Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 11:45

Care sunt paşii de urmat pentru a contesta facturile greşite

Autor:

Publicat la 28 sepembrie 2022

Care sunt paşii de urmat pentru a contesta facturile greşite

Modificările repetate la plafonarea facturilor au creat confuzie în rândul românilor care încă primesc mii de facturi greşite. Pentru că nu ştiu care este procesul de constatare contestatare şi cum să evite plata lor, ei iau cu asalt instituţiile statului.
În cazul în care avem o factură greşită, paşii de urmat sunt foarte simpli. În primul rând, verificăm indexul şi anunţăm furnizorul despre greşeala comisă, ca să vedem ce soluţii ne propune acesta.
„Primul pas este să notificăm furnizorul, să-i cerem să ne pună la dispoziţie metrologia contorului, să vedem exact care este indexul. Şi, nu în ultimul rând, poate că cel mai important, este să vedem care a fost preţul pe care ni l-a aplicat”, spune avocatul Adrian Cuculis (foto).
După ce este notificat, furnizorul trebuie anunţate de autorităţile competente. În cazul în care situaţia nu poate fi rezolvată prin intermediul furnizorului, există 2 instituţii la care putem apela. Prima este ANRE, aici pot veni atât persoanele fizice, cât şi cele juridice.
A doua instituţie este ANPC, unde pot veni doar persoane fizice. Conform reprezentanţilor, încă sunt mii de solicitări la ANPC, de aceea este foarte important să ne asigurăm că am vorbit cu furnizorul înainte.
„Au un formular pe pagina noastră de internet, unde pot depune sesizare şi ataşa documentele probatorii. Colegii noştri în 30 de zile plus o marjă de siguranţă în caz că întârzie corespondenţa cu operator economic au obligaţia să răspundă consumatorilor dacă sau nu se confirmă cere semnalate şi care a fost decizia”, a transmis ANPC.
Consumatorii care au facturi greşite pot evita plata acestora în momentul în care se adresează ANRE.
În cazul în care nu putem rezolva problema prin intermediul paşilor descrişi, ne putem adresa unei instanţe de judecată.

+0 -3

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie