Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 17:47

„Capcana” de pe Vlahuţă

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 25 sepembrie 2018

Şapte maşini avariate duminică seară într-o groapă rămasă după o lucrare „nemţească”. Luni dimineaţă, groapa era astupată „ca la români”

„Capcana” de pe Vlahuţă

Un şofer care trecea duminică seara pe Bulevardul Vlahuţă, la lăsarea întunericului, a nimerit în groapă şi şi-a avariat serios maşina. „Mergeam dinspre Gară spre Gemenii şi, dintr-odată, am auzit nişte bubuituri şi maşina a început să tragă puternic în dreapta. Am coborât şi am văzut că aveam roţile distruse, iar când m-am uitat pe şosea să văd ce s-a întâmplat, am văzut o gură de canal în jurul căreia era o groapă, rămasă în urma unor lucrări”, ne povesteşte Iulian, şoferul care şi-a avariat autoturismul.
Acelaşi scenariu s-a repetat pentru alţi şase şoferi, care s-au trezit duminică seară cu maşinile avariate în groapa care a devenit o adevărată capcană şi a pus în pericol siguranţa rutieră. Practic, în jurul gurii de canal a fost făcută o groapă, astfel încât capacul să fie ridicat la acelaşi nivel cu stratul de asfalt. Lucrarea nu a fost dusă până la capăt şi, în conformitate cu declaraţiile şoferilor care s-au trezit cu roţile sparte, în zonă nu era instalată nici un fel de semnalizare. Fiind seară, pericolul era greu de observat, astfel că, şoferii au intrat din plin în cadrul de fontă şi anvelopele li s-au spart.
La faţa locului a fost chemată şi Poliţia Rutieră, care a făcut măsurători şi documente constatatoare, dar şi Poliţia Locală care l-a identificat pe proprietarul canalului.
„Am un apartament în zonă şi am dus maşina în parcarea de acolo. Imediat au început să sosească maşini. Prima venită a fost de la Compania Apa, motiv pentru care am crezut că ei au efectuat lucrarea”, ne-a povestit un martor.
S-a dovedit că lucrarea a fost efectuată pentru operatorul de telecomunicaţii Telekom, firmă nemţească, iar cei de la Compania Apa au fost chemaţi de poliţiştii locali doar ca să-i ajute la semnalizarea gropii.



Treabă „nemţească”
După primele constatări ale anchetei pornite luni dimineaţă, firma care a realizat lucrarea ar fi încheiat un contract cu Telekom pentru efectuarea unei lucrări pe Bulevardul Alexandru Vlahuţă. Constructorul nu şi-ar fi făcut însă datoria cum trebuie şi a lăsat o groapă adâncă în jurul unei guri de canal. Până la închiderea ediţiei, nici constructorul, nici Telekom nu au venit cu poziţii oficiale care să-şi asume răspunderea sau să se disculpe pentru cele întâmplate: cine şi ce anume trebuia să facă şi cine şi ce trebuia să verifice. Doar Compania Apa a trimis un comunicat de presă prin care a precizat că lucrarea de pe Alexandru Vlahuţă nu e a companiei şi că nu a făcut altceva duminică seara decât să intervină pentru semnalizare, la solicitarea Poliţiei.

Groapa veche şi ghinionul de duminică
Mai mulţi taximetrişti spun că, până vineri seara, groapa era semnalizată, dar când constructorul a plecat în weekend
şi-a luat cu el şi elementele care îi ajutau pe şoferi să evite obstacolul.


Şi executantul, şi beneficiarul - chemaţi la Poliţie
„Poliţia Locală i-a chemat la discuţii atât pe executantul lucrării, cât şi pe beneficiar. După aceste discuţii se vor lua măsurile legale care se impun vizavi de cel care se face vinovat de această situaţie”, a precizat purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale Braşov, Anca Lăutaru.

Amenda a primit-o executantul
În urma discuţiilor, poliţiştii locali au aplicat o amendă consistentă. „6.000 de lei – este cuantumul amenzii aplicate executantului lucrării de pe strada Alexandru Vlahuţă. Această măsura a fost luată de Poliţia Locală Braşov, în urma discuţiilor pe care le-a purtat cu cei implicaţi în această speţă. Astfel, societatea care a realizat lucrările a fost sancţionată conform O.G. 43/1997 privind regimul drumurilor, din cauză că, prin activitatea pe care a desfăşurat-o pe acea porţiune de drum, fără a semnaliza intervenţia asupra covorului asfaltic din jurul gurii de canalizare, s-a creat un obstacol ce a condus la avarierea mai multor autoturisme ce circulau pe acel sector de drum. Menţionăm că Poliţia Locală Braşov a cerut sprijin din partea celor de la Compania Apa, care au fost extrem de receptivi, pentru semnalizarea lucrărilor în vederea evitării producerii altor evenimente rutiere”, a mai spus purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale Braşov.

Pentru pagube, în instanţă
Reprezentanţii Inspectoratului Judeţean de Poliţie Braşov au precizat că s-au făcut documente constatatoare pentru avariile suferite de cele şapte maşini ca urmare a acestei lucrări care ar fi fost nesemnalizată pe partea carosabilă. „În cazul în care nu sunt despăgubiţi de către cei responsabili pentru lucrare, se pot adresa instanţei”, au adăugat poliţiştii.
Lucru pe care au confirmat deja şoferii păgubiţi, care spun că vor să se îndrepte împotriva celor vinovaţi pentru a-şi putea repara daunele provocate automobilului.

„Tehnologia” românească şi ştergerea urmelor
Luni dimineaţa, groapa era deja astupată şi zona semnalizată corespunzător pentru ca şoferii să nu mai cadă în aceeaşi capcană. Dacă „pozele-martor” făcute de presă arătau că problema a fost rezolvată, un braşovean care locuieşte în zonă şi care a filmat reparaţiile de la geam, printr-o filmare postată pe Facebook, în grupul şoferilor, ne arată că tehnologia folosită a fost una „românească”.
„Azi (luni, n.r.) au asfaltat canalizarea de la b-dul Vlahuţă... Au pus cu lopata asfalt, au tasat un pic cu lopata şi ultimul «utilaj» folosit a fost... Ăsta...”. Continuarea se vedea în imagini. După „asfaltarea cu lopata”, pentru compactare s-a folosit o dubiţă albă, care, la indicaţiile muncitorului, a făcut câteva ture înainte/înapoi şi... gata lucrarea. Însemnele de pe autospecială nu se văr clar în filmări, dar dubiţa părea a fi una aparţinând unui operator de telecomunicaţii, dotată cu specificile scări de intervenţie.
Concluzia atras-o tot martorul care a făcut publică noua metodă de compactare: „Ca la români: «lasă că merge»”.




Foto 1 și 2: Foto: Claudiu Loghin

+1 -3

Comentarii

Willy

2018-09-25 14:22:35


Publicatul comentariilor cu ore bune intarziere nu e tot un fel de cenzura?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie