48:11


Felicitari pentru decizia de a reintroduce troleibuzele pe trasee! Pana la urma, solutia pentru reducerea poluarii si imbunatatirii calitatii aerului este una la indemana, simpla si deja inventata. In plus, pe langa reducerea poluarii, introducerea troleibuzelor duce si la o reducere a zgomotului (poluarea fonica fiind si ea un factor important). Personal, sustin si extinderea retelei pentru troleibuze. Nu este o lucrare de infrastructura complicata (necesita doar stalpi si fir de contact), care se poate face fara afectarea carosabilului si fara a crea un disconfort major cetatenilor (in comparatie, de exemplu, cu o infrastructura pentru tramvai).

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie