leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6586 RON

1 USD = 4.1342 RON

1 GBP = 5.3120 RON

1 XAU = 160.4438 RON

1 AED = 1.1255 RON

1 AUD = 2.9787 RON

1 BGN = 2.3819 RON

1 BRL = 1.1073 RON

1 CAD = 3.1313 RON

1 CHF = 4.0964 RON

1 CNY = 0.5935 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6246 RON

1 EGP = 0.2307 RON

1 HUF = 1.4475 RON

1 INR = 0.0567 RON

1 JPY = 3.6283 RON

1 KRW = 0.3640 RON

1 MDL = 0.2411 RON

1 MXN = 0.2041 RON

1 NOK = 0.4886 RON

1 NZD = 2.7818 RON

1 PLN = 1.0845 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0611 RON

1 SEK = 0.4534 RON

1 TRY = 0.7564 RON

1 UAH = 0.1483 RON

1 XDR = 5.7019 RON

1 ZAR = 0.2877 RON

Editia 6846 - 13 noi 06:11

Braşovul se întoarce la troleibuze

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 octombrie 2018

De pe liniile 1, 2, 6 şi 31 vor dispărea autobuzele

Braşovul se întoarce la troleibuze

În caietul de sarcini pentru achiziţia de către Ministerul Dezvoltării Regionale a 26 de troleibuze noi pentru Braşov au fost precizate şi liniile pe care acestea vor circula, rutele fiind propuse de municipalitatea braşoveană. Mai exact, cele 26 de vehicule articulate (cu o lungime de 18 m) vor înlocui autobuzele diesel de pe liniile 1 (Triaj - Livada Poştei), 2 (Rulmentul - Livada Poştei), 6 (Saturn - Livada Poştei) şi 31 (Valea Cetăţii - Livada Poştei), revenindu-se astfel la situaţia din urmă cu mulţi ani.
Conform aceluiaşi document, dintre cele 26 de troleibuze, 6 vor fi alocate pentru linia 1,  3 pentru linia 2, 10 pentru linia 6 şi 7 pentru linia 31.

Cum au fost stabilite cele patru rute
Primarul Braşovului, George Scripcaru a precizat că principalul motiv pentru care au fost alese cele patru linii  este că, în mare, pe străzile pe care vor circula noile troleibuze există fire electrice.  De asemenea, edilul a precizat că „cele patru linii au fost stabilite şi în urma analizelor de trafic. Prin introducerea noilor troleibuze se va îmbunătăţi confortul şi siguranţa călătorilor dar şi frecvenţa de succedare şi capacitatea de transport oferită călătorilor. De asemenea, odată cu scoaterea autobuzelor diesel de pe cele 4 linii, vom reduce şi poluarea în zona centrală a oraşului”, a explicat primarul Braşovului, George Scripcaru.  

Pe baterii, pe tronsonul Ceasul Rău - Livada Poştei - Patria
Pe porţiunile unde nu există fire de contact (tronsonul Ceasul Rău - Livada Poştei şi retur până la Patria), troleibuzele vor merge „pe baterii”, având în vedere că vor fi dotate cu acumulatori ce permit o autonomie de la reţeaua de alimentare de minim 5 kilometri, iar distanţa ce o au de parcurs cu captatoarele lăsate este de aproximativ 3 km.
În prezent, în Braşov sunt 5 trasee pe care circulă troleibuze, respectiv liniile 3 (Stadionul Tineretului - Valea Cetăţii), 7 (Rulmentul - Patria - Spitalul Judeţean - Vulturului - Roman), 8 (Rulmentul - Saturn), 10 (Valea Cetăţii - Triaj) şi 33 (Valea Cetăţii - Roman). Totuşi, cel puţin pe liniile 7 şi 8, în weekend-uri, locul troleibuzelor este luat de autobuze.

Încă nu se pune problema extinderii reţelelor de alimentare pentru troleibuze
În viitor, pe măsură ce vor mai fi achiziţionate alte troleibuze, primarul a precizat că acestea vor circula pe străzile pe care sunt deja reţele electrice, pentru că, deocamdată, nu se ia în calcul extinderea acesteia. „Pe alte rute vom folosi autobuze electrice sau hibrid, pe care avem în plan să le cumpărăm cu fonduri europene sau guvernamentale”, a mai spus edilul.
 

Comentarii

Giuc

2018-10-19 17:18:38


In judet avem o persoana care a inventat un motor cu magneti.Avem hale la AUTOCAMIOANE.De ce nu incercam sa schimbam radical transportul in orase ? (mai avem unul care are o masina cu motor cu apa ,ce mai asteptam ?)

si

2018-10-19 06:23:38


Se va pierde f. mult timp si nervi pt schimbarea captatorilor

barbescu

2018-10-18 17:59:24


dece nu autobuze alectrice? astept raspuns si de unde se achizitioneaza

AUREL AMALINEI

2018-10-18 16:45:05


In zilele de astazi se fabrica trolebuze moderne la care captatorii de pot cobor si ridica din buton,din cabina sofierului dar partea proasta este ca nu pot circule spre bartolomeu pe lunga,Aurel Vlaicu,si spre noua,iar 26 de trolebuze sunt putine pentru Brasov.domnul Scripcaru trebuia sa se gandesca atunci cand a vandut cupru de la linile de tranvai si trolebuz.tot asa a distrus si CET iar nu peste mult timp vom fi obligati sa construim din nou CET,in Belgia si Germania se construiesc CET exact dupa modelu CET brasov care folosesc deseuri (gunoae) si carbune

Adrian

2018-10-18 15:23:46


Salut , am stat in Milano 10 ani iar acolo aveau tot troleibuze , erau noi si aveau si ei problema cu curentul ca nu era peste tot, dar cand era vorba de lasat captatori jos se facea automat , nu se dadea jos conducatorul, el se dadea jos numai xand le punea la loc iar asta o facea in urmatoarea statie , un lucru de 1 minut sa puna captatori , iar de viteza sa numai zic , se miscau foarte rapid ca si viteza , erau Si cu aer conditionat pe timpul veri, sper ca sa se faca si la noi in Brasov investiti de troleibuze noi nu la mana a doua deja forjate , incet incet speram ca se va mai ridica si orasul nostru in bine , bafta la comentari !!!!

M..L

2018-10-18 14:34:22


Vorba multa...saracia omului ..sa vedem fapte

Laurent

2018-10-18 09:55:13


Chiar nu va mai amintiti de troleibuzele de altadata ? La fiecare intersectie sareau captatorii, soferul se dadea jos ca sa-i repuna pe linie si se bloca toata circulatia.

Costea Ion

2018-10-18 09:25:37


La Patria/Ceasul Rău șoferii se vor da jos din troleibuz și vor da jos, respectiv vor repune pe liniile de tensiune captatorii? Nu se va pierde mult timp? Nu vor îngreuna circulația pentru ceilalți participanți la trafic?

Lucian

2018-10-18 07:48:11


Felicitari pentru decizia de a reintroduce troleibuzele pe trasee! Pana la urma, solutia pentru reducerea poluarii si imbunatatirii calitatii aerului este una la indemana, simpla si deja inventata. In plus, pe langa reducerea poluarii, introducerea troleibuzelor duce si la o reducere a zgomotului (poluarea fonica fiind si ea un factor important). Personal, sustin si extinderea retelei pentru troleibuze. Nu este o lucrare de infrastructura complicata (necesita doar stalpi si fir de contact), care se poate face fara afectarea carosabilului si fara a crea un disconfort major cetatenilor (in comparatie, de exemplu, cu o infrastructura pentru tramvai).

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional