Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8173 - 30 apr 05:33

Cartea de salvare la bord ar putea deveni obligatorie şi în România

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 17 iunie 2015

Din fişa tehnică a maşinii, pompierii ar afla imediat informaţii esenţiale precum locul unde se află bateria maşinii, airbag-urile, sau alte elemente care ar putea îngreuna intervenţia salvatorilor. O simulare în acest sens a avut loc şi la sediul ISU Braşov.

Cartea de salvare la bord ar putea deveni obligatorie şi în România
Cărţile de salvare sunt extrem de importante în cazul în care autoturismul pe care îl conduceţi ar fi implicat într-un accident. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Ţara Bârsei” a realizat un scenariu demonstrativ pentru utilitatea acestei schiţe, care, conform studiilor, ar putea duce la salvarea a peste 2.500 de vieţi, numai în Europa. Cu ajutorul acestui document tehnic, echipajul de salvare localizează şi deconectează sistemele airbag şi pe cele electrice mult mai rapid. 
 
Secundele care contează
În cazul producerii unor accidente, cartea de salvare la bord este foarte importantă deoarece reduce timpii de răspuns ai echipajului şi poate duce la creşterea numărului de vieţi salvate. În cartea de bord se găsesc date tehnice despre autoturism: indicaţii exacte despre locul amplasării bateriei, a airbag-urilor sau a punctelor de tăiere ale acestuia, ceea ce ar ajuta echipajul să intervină mult mai rapid în salvarea victimelor.
„În cazul producerii unor accidente, airbag-urile, dacă nu sunt protejate, se pot declanşa în mod automat şi pot pune în pericol viaţa victimelor şi a echipajului de salvare şi atunci trebuie să ştim neapărat unde sunt poziţionate aceste airbag-uri. La fel de important este să ştim foarte rapid şi unde sunt amplasate alte componente importante ale autovehiculului, pentru ca intervenţia noastră să se poată desfăşura cât mai rapid şi eficient şi fără riscuri inutile”, a declarat cpt. Ciprian Sfreja, purtător de cuvânt ISU „Ţara Bârsei” Braşov.  
 
Pot fi descărcate de pe internet
Aceste cărţi de bord pot fi descărcate de pe internet, pentru fiecare marcă în parte, şi se poziţionează pe direcţia conducătorului auto, la parasolar, pentru a fi identificate cât mai repede de membrii echipajelor care intervin. 
Unii şoferi români au deja această carte de bord în maşină, însă numărul lor este minimal. În alte ţări europene, această schiţă a autoturismului a fost implementată de mult timp, iar adoptarea ei şi la noi în ţară ar reduce cu 30 % timpul de extracţie a victimelor încarcerate. 
 
Bateriile de acumulatori, cele mai periculoase
Cele mai multe probleme la intervenţii le creează bateriile de acumulatori, care diferă de la o maşină la alta. „Una este să îţi iei informaţiile de care ai nevoie pentru protejarea victimei şi a echipajului de-a gata şi alta e să te apuci să cauţi airbag-uri, instalaţii GPL. Este extrem de important şi câştigi timp preţios pentru viaţa accidentatului dacă şti exact ce să tai, cum să tai; scurtezi timpul de intervenţie şi nu soliciţi echipamentul adecvat”, a precizat Florin Avram, plutonier major ISU „Ţara Bârsei” Braşov. Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Ţara Bârsei” spun că această carte ar putea deveni în viitor obligatorie şi la noi în ţară.
 
+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie